کد خبر: ۴۵۳۷۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
مسابقه رضا پهلوی و منافقین برای کسب حمایت نمایندگان امریکایی

چرا تیلرسون از تغییر مسالمت‌آمیز رژیم در ایران می‌گوید؟ چه کسانی در حال خط دادن به تیم دیپلماسی دولت ترامپ هستند؟+تصاویر

در هشت سال دولت اوباما او و اعضای کابینه‌اش به طور رسمی اعلام کرده بودند که رویکرد تغییر نظام را از دستور کار خارج کرده‌اند و خواستار باز شدن باب تفاهم و گفت‌وگو با ایران هستند این در حالیست که به نظر می‌رسد دولت ترامپ درصدد در پیش گرفتن رویکرد مشابه دولت جورج بوش در قبال ایران و افزایش شدت تخاصم است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شواهد نشان می‌دهند که تیم دیپلماسی ترامپ مسیری کاملا متفاوت از جهت‌گیری و رویکرد دولت اوباما و جان کری وزیر امور خارجه سابق آن دولت را در قبال ایران در پیش گرفته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه امریکا اخیرا گفته است که سیاست ایالات متحده پشتیبانی از عناصری در داخل ایران است که به تغییر مسالمت‌آمیز حکومت در ایران منجر شود. این در حالیست که در هشت سال دولت اوباما او و اعضای کابینه‌اش به طور رسمی اعلام کرده بودند که رویکرد تغییر نظام را از دستور کار خارج کرده‌اند و خواستار باز شدن باب تفاهم و گفت‌وگو با ایران هستند این در حالیست که به نظر می‌رسد دولت ترامپ درصدد در پیش گرفتن رویکرد مشابه دولت جورج بوش در قبال ایران و افزایش شدت تخاصم است. 

وزیر امور خارجه امریکا همچنین مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران توافقی ضعیف بوده است. او در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا ایران را عامل بی‌ثباتی در مطنقه دانست و گفت: «سیاست ما در مورد ایران پس زدن این هژمونی است. مهار توان ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای و پشتیبانی از عناصری در داخل ایران است که به گذار مسالمت‌آمیز این حکومت منجر شود.»

با فاصله اندکی از این اظهارات سناتورهای امریکایی با اکثریت آرا (تنها دو رای مخالف) طرح تحریم‌ها علیه ایران را به تصویب رساندند که نیازمند تایید کنگره و امضای رییس‌جمهوری امریکا برای اجرایی شدن است و اکثر قریب به اتفاق تحلیلگران معتقدند که مانعی در مسیر اجرایی شدن آن وجود نخواهد داشت و ترامپ نیز از این طرح استقبال می‌کند. 

در این میان اما چه کسانی از تشدید فشارها بر ملت ایران، ایجاد محدودیت‌های بانکی بیشتر، دشواری در واردات داروهای و اقلام ضروری خرسند خواهند شد؟ به نظر می‌رسد رضا پهلوی در کنار منافقین به موازات یکدیگر درصدد جلب نظر مساعد نمایندگان امریکایی هستند. 

در این راستا رضا پهلوی اخیرا با نمایندگان امریکایی از جمله سناتور جان مک کین که از سناتورهای حامی اقدام نظامی علیه ایران است و همچنین استیو کینگ نماینده کنگره از ایوا و برد شرمن نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا از دیگر اعضای کنگره دیدار کرد. 

نکته جالب اینجاست که منافقین در رقابت با رضا پهلوی اعضای خود را تحت عنوان سازمان جوامع ایرانیان امریکایی‌تبار در اوایل این هفته در آغاز جلسه شهادت رکس تیلرسون در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به جلسه فرستادند. آنان لباس‌هایی زرد‌رنگ پوشیده بودند و روی لباس‌های‌شان نوشته شده بود سپاه ایران را به لیست سیاه اضافه کنید. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
1
5
تغییر رفتار همان حول حالنا به احسن الحال
در جهان اگراجماع جهانی موفق شد متفکران مذهب وهابی را تغییر دیدگاه و رفتار دهد مسایل منطقه متعاقب حل می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
0
این یک سیاست ،انتظار ،وعذاب است ،که بیشتر توان طرف مقابل را می بلعد ؟ تغیر رژیم؟ مگر تغیر ماشین است ،؟ ملتی ،هشتاد میلیونی در گیر آن است ،مگر امکان چنین اراجیفی وجود دارد ؟آنها باد معده خالی میکنند ،آنگاه ابله ها باور کنند؟ هنوز بعد از چهل سال ،بیش از ۷۵٪ مردم در انتخابات شرکت میکنند ،وبه افراد مورد تأیید نطام جمهوری اسلامی رای میدهند ؟ ،،،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین