کد خبر: ۴۵۳۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳

ویدیوی جنجالی اخراج اجباری پناهجوی افغان از بریتانیا

در این ویدئو یک مرد و یک زن دیگر هم دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد قصد دارند مرد افغان را آرام کنند و او را در هواپیما نگه دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
این ویدئو را روز گذشته یک کاربر فیسبوک به نام اعتراز علی منتشر کرده و مدعی شده که آن را در یکی هواپیماهای خطوط هوایی ترکیه در فرودگاه هیثروی لندن فیلم‌برداری کرده است. اعتزاز علی گفته که این هواپیما قرار بود به مقصد استانبول پرواز کند.

در این ویدئو مردی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد او را به اجبار سوار هواپیما کرده‌اند. در بخشی از ویدئو، این مرد با فریاد می‌گوید که افغان است و دولت بریتانیا او را به زور به افغانستان برمی‌گرداند. او از مسافران می‌خواهد که فیلم این صحنه را به رسانه‌ها بفرستند.

در این ویدئو یک مرد و یک زن دیگر هم دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد قصد دارند مرد افغان را آرام کنند و او را در هواپیما نگه دارند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که این زن و مرد، کارمندان اداره مهاجرت بریتانیا هستند.

در بخشی از ویدئو مردی که گفته شده کارمند اداره مهاجرت بریتانیا است، به صورت مرد مسافر می‌زند که با اعتراض دیگر مسافران روبرو می‌شود. مرد مسافر هم فریاد می‌زند: "نمی‎توانم نفس بکشم."

یکی از سخنگویان وزارت کشور بریتانیا از ابراز نظر درباره این ویدئو خودداری کرده اما به رسانه‌های بریتانیایی گفته: "اگر کسانی که به صورت غیرقانونی به بریتانیا آمده‌اند، در برابر بازگشت داوطلبانه مقاومت کنند، برای اخراج آنها اقدام می‌کنیم." این سخنگوی وزارت کشور بریتانیا از اینکه روند اخراج افراد از این کشور دیگر مسافران را ناراحت می‌کند، ابراز تاسف کرد.

منبع: بی بی سی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین