کد خبر: ۴۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

دارندگان فیش‌های سال 86 ثبت‌نام کننده در لیست انتظار به حج اعزام می‌شوند/ چادرهای جدید در منا

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: دارندگان فیش‌های سال 1386 استان‌های تهران، البرز و قزوین که در لیست انتظار برای اعزام به حج امسال ثبت‌نام کرده‌اند به دلیل وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های این سه استان به حج اعزام می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز : سید ابراهیم اسداللهی افزود: هم اکنون دراین سه استان عملیات پذیرش زائران متناسب با ظرفیت خالی هر استان در حال تکمیل شدن است.

به گزارش ایرنا، وی همچنین درباره یکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای آسایش و آرامش هرچه بیشتر زائران با توجه به گرمای طاقت‌فرسای امسال عربستان گفت: امسال برای زائران حج در منا از چادرهای بلندی استفاده خواهد شد که هم دارای ارتفاع و نیز مجهز به کولرگازی هستند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج تاكيد کرد: استفاده از اینگونه چادرها در مراسمی همانند عرفات و غیره بسیار حائز اهمیت بوده و قطعا نقش تعیین کننده ای در کمک به اجرای برنامه های زائران خواهد داشت.

اعزام زائران حج از 20 ایستگاه پروازی

اسداللهی با بیان اینکه تمامی زائران ایرانی از 20 ایستگاه پروازی به حج اعزام خواهند شد، گفت: اعزام اولین کاروان حج نهم مرداد ماه امسال از ایستگاه پروازی تهران به انجام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به توافق به عمل آمده 50 درصد زائران ایرانی طبق روال همه ساله توسط ناوگان هوایی عربستان به حج اعزام خواهند شد.

وی تاكيد کرد: از بین حدود 86 هزار تن زائر اعزامی هشتاد هزار و 200 تن زائر و مابقی را نیروهای ستادی، اجرایی، پزشکی، خدمات و غیره تشکیل می دهند.

زائران معاینات پزشکی را سریعترانجام دهند

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت در خصوص مسایل پزشکی زائران اعزامی نیز گفت: از تمامی زائرانی که کاروان های آنان مشخص شده و اقدامات اولیه را به انجام رسانده اند تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به انجام معاینات پزشکی خود اقدام کنند.

اسداللهی همچنین درباره نحوه اطلاع رسانی به زائران گفت: از تمامی زائران حج می خواهیم اخبار حج را تنها از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: به همین منظور برای اطلاع رسانی به زائران حج 96 کانالی در شبکه های اجتماعی با عنوان 'با زائران بیت الله الحرام 96' از طریق سازمان حج عضو شده و از آخرین خبرها مطلع شوند.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات مسئولان حج امسال 86 هزار تن زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی سرزمین حجاز خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین