کد خبر: ۴۵۳۸۷۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
از ابتکار برای اعزام طلاب به غرب تا حمله به دولت روحانی

حمله مصباح‌یزدی به رئیس‌جمهور با طرح یک اتهام/آیت‌الله مصباح چرا از یاران تحصیل‌کرده غرب و دارای گرین‌کارت خودش نمی‌گوید؟

آیت‌الله مصباح گفت: عده ای معتقد هستند که با احکام اسلامی نمی توان جامعه را اداره کرد، می گویند خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) قبول است اما احکام به درد امروز نمی خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: کسانی از روی اشتباه و جهل و گاهی برای منافع شخصی و هوای نفس در مقام مخالفت با امام معصوم بر آمدند و حتی حاضر شدند برای این که چند روزی بتوانند بر مردم حکومت کنند ائمه معصومین را به شهادت برسانند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از بدترین ظلم های دشمن این است که به افراد باورانده اند که پست تر و حقیرتر هستند، ابراز داشت: ظلم دیگر دشمن این است که می گویند آموزه های حقوقی و سیاسی که ما القا می کنیم بهتر از دین است و اگر امر دایر به اجرای آموزه های دین و القائات آن ها باشد باید آموزه های آنان را مقدم داشت.

حمله مصباح‌یزدی به رئیس‌جمهور با طرح یک اتهام/آیت‌الله مصباح چرا از یاران تحصیل‌کرده غرب و دارای گرین‌کارت خودش نمی‌گوید؟

وی عنوان کرد: متأسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی و تحصیل کرده تحت تأثیر این مسائل واقع می شوند چون تحصیل کردگان آن ها در کشورهای خارجی این موضوعات را آموزش می بینند، در کشور ما بسیاری از کسانی که مقامات برجسته دارند تحصیل‌کرده‌های انگلیس و آمریکا هستند، حالا این که دکترا را گرفتند یا خیر نمی‌دانم اما می‌گویند در آن تشکیک وجود دارد اما تحصیلات آن‌ها غالبا در انگلیس و آمریکا بوده و به این موضوع هم افتخار می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افرادی باور کردند اسلام که خود آن‌ها نان آن را خورده و هرچه دارند از آن است اصولی دارد که صحیح است اما احکامی دارد که همیشه نمی توان به آن‌ها عمل کرد، می گویند اگر بنا بر حرام بودن ربا باشد باید تمام بانک ها را بست چون هیچکدام از ربا خالی نیستند.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران کسی که شخصیت برجسته کشور حساب می شود می گوید مشروعیت حکومت علی(ع) به رأی مردم بود و جلوتر از آن حق نداشت بر مردم حکومت کند و خود حضرت گفته هرچه مردم بگویند و مردم به هرکس رأی بدهند رأی امام نیز اینگونه است.

آیت الله مصباح با اشاره به نامه امیرمؤمنان به مالک اشتر ابراز داشت: حضرت فرمودند «مسلمانان بعد از پیامبر با هم اختلاف کرده و نزاع پیدا کردند، هرگز به ذهن من خطور نمی کرد که بعد از پیامبر من را بگذارند و به سراغ کس دیگری بروند، هیچگاه خیال نمی کردم عرب چنین کاری کند، ناگاه دیدم مردم با کسی بیعت کردند» آیا این یعنی علی(ع) فرموده مردم به هرکس رأی دهند من هم همان کار را می کنم؟

وی عنوان کرد: آن فرد این فرمایشات را دیده و چنین سخنی می گوید، واقعا چگونه می شود که گاهی چشمان انسان بر خورشید بسته می شود آفتاب را هم نمی بیند، حضرت می فرماید دیدم که مردم بیعت می کنند اما دست خود را کشیدم و بیعت نکردم تا این که داستان ارتداد پیش آمد و در زمان خلیفه اول گروه گروه از دین برگشتند و رسما اعلام کردند که اسلام را از بین خواهیم برد، از این رو امر دایر شد که اسلام به نابودی برود یا این که حضرت از حق الهی خود صرف نظر کند تا اصل اسلام محفوظ بماند.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: حضرت می فرمایند ترسیدم اگر کنار باشم مصیبتی به اسلام وارد شده یا این که اسلام کاملا از بین رود، مردم باید بدانند که وضعیت چگونه بوده است؛ حضرت امام از ابتدا می فرمودند که اسناد انقلاب را حفظ کنید که ممکن است بعدا مردم فراموش کنند؛ علی(ع) این مسائل را نوشته و کسانی که مدعی پیروی علی(ع) هستند می گویند حضرت فرموده هرکاری مردم انجام دادند انجام می دهند، اگر حضرت مسائل را بیان نمی کردند چه می شد؟

از ابتکار «طرح اعزام طلاب به غرب» تا «انتقاد علنی از تحصیل برخی مقامات در غرب»

سایت انتخابات در واکنش به این اظهارات آیت‌الله مصباح یزدی نوشته است: آیت الله مصباح که ریاست موسسه پژوهشی امام خمینی را برعهده دارد، همواره در طول چندین سال اخیر تحصیل برخی از چهره های دولت روحانی و شخص او را در غرب مورد انتقاد شدید قرار داده است.

بار اول خرداد 1393 بود که آیت الله مصباح در کنایه‌ای مشخص گفت: تحصیل‌کردگان انگلیس و بعد آمریکا و فرانسه مهمترین انحرافات فرهنگی کشور را رقم زده‌اند؛ چرا که ساختار فکری آنها به دست آن کشورها ساخته شده است.

وی همچنین در خرداد همان سال با طعنه به روحانی، اظهار کرد: «برخی افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دین‌ات را از کجا یاد گرفته‌ای؛ از فیضیه یا انگلستان؟»

آیت الله مصباح؛ مبتکر طرح اعزام طلاب به غرب

شاید کمتر کسی نداند، اما آیت‌الله مصباح که این روزها روحانی و چهره‌های برجسته دولت را به خاطر تحصیل در غرب نکوهش میکند، خود مبتکر اعزام طلاب به خارج در سال 1372 است. موسسه تحت نظر آیت الله مصباح در اولین مرحله از این اقدام، تعداد ده تن از طلاب مؤسسه به کشور کانادا و امریکا عزیمت کردند. 

علی الظاهر دانشگاه مورد علاقه موسسه آیت الله مصباح، دانشگاه معتبر و مشهور مک گیل در کاناداست. آیت‏ الله مصباح یزدى خود نیز در ابتدا با سفر به کانادا و دیدار مستقیم با مسؤولین دانشگاه مک‏گیل سعی کرد پلی بین موسسه خود و این دانشگاه کانادایی برقرار کند.

تکته قابل توجه اینکه هزینه این اعزام ها و...نه از جیب موسسه امام خمینی که از بودجه فرهنگی کشور می رود. در واقع، موسسه آیت‌الله مصباح در طول این سال ها همواره از بودجه سالانه کشور بهره مند بوده  است.

نامه آیت الله مصباح به آیت‌الله هاشمی و درخواست 150 هزاری از او برای سفر جمعی از طلاب به نیویورک

حمله مصباح‌یزدی به رئیس‌جمهور با طرح یک اتهام/آیت‌الله مصباح چرا از یاران تحصیل‌کرده غرب و دارای گرین‌کارت خودش نمی‌گوید؟

حجت الاسلام سقای بی ریا و حجت الاسلام آقاتهرانی از جمله شاگردان مشهور آیت الله مصباح هستند که در کانادا و امریکا تحصیل کرده و حتی «گرین کارت» این کشورها را هم اخذ کرده‌اند.

آقاتهرانی در اردیبهشت 91، در واکنش به انتقادات به ماجرای گرین کارت، گفت: «حضرت آیت‌الله مصباح گفتند بین اصولگراها، جبهه پایداری‌ها را درست‌تر می‌بینم. آن وقت طرف می‌آید می‌گوید فلانی گرین‌کارت دارد، خب! دارد. می‌خواهی چه کارش کنی؟ آیا دعوا سر این است؟ اصلا محل دعوا اینجاست؟ داری مردم را از دعوا منحرف می‌کنی. چرا کسی که آقا درباره‌اش می‌گوید اسلام‌شناس است و بعد از شهید مطهری و علامه طباطبایی، الان چشمم به وجود مبارک ایشان روشن است و جای خالی آنها را ایشان پر کرده است، نظرشان درباره جبهه پایداری این است؟ آن وقت ما می‌آییم و حرف‌هایی می‌زنیم که اینها گم بشود. دعوا این چیزهایی است که دارند می‌گویند؟ عین آمریکایی‌ها.»

وی همچنین در آبان ماه سال 90 به داشتن گرین کارت آمریکا اذعان کرده و گفته بود: «باید از افرادی که درباره گرین کارت داشتن من سخن گفتند، پرسید که ایا اصلا کارت باطل شده من را دیده‌اند یا خیر؟ اصلا آنها می‌دانند که من در آمریکا چکار می‌کردم؟ واقعا این افراد از چه چیزی فرار می‌کنند و هدفشان چیست؟!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
1
8
تماشای مراسم هالوین نیز برای ایشان بی اشکال است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
1
7
شکرهورا که تفسیرشعرچندصدسال قبل حافظ را امروزبه عینه دیدیم واعظان کاین جلوه درمحراب ومنبرمیکنندوووووووووووووووووو روح حافظ وحافظ صفتان شادآمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
10
اقاي تهراني شما گرين كارتو تو اب نمك خوابوندي كه اگه اوضاعت خراب شد مثل خاوري زود فلنگ را بببندي و فرار كني !
نامردمان
|
-
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
9
10
واقعا متاسفم کسی که واسه تبلیغ دین میره اون طف دنیا را با اونایی مقایسه میکنن که خون ملت را کردن تو شیشه و گرین کارتشون واسه وقتیه که دیگه نمی خان تو این کشور بمونن و با جیب پر پول میرن اون ور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
1
4
با انها که زمانی برای مداوا یا به اسم مداوا ماهی یک بار به انگلستان میرفتند ! چه باید گفت؟ در ضمن بعضیها که گرین کارت امریکایی دارند هیچ ! برخی از حضرات که سیتیزن امریکا شده اند وطبق قانون امریکا اگر بخواهی سیتیزن (شهروند ) امریکا بشوی باید قسم وفاداری به امریکا بخوری ودر عین حال تا مقامات بالا هم در ایران رسیده اند نظر اقای مصباح چیست؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
1
1
من به این نتیجه رسیدم هر چه از اسلام گرفتم با گفته های مصباح تناقض دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین