کد خبر: ۴۵۳۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

ضرورت تعامل دو نیمکره مغز برای درک احساسات

متخصصان می‌گویند: اختلالات رشته‌های شبکه عصبی مانع از درک احساسات می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
متخصصان دانشکده روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو به نام «لومونوسف» به مطالعه رفتار و مهارت های اجتماعی افراد مبتلا به اختلالات شبکه عصبی پرداختند که نیمکره راست و چپ مغز را به هم متصل می‌کند.

نتیجه آزمایشات آنها در کنفرانس 25th European Congress of Psychiatry ارائه شد. متخصصان در بررسی‌های خود سعی کردند جزء مهم ارتباط اجتماعی و رفتار در افراد مبتلا به بیماری مذکور را ارزیابی کنند.

آنها در جریان تحقیقات از روش کامپیوتری برای ارزیابی توانایی شناخت احساسات بر اساس تصاویری از چهره، استفاده کردند. به شرکت‌کنندگان در این آزمایش 14 عکس نشان داده شد که سه تا از آن ها عکس شکلک بود. این تصاویر مطابق با احساسات عادی انسان شامل شادی، غم، توجه، تنفر، خجالت و ترس بودند و شکلک‌ها فاقد احساسات بودند.

به گزارش اسپوتنیک، بیماران بر خلاف افراد سالم نتوانستند شکلک ها را از باقی عکس ها جدا کنند. فقط یک بیمار توانست تشخیص بدهد.

به گزارش ایسنا، بدین ترتیب متخصصان دریافتند بیماران مبتلا به اختلالات مادرزادی شبکه عصبی در فرایند معاشرت تجربه اندوزی احساساتی نمی‌کنند و افرادی که بعدها دچار این بیماری شده‌اند نمی‌توانند به استخراج تجربه قبلی خود بپردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین