کد خبر: ۴۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
آگهی

می‌خواهید بهترین معامله خانه را داشته باشید؟ آن هم به صورت اینترنتی؟ مگر می‌شود؟

ممکن است در میان آگهی‌ها، خانه‌هایی پیدا کنید که قیمت بسیار کم‌تری در مقایسه با قیمت منطقه دارند. تعارف نکنید، با فروشنده تماس بگیرید و از او دقیقا بپرسید به چه علت حاضر به معامله با این قیمت است.
آفتاب‌‌نیوز :
خرید، فروش، رهن یا اجاره آپارتمان؛ فرقی نمی‌کند کدامشان اما همه این‌ها پایشان به سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند دیوار باز شده است. موضوع این بود که این سایت‌ها از جمله دیوار که به مرجع خرید و فروش دست دوم تبدیل شد، از کلاهبرداران مصون نماند. اگر چه در ذیل تمام آگهی‌های این سایت، به خریداران هشدارهای امنیتی داده می‌شود. از آنجایی که پیدا کردن خانه کار دشواری است و ترجیح هر خریداری، صرفه‌جویی در وقت و انرژی است، جست‌و‌جو در سایت دیوار آن هم با توجه به آپشن‌های این سایت مانند تعیین مقدار ودیعه، اجاره، سن ساختمان، محله و ... بهترین راه حل به نظر می‌رسد. به همین خاطر لازم دیدیم چند راهکار عملی پیش رویتان قرار دهیم تا قراردادی امن و بی‌دغدغه ببندید. 

تماس بگیرید

ممکن است در میان آگهی‌ها، خانه‌هایی پیدا کنید که قیمت بسیار کم‌تری در مقایسه با قیمت منطقه دارند. تعارف نکنید، با فروشنده تماس بگیرید و از او دقیقا بپرسید به چه علت حاضر به معامله با این قیمت است. 

در سایت دیوار اصولا یک شماره تماس برای برقراری ارتباط تلفنی در آگهی‌ها وجود دارد. هنگام صحبت با شخص از او بپرسید آیا مالک خانه است یا مشاور املاک یا مستاجر؟ چنانچه متوجه شدید مستاجر آن طرف خط است، از او حتما شماره مالک را بخواهید تا مستقیم با ایشان صحبت کنید. بعضا دیده شده مستاجرین ملک اجاره‌ای که خود در آن ساکن هستند، به اجاره می‌دهند! 

در روز به دیدن خانه بروید

حتی اگر نیاز به گرفتن مرخصی دارید، مرخصی بگیرید زیرا حتما لازم است در روز و زمانی که خورشید غروب نکرده ، به دیدن خانه بروید. تمامی زوایای خانه را به دقت ببینید، از سن ساختمان باز هم بپرسید، حتی لازم است در مورد همسایگان و تعداد آن‌ها نیز سوال‌هایی پرسیده شود. 

قرارداد خارج از بنگاه؟ هرگز

« حالا به خاطر کمیسیون بنگاه به نظر من بیایم یک قرارداد بین خودمان ببندیم که از این نظر حداقل سود کنیم. حتی من نمونه قرارداد بنگاهی دارم.» این یک زنگ خطر است؛ به هیچ وجه نباید زیر بار چنین حرفی بروید. با قاطعیت بگویید می‌خواهید قرارداد را در بنگاه ببندید. ضمنا پیش از مراجعه به بنگاه برای بستن قرارداد هیچ‌گاه پولی به فروشنده یا مالک خانه پرداخت نکنید؛ تحت عنوان بیعانه یا پیش‌پرداخت و ... 

با شاهد بروید

ممکن است فروشنده اصرار داشته باشد در دفتر بنگاهی یکی از آشنایانش قرارداد را ببندید، در توجیه این مسئله هم اصولا می‌گویند کمیسیون کمتر می‌گیرد یا مسائلی از این قبیل. توصیه می‌کنیم قبول نکنید و در نزدیک‌ترین مشاور املاک محل که در آنجا مستقر است، این کار را انجام دهید. البته پیش از این کار، از مجوز کار مشاور املاک یا به اصطلاح همان بنگاهی سردربیاورید. مدارک شناسایی خودتان را فراموش نکنید. ضمنا از فروشنده یا مالک بخواهید سند خانه و مدارک شناسایی خودش را همراه بیاورد. همچنین چنانچه باخبر شدید شخص، وکیل فروشنده یا مالک است حتما گوشزد کنید وکالتنامه را هم به همراه داشته باشد. همچنین یادتان باشد سند باید به رویت شما برسد.

روز انعقاد قرارداد با خودتان دو شاهد ببرید که ذیل قرارداد را امضا کنند. همچنین قرارداد را با دقت بخوانید و با سند خانه تطبیقش بدهید. بعد از امضا، در همان قرارداد روزی مقرر کنید که فلان مبلغ به عنوان پیش‌پرداخت به حساب قید شده در قرارداد خواهید ریخت. سعی کنید کمترین میزان را مشخص کنید. باقی پول را در هم روزی که قرارداد طبق آن شروع می‌شود، به حساب قیدشده واریز کنید و کلید بگیرید. در هر محله از مشاور املاک رسید بگیرید و از او بخواهید مهر، اثر انگشت و امضایش روی رسید، ثبت گردد. 

منبع : ویرلن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین