کد خبر: ۴۵۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

استعفای دسته‌جمعی اعضای شواری مشورتی ترامپ

شش عضو شورای مشورتی مبارزه با بیماری ایدز دولت آمریکا به علت بی‌توجهی رئیس‌جمهور این کشور به سلامت مردم، از سمت خود استعفا دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری دانشجو واشنگتن اگزمینر نوشت: شش نفر از اعضای شورای مشورتی مبارزه با بیماری ایدز دولت دونالد ترامپ به دلیل بی‌توجهی رئیس جمهور آمریکا به سلامت مردم این کشور از سمت خود استعفا کردند.
 
این نشریه آمریکایی افزود: شورای مشاوران رئیس جمهور آمریکا در زمینه بیماری اچ‌آی‌وی یا ایدز، 6 نفر از اعضای خود را به دلیل تلاش‌های دولت برای ایجاد تغییرات در سیاست‌های بهداشتی مثبت و بی‌توجهی رئیس جمهور از دست داده است.   
 
«اسکات اسکاتیس» یکی از اعضای این شورا که از سمت خود استعفا داده است، در مطلبی که در نیوزویک منتشر شد، نوشت: ما به عنوان حامیان افرادی که به بیماری اچ‌آی‌وی مبتلا هستند، زندگی خود را وقف مبارزه با این بیماری کرده‌ایم، اما دیگر احساس نمی‌کنیم بتوانیم در چارچوب یک نهاد مشاوره‌ای برای رئیس جمهوری که به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد، اقدام موثری انجام دهیم.  
 
وی با تاکید بر این که تصمیم‌گیری درباره استعفا دادن از این نهاد مشاوره‌ای نه برای او و نه برای دیگر همکارانش ساده نبوده است، گفت آنها دیگر قادر نبودند بایستند و شاهد آن باشند که رئیس جمهور آمریکا سیاست‌های بهداشتی را که به بیماران مبتلا به ایدز کمک می‌کند، داروهای مورد نیاز برای نجات جانشان را دریافت کنند، تغییر دهد.  
 
شورای مشورتی رئیس جمهور آمریکا در زمینه مبارزه با بیماری ایدز در سال 1995 تشکیل شد و متشکل از افرادی است که به وزیر بهداشت و خدمات انسانی در زمینه برنامه‌ها، سیاست‌ها و تحقیقات به منظور جلوگیری از ابتلای افراد به ایدز و یافتن راه درمان برای این بیماری مشاوره می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین