کد خبر: ۴۵۴۱۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

اولین خبر از تلفات حمله موشکی سپاه: مرگ یکی از فرماندهان داعش

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد مواضعی که مورد هدف بوده و مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفته است، گفت: مقر فرماندهی داعشی‌ها و تجمع نیروها و مرکز انبار سلاح داعش هدف این موشک‌ها بوده است. این انبارها مورد هدف قرار گرفته است. این موشک‌ها نقطه‌زن و میان برد با برد ششصد تا هفتصد کیلومتر و شعاع تخریبی بالا هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور گفت: این حمله هم شرایط راهبردی و هم شرایط تاکتیکی منطقه را تغییر خواهد داد.

او در توضیح افزود: تا امروز ایران حضور مستشاری داشت و حضور عملیاتی مستقیم در منطقه نداشت؛ اما از زمانی که تروریست‌ها سعی کردند عملیات‌های تروریستی‌شان را به داخل ایران بکشانند و وارد ایران شدند؛ جمهوری اسلامی با موشک‌های میان‌برد خود مواضع آنها را مورد هدف قرار داد. این اقدام تغییر تاکتیکی و عملیاتی جدی در تحولات منطقه به حساب می‌آید.

فلاحت‌پیشه گفت: این حمله سه نتیجه خواهد داشت؛ یک نتیجه کوتاه‌برد که متوجه خود داعش است. این گروه تروریستی این سیلی اول را خورد؛ یعنی ایرانی‌ها دیگر منعی برای مقابله فرامستشاری علیه آنها ندارند.

او نتیجه میان‌برد این حمله را متوجه عربستان و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این‌ها می‌خواستند جنگ را به ایران بکشانند. الان اینها به شدت دچار ناامنی می‌شوند و می‌دانند وقتی موشک میان برد ایران به مرزهای آنها می‌رسد؛ موشک دور برد ایران حتما می‌تواند آثار منفی‌تری برای امنیت آنها داشته باشد و نباید بیش از این دشمنی را با ایران ادامه دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی نتیجه دور برد حمله موشکی سپاه را متوجه آمریکا دانست و گفت آمریکایی‌ها باید بدانند همان‌طور که ایران نهایت دیپلماسی را در برجام نشان داد، امروز هم نهایت جنگ را در دفاع از امنیت ملی خود نشان می‌دهد و هیچ تعارفی ندارد.

فلاحت‌پیشه برنامه موشکی ایران را بخشی از عزم ملی ایرانیان خواند و گفت: من الان در کرمانشاه هستم و شادی مردم کردستان از این اقدام تلافی‌جویانه وصف ناشدنی است و نشان می‌دهد امروز این موشک‌ها بخشی از علاقه ملی مردم است.

او در خصوص اطلاعات به دست آمده از مناطقی که مورد هدف موشک‌های سپاه قرار گرفته‌اند، گفت: اطلاعاتی که منتشر شده از طریق پهپاد‌هایی است که در صحنه حاضر بودند و از طریق فیلم‌برداری‌هایی که انجام شده مشخص شده است این موشک‌ها دقیقا به اهداف خورده چون این موشک‌ها نقطه‌زن هستند و دقیقا به هدف می‌خورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد مواضعی که مورد هدف بوده و مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفته است، گفت: مقر فرماندهی داعشی‌ها و تجمع نیروها و مرکز انبار سلاح داعش هدف این موشک‌ها بوده است. این انبارها مورد هدف قرار گرفته است. این موشک‌ها نقطه‌زن و میان برد با برد ششصد تا هفتصد کیلومتر  و شعاع تخریبی بالا هستند.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تا الان برای مردم سوریه و عراق و برای مقابله با فتنه داعش وارد درگیری‌های منطقه شده بود اما الان برای امنیت ملی خودش ورود پیدا کرده است، گفت: ایران در قبال مولفه‌های امنیت ملی خودش کوتاه نمی‌آید و به  کشورها نشان می‌دهد اگر  کشوری یا بازیگری یا موجودی مانند داعش امنیتش را تهدید کند، تعارف ندارد و از هر گونه اقدامی حتی اقدام خوداتکا استفاده می‌کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: الان  ۱۵ ساعت از عملیات گذشته و هنوز آمریکا و متحدان منطقه‌ای او در سکوت به سر می‌برند. این نشان می‌دهد آنها دچار نوعی سردرگمی و رعب شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
عارف ازکردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
0
دست مریزاد پاسداران افتخارامیز ایران زمین آفرین به غیرت تان دشمن بداند شیران این مملکت فرصت هرگونه تحرک را ازدشمن خواهند گرفت دشمنان بزدل وتروریست پرور خصوصا عربستان و...بدانند که سیلی های محکم درراه است
مهدی از اراک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
خدا قوت دل ما رو شاد کردین خدا نگهدارتون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین