کد خبر: ۴۵۳۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

قطر اقدامات عربستان و متحدانش را "ظالمانه" خواند

وزیر خارجه قطر از اقدام عربستان، امارات و بحرین در اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورش بدون اینکه خواسته مشخصی داشته باشند، ابراز تعجب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفتگویی با تلویزیون رسمی قطر اظهار داشت: تناقض‌های موجود در اظهارات مسئولان سه کشور عربستان،‌ امارات و بحرین و اتهاماتی که آنها متوجه دوحه کرده‌اند، مهم‌ترین دلیل بی اساس بودن این اختلافی ‌است که ما واقعا پیشینه ‌آن را نمی‌دانیم.

عبد الرحمان با اشاره به اینکه کویت تلاش بسیاری برای حل بحران منطقه خلیج فارس می‌کند، گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه درخواستی به کویت ابلاغ نشده و حتی لیست اتهامات نیز از سوی این کشورها ارائه نشده است و اظهارات مسئولان این سه کشور ما را "شگفت زده" کرده است.

وزیر خارجه قطر افزود: یک بار می‌گویند خواسته‌هایشان را به کویت ابلاغ خواهند کرد و اختلافات منطقه خلیج فارس مربوط به همین منطقه است و باید توسط کشورهای همین منطقه مهار شود، بار دیگر می‌گویند خواسته‌های خود را به آمریکا ابلاغ خواهند کرد، و دوباره اعلام می‌کنند به دنبال آن هستند قطر اقداماتی در راستای خواسته‌های نامشخص آنها که متاسفانه ما آنها را نمی‌دانیم، انجام دهد.

وی در ادامه گفت: آیا این اقدامات واقعا برای تغییر سیاست قطر درقبال موضوعی از اساس اشتباه که آنها ادعا می‌کنند است یا برای تحمیل قیمومیت خود بر قطر؟ این امر غیر قابل قبول و مساله‌ای رد شده است و ما بارها این را گفته‌ایم.

عبد الرحمان در ادامه گزینه استراتژیک برای کشور قطر را گفتگو برای حل این بحران دانست و گفت: این کشورها اقدامات تاسف‌باری را در پیش گرفته‌اند و از پیامدهای منفی آن در مراحل آتی خبر ندارند، قطر کشورهای دوست با خود را می‌شناسد و می‌داند چه کشورهایی حامی‌اش هستند و چه کشورهایی نیستند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد، بسیاری از کشورها هستند که به مسئولیت خود در قبال بحران به وجود آمده در منطقه عمل کرده و موضعگیری قطر را درک کردند اما برخی نیز از نیاز برخی کشورهای آفریقایی برای اتخاذ موضعگیری ضد قطر سوءاستفاده کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین