کد خبر: ۴۵۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

نابودی سلول بنیادین سرطانی با ویتامین سی

محققان علوم پزشکی روشی ساده اما مؤثر برای نابودی سلولهای بنیادین سرطانی ارایه کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
ساینس الرت در گزارشی نوشت: ترکیب آنتی بیوتیکها با ویتامین سی روشی نوین و البته بی سابقه برای مقابله با سلولهای بنیادین سرطانی است.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد این ترکیب نه تنها سلاحی مؤثر در برابر تومورهای سرطانی است بلکه احتمال بازگشت سرطان را نیز کاهش می دهد.

بر اساس این یافته جدید، ترکیب doxycycline و ویتامین سی تا ۱۰۰ بار مؤثرتر از دیگر عوامل ضدسرطانی یعنی ۲-Deoxy-D-glucose برای نابودی سلولهای بنیادین سرطانی در محیط آزمایشگاهی است.

این یافته جدید بر پایه مطالعه دیگری توسط محققان دانشگاه سالفورد در بریتانیا صورت گرفته است. بر این اساس مشخص شده بود که ویتامین سی قابلیت نابودی سلولهای بنیادین سرطانی از طریق متوقف کردن میتوکندری سلول در تولید انرژی را دارد. میتوکندری موتور اصلی هر سلول محسوب می شود.

اما فرآیند نابودی سلولهای بنیادین سرطانی با استفاده از تلفیق آنتی بیوتیک و ویتامین سی به چه ترتیب است؟

به گزارش مهر، در مرحله اول، آنتی بیوتیک مانع دسترس سلولهای سرطانی به منابع انرژی می شود و آنها را مجبور می کند که تنها متکی به گلوکوز باشند. در ادامه ویتامین سی وارد عمل شده و با حذف گلوکوز عملا سلول بنیادین سرطانی را آنقدر گرسنه نگه می دارد تا بمیرد.

ویژگی مهم این نوآوری در این است که هر دوی این ترکیبها یعنی ویتامین سی و آنتی بیوتیک doxycycline غیرسمی هستند و تصور می شود فرآیند درمان با حداقل عوارض جانبی همراه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین