کد خبر: ۴۵۳۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲

با این چند گیاه، سرطان را فراری دهید

مدیرگروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: برخی گیاهان ترکیبات قدرتمندی داشته و تاثیر زیادی در بهبود انواع سرطان دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمود محبی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شبدر ترکیب قدرتمندی به نام فورمونونتین دارد و فایده آن، کمک به مبارزه با سرطان سینه است. به گفته دانشمندان این ترکیب قدرتمند از گسترش سلول‌های سرطانی هم‌چنین حمله سرطان به سلول‌های سالم جلوگیری می‌کند. توانایی گیاه قاصدک نیز در مبارزه با سرطان به اثبات رسیده است و دانشمندان دریافته‌اند که پس از گذشت ۴۸ ساعت از مواجهه با عصاره قاصدک، مرگ سلول‌های سرطانی آغاز می‌شود. همچنین، قاصدک حتی روی سلول‌های سرطانی که در برابر شیمی درمانی مقاوم بودند نیز تاثیرگذار بوده است.

این کارشناس کشاورزی با بیان این‌که عصاره ریشه قاصدک قادر به از میان بردن سلول‌های سرطانی بدون سمی کردن  سلول‌های سالم است، ادامه داد: گیاه زنجبیل این ادویه قدرتمندی است که  ضد سرطان و از بین برنده تومور است. مصرف زنجبیل منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، معده، کبد، پروستات و پوست می‌شود. علاوه بر این و بنا بر مطالعات، گیاه دم اسبی نیز از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند و مصرف آن از سرطان غدد لنفاوی و سرطان خون پیشگیری می‌کند.

وی در خصوص گیاه شیرین بیان افزود: گلابریدین موجود در ریشه شیرین بیان به پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد منجر می‌شود. همچنین این ترکیب قادر به پیشگیری از سرطان‌های سینه و گوارش نیز هست. در رابطه با گیاه جعفری نیز   مطالعات نشان داده که به‌عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و رادیکال‌های آزاد را نابود می‌سازد. همچنین تکثیر و مهاجرت سلول‌های سرطانی در بدن را مهار می‌کند.

محبی خاطرنشان کرد: برگ و ریشه تربچه نیز دارای مقدار فراوانی ویتامین C است و مقدار ویتامین C موجود در برگ‌های این سبزی، نسبت به ریشه آن پنج برابر بیشتر است. تربچه خاصیت ضد سرطان دارد و مدت مدیدی است که از این سبزی برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌شود. علاوه بر این، از تربچه برای دفع سنگ‌های کلیوی، نقرس و روماتیسم استفاده می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین