کد خبر: ۴۵۳۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
شگفتی های جهان آفرینش؛

عکس/ "ماهی راه رونده" عجیب ترین موجود دریا

اغلب این جانور در پژوهش های علمی و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد زیرا قدرت عجیبی در بازسازی اجزای تخریب شده ی بدنش را دارد. او حتی می تواند مغز آسیب دیده ی خود را بازسازی کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تابناک، اکسولوتل (سمندر مکزیکی) یک موجود دوزیست است که به آن "ماهی راه رونده" هم می گویند، زیرا شبیه یک ماهی است که پا دارد. البته این موجود شگفت انگیز، یک ماهی نیست بلکه یک نوع "سمندر" است و از انواع منحصر به فرد آن به شمار می رود.
 

اکسولوتل؛ دو زیستی که لارو باقی می ماند

در دوره ی رشد دوزیستان تغییرات زیادی در آنها به وجود می آید که هم در ظاهر و هم در اندام های داخلی و خارجی آنها ایجاد میشود و سرانجام لارو به جانور بالغ تبدیل می گردد. این فرآیند را می توان در قورباغه ها دید.
 

 
مرحله اول زندگی قورباغه در آب تخم می‌گذارد، بعد  از تخم بیرون می‌آید و تبدیل به بچه قورباغه کوچکی می‌شود که در آب زندگی می‌کند. بعد دست و پا  در می‌آورد، بزرگ‌تر می‌شود و دمش کم کم کوچک می‌شود و بعد دمش از بین می‌رود و بیرون از آب دیگر می‌تواند نفس بکشد، و در نهایت پوستش به شکل یک قورباغه بالغ درمی‌آید. اما اکسولوتل در تمامی عمرش لارو باقی میماند و اگر رشد کند بالغ نمیشود.
 
 
 
 

اغلب این جانور در پژوهش های علمی و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد زیرا قدرت عجیبی در بازسازی اجزای تخریب شده ی بدنش را دارد. او حتی می تواند مغز آسیب دیده ی خود را بازسازی کند. . سمندر مکزیکی بیشتر خاکستری و قهوه‌ای است اما به رنگ‌های زرد، سفید و سیاه نیز یافت می‌شود.
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
چقدرن نازه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین