کد خبر: ۴۵۳۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

پوتین: هلموت کهل بیشترین تاثیر را روی من داشت

رئیس جمهوری روسیه به این مساله اشاره کرد که هلموت کهل، صدراعظم فقید آلمان بیشترین تاثیر را بر رویش گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با ابراز تاسف از درگذشت هلموت کهل، صدراعظم فقید آلمان به خبرنگاران گفت:‌ من از آغاز دهه ۹۰ میلادی او را می‌شناسم. زمانیکه در کنار آناتولی سوبچاک، شهردار وقت سن پترزبوگ صحبت می‌کرد، من آنجا بودم. کهل شهردار سن پترزبورگ را به محل اقامتش که در آن زمان بُن آلمان بود، دعوت کرد. ما چندین بار با هم دیدار کردیم و نخستین مکالمه ما تاثیری شگرف بر من داشت.

رئیس جمهوری روسیه اعتراف کرد که به شدت مجذوب شخصیت و هوش هلموت کهل شده بود و ادامه داد:‌ من شخصی متفکر را در او دیدم. او دورنمایی فراتر از انتخابات داشت و به آینده‌ای بسیار دورتر می‌اندیشید و تفکرش بر مبنای دانش و تجربیاتش بسیار عمیق بود.

پوتین این مساله را تایید کرد که دیدگاه‌های صدراعظم فقید آلمان درباره آینده روابط میان برلین و مسکو تاثیری عمیق بر وی گذاشت و گفت: دیدگاه‌های کهل درباره روابط بین‌الملل به صورت کلی و همچنین روابط میان اروپا و روسیه بسیار من را شگفت زده کرد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگاران گفت:‌ این دیدگاه‌ها نه تنها روی من تاثیر عمیقی گذاشت بلکه دیدگاه من را نیز تغییر داد. من فردی که در قضاوت‌هایش بسیار متفکر و محکم است، بدل شدم. من بابت درگذشت این فرد بسیار متاسفم.

وی همچنین به اظهارات هلموت کهل که گفته بود هیچ جنگ سردی میان غرب و شرق وجود ندارد، اشاره کرد و افزود، وی درست می‌گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین ادامه داد:‌ روابط ما همیشه چیزی شبیه به پاندول بوده است. در حال حاضر روابط ما به سمت سردی گرویده اما مطمئنم که همه چیزی به زودی بالانس می‌شود و به جای خودش بازمی‌گردد و ما بار دیگر برای مقابله با چالش‌های جدید متحد می‌شویم چون تنها راهی است که می‌توانیم با آنها مقابله کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین