کد خبر: ۴۵۴۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

ثبت ۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت

رستگاری با بیان اینکه میزان درصد آلودگی هوا در چند سال اخیر نسبت به گذشته به طورقابل قبولی روند کاهشی داشته است، افزود: پیش بینی می شود امسال هم درصد روزهای آلوده در هوای شهر تهران کاهش یابد.
آفتاب‌‌نیوز : معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: میزان درصد آلودگی هوا در چند سال اخیر نسبت به گذشته به طورقابل قبولی روند کاهشی داشته است،و پیش بینی می شود امسال هم درصد روزهای آلوده در هوای شهر تهران کاهش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در چند سال اخیر در  نیمه نخست سال با آلودگی هوای پایتخت مواجه بودیم، اظهار داشت: آلودگی های به وجود آمده ناشی از پدیده گرد و غبار است که می تواند منشاء محلی، استانی و در برخی موارد خارجی داشته باشد.

رستگاری افزود: احتمال دارد در نیمه نخست سال به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار شاهد روزهایی باکیفیت هوای نامطلوب در کشور باشیم، از این رو باید برنامه ای مدون برای رفع معضل آلودگی هوا در کشور تدوین شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: کنترل منشاء گرد وغبار در خارج از کشور به دلیل مسائل بین المللی پیچیدگی و دشواری های خاص خود را دارد، اما باید تلاش کنیم با برنامه ای جدی از بروز این معضل جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه میزان درصد آلودگی هوا در چند سال اخیر نسبت به گذشته به طورقابل قبولی روند کاهشی داشته است، افزود: پیش بینی می شود امسال هم درصد روزهای آلوده در هوای شهر تهران کاهش یابد.

رستگاری در پایان به مقایسه وضعیت کیفی هوای تهران از سال 92 تا کنون اشاره و بیان کرد: 2 روز پاک، ۷۳ روز سالم، ۱۵ روز ناسالم برای گروه های حساس در سال 92،7 روز پاک، ۷۶ روز سالم،۷ روز ناسالم برای گروه های حساس در سال 93، 10 روز پاک، ۵۹ روز سالم،۲۰ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۱ روز ناسالم در سال 94،11 روز پاک، ۷۲ روز سالم، ۷ روز ناسالم برای گروه های حساس در سال گذشته و امسال نیز تا کنون شاهد۹روز پاک، ۷۳ روز سالم، ۸ روز ناسالم برای گروه های حساس در پایتخت بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین