کد خبر: ۴۵۴۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

بازتاب حمله موشکی ایران به داعش در رسانه‌های جهان

سپاه پاسدان انقلاب اسلامی در آخرین دقایق روز یک‌شنبه 28 خرداد ماه در پاسخ به اقدامات تروریستی داعش در تهران، پایگاه‌ها و مقر داعش در دیرالزور سوریه را مورد حمله قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
این اقدام ایران با واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای گسترده‌ای رو به رو شد که هم‌چنان ادامه دارد.

فاکس نیوز نوشت: اقدام تلافی جویانه ایران در حمله به داعش

بنا بر اعلام فاکس نیوز، سپاه پاسداران ایران در واکنش به حمله داعش در مجلس و یک مرقد در تهران، یک‌شنبه شب،‌ نظامیان داعش را در شرق سوریه مورد هدف موشک‌های خود قرار داد.

این شبکه خبری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شلیک موشک‌های زمین به زمین سپاه به استان دیرالزور سوریه در حالی صورت گرفته است که شبه نظامیان داعش که از حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا فرار می‌کنند، به طور فزاینده‌ای در تلاش هستند تا مواضع خود را در آنجا تقویت کنند.

این حمله در حالی انجام شد که کشورهای جسارت یافته سنی که دونالد ترامپ از آن‌ها حمایت می‌کند، در حال سخت‌تر کردن موضع خود در برابر ایران هستند.

هم‌چنین دیلی کالر گزارش داد: ایران برای نخستین بار به داعش حمله موشکی کرد.

در این گزارش به قلم راس رید آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ظاهر به تلافی حمله گروه داعش به پایتخت ایران، ‌روز یک‌شنبه موشک‌های بالستیک را به سوی اهداف این گروه در سوریه شلیک کرد.

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های میان ـ برد زمین به زمین را در پایگاه‌هایی در استان‌های کرمانشاه و کردستان در غرب ایران به سوی سوریه شلیک کردند. سپاه قول داده بود تا حملات گروه داعش در هفتم ماه ژوئن در تهران را تلافی کند.

پایگاه اینترنتی سی ان بی سی نیز گزارش داد: حملات موشکی ایران به تلافی حملات تروریستی به تهران بود.

این پایگاه اینترنتی نوشت: سپاه پاسداران ایران به موجب حملات گروه داعش در تهران حملاتی را در سوریه انجام داد.

اسکای نیوز عربی نوشت: انتقام ایران از داعش در سوریه. این خبرگزاری در ادامه نوشت که ایران در دیرالزور سوریه حملات موشکی داشت و هدف آن تنبیه عاملان حملات تروریستی تهران است.

عربی 48 نوشت: در پاسخ به حملات تروریستی تهران،‌ ایران دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار داد.

اسپوتنیک عربی نوشت: سپاه ایران گروهک‌هایی که حملات تروریستی تهران را بر عهده گرفتند مورد هدف موشکی قرار داد.

روزنامه الرای نوشت: تهران حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها در سوریه را اعلام کرد.

التیار نوشت: پیام‌های ایران از مرزها عبور کرد، هدف آن‌ها دیرالزور است.

النباء نوشت: پس از 30 سال موشک‌های ایران برای اولین بار از کشور خارج شدند.

العهد نوشت: ایران به پایگاه ‌ای تروریستی در دیرالزور موشک‌های بالستیک پرتاب کرد.

موازین نوشت: ایران از طریق مرزهای هوایی عراق مقر فرماندهان تروریست‌ها در دیرالزور را بمباران کرد.

انباء نوشت: سپاه ایران مقر فرماندهان تروریست‌ها در دیرالزور را مورد هدف موشکی قرار داد.

العربی الجدید نوشت: ایران با حمله موشکی به سوریه به حملات تروریستی داعش پاسخ داد.

المنار نوشت: در پاسخ به تجاوزهای تروریست‌ها به تهران،‌ موشک‌های سپاه ایران پایگاه‌های تروریست‌ها در دیرالزور را مورد هدف قرار دادند.

الاباء نوشت: در پاسخ به تجاوز به تهران، سپاه ایران پایگاه‌های عناصر جنایت کار در دیرالزور سوریه را مورد هدف موشکی قرار داد.

بویمن نوشت: برای اولین بار ایران در پاسخ به حملات تروریستی هفته گذشته یک کشور عربی را مورد هدف موشکی قرار داد.

روسیا الیوم نوشت: سپاه ایران به پایگاه‌های داعش در دیرالزور در شرق سوریه موشک پرتابی کرد.

شبکه الجزیره قطر نوشت: حمله موشکی ایران در واکنش به حمله چند روز پیش داعش به تهران است.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد، در انتقام از حملات مرگبار اخیر در تهران که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، چندین موشک به سوریه شلیک کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این موشک‌ها از غرب ایران به سمت دیرالزور شلیک شد و طبق اعلام سپاه، مقرهای تروریستی را هدف قرار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد: سپاه پاسداران ایران با شلیک موشک‌های زمین به زمین به شرق سوریه، مواضع تروریستی را هدف قرار داد.

خبرگزاری ترند ضمن انتشار خبری با عنوان «ایران انتقام حملات تروریستی داعش را با حمله موشکی گرفت»، آورد: نیروهای سپاه پاسداران به سمت مقر تکفیری‌های داعش در دیرالزور سوریه موشک شلیک کردند.

پایگاه اینترنتی هیل گزارش داد: بر اساس گزارش منتشر شده در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران، این نهاد مدعی شده که حملاتی موشکی به شرق سوریه داشته است. این حملات در واکنش به حملات تروریستی اخیر که داعش مسئولیت آن را عهده‌دار شد، صورت گرفته است.

روزنامه واشنگتن‌پست و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز خبر این حمله موشکی را در خروجی خود منتشر کردند.

شبکه راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلافی حملات تروریستی تهران، با موشک های میان برد خود مواضع تروریست ها در استان دیروالزور سوریه را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌ها، سپاه پاسداران ایران اعلام کرده شلیک این موشک های زمین به زمین از استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است. در اثر این حمله موشکی تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و خسارت مادی قابل توجهی به مواضع تروریست ها وارد شده است.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش را بازتاب داد. در این گزارش آمده است: حملات موشکی که روز یکشنبه روی داد، اولین حملات گزارش شده از خاک ایران به خاک سوریه از زمان شروع جنگ داخلی این کشور از ۲۰۱۱ به این سو است. در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: در این عملیات، چندین موشک زمین به زمین میان برد از پایگاه های سپاه در استان کرمانشاه نیروهای تکفیری در دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار گرفته است. سپاه از اصطلاح تکفیری برای توصیف داعش استفاده می کند. ایران در مبارزه دولت اسد علیه نیروهای ضددولتی و داعش که مرکز آن در رقه است، حامی دولت سوریه بوده است.

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر ترویست های تکفیری صهیونیستی در شبکه الجزیره انلگیسی بازتاب یافت. این شبکه گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موشک های زمین به زمین را از غرب ایران به سوریه شلیک کرد. سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد.

پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک پست نوشت: ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد.

پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: ایران با موشک هایی با برد ۸۰۰ کیلومتر خاک سوریه را هدف قرار داد. موشک های ایران پس از عبور از خاک عراق خاک سوریه را هدف قرار دادند.

پایگاه اینترنتی نشریه معاریو رژیم صهیونیستی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مواضع داعش در منطقه دیر الزور در شرق سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار داد. 

خبرگزاری اتریش (آپا) به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش پرداخت و نوشت که سپاه پاسداران ایران یک‌شنبه شب با موشک های خود به مواضع تروریست‌های داعش در سوریه حمله کرد. همچنین دیگر رسانه های اتریش از جمله روزنامه استاندارد نیز به درج خبر حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش در سوریه پرداختند.

پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی اسرائیل نشنال‌نیوز گزارش داد: ایران از موشک‌های میان‌برد شهاب سه در حمله به مواضع داعش در سوریه استفاده کرد.

نشریه فرانسوی فیگارو نوشت: ایران برای نخستین بار از خاک خود و با موشک مواضع داعش را در خاک سوریه هدف قرار داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک‌شنبه مواضع داعش را در دیرالزور با چندین فروند موشک هدف قرار داد. منطقه دیرالزور عمدتا در اختیار گروه تروریستی داعش است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است این حمله موشکی را در تلافی حمله تروریستی داعش در تهران انجام داده است. ایران در عراق و سوریه در کنار دولت های این کشورها در مبارزه با گروههای شورشی قرار گرفته است اما این نخستین بار است که ایران از خاک خود مواضع گروه داعش را هدف قرار می دهد. این موشک های میان برد از استانهای غربی کشور یعنی کرمانشاه و کردستان شلیک شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در این حمله موشکی شماری زیادی از تروریست ها کشته شدند و تسلیحات و تجهیزات نظامی آنها نابود شد. سپاه اعلام کرد هدف این حمله پایگاه فرماندهی و محل تجمع تروریست ها در دیرالزور در شرق سوریه بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وعده داده بود انتقام حملات تروریستی داعش در تهران را خواهد گرفت.

خبرگزاری ایتارتاس درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مراکز تروریست ها در دیرالزور نوشت: نظامیان ایرانی به پایگاه‌های تروریست‌ها در شرق سوریه حمله موشکی کردند. در این عملیات مراکز تجمع تروریست‌ها در حومه شهر دیرالزور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ایران روز یکشنبه با شلیک موشک به شرق سوریه پایگاه‌های گروه‌های شبه نظامی در آن منطقه را به تلافی حملات تهران هدف قرار داد.

در ادامه این گزارش آمده است: سپاه پاسداران با موشک های میان برد زمین به زمین خود از غرب ایران منطقه دیر الزوردر شرق سوریه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن «تعداد زیادی» از تروریست ها و از بین بردن تجهیزات و سلاح های آنها شده است. این موشک ها مقر و مراکز تجمع تروریست‌های تکفیری و مرکز ساخت خودروی بمب گذاری شده را هدف قرار داده اند.  

پایگاه اینترنتی گلوبال نیوز نوشت: ایران به تلافی حملات داعش به مجلس خود مواضع این گروه را در شرق سوریه هدف حملات موشکی خود قرار داد.

پایگاه اینترنتی کانال 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: حمله موشکی ایران به مواضع داعش در شرق سوریه پیامی به دشمنانش در منطقه از جمله عربستان سعودی و اسرائیل و همچنین به آمریکا است.   

شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد: روابط عمومی سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که منطقه دیرالزور در شرق سوریه را هدف حمله موشکی قرار داده است. در بیانیه این سازمان آمده که هدف از این حمله "تنبیه تروریست‌های جنایتکار" بوده و به انتقام حمله به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی انجام شده است. این حمله هفدهم خرداد صورت گرفت و باعث کشته شدن ۱۸ نفر شد. پس از این حمله سایت خبری "اعماق" وابسته به داعش ویدیویی را از این حمله منتشر کرد که نشان می‌داد مهاجمان به زبان عربی صحبت می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: این نخستین بار است که سپاه پاسداران به صورت رسمی انجام عملیات نظامی را در سوریه اعلام می‌کند.

جویش پرس گزارش داد: ایران از موشک‌های میان برد علیه داعش استفاده کرد.

این رسانه صهیونیستی در بازتاب این اقدام سپاه نوشت: سپاه پاسداران چندین موشک میان‌برد را به صورت پیوسته از استان‌های کرمانشاه و کردستان در غرب ایران علیه مواضع داعش در  شرق سوریه پرتاب کرد.

اسکای نیوز نوشت: ایران در واکنش به حملات تروریستی تهران مواضع داعش را مورد هدف قرار داد.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از وب‌سایت سپاه اعلام کرد که این حمله موشکی روز یک‌شنبه و علیه مراکز داعش در استان دیرالزور سوریه انجام شد و سپاه در این حمله از چندین موشک زمین به زمین میان‌ ـ برد استفاده کرده است.

گاردین نوشت: ایران مقر داعش در سوریه را مورد حمله موشکی قرار داد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: سپاه پاسداران در اواخر روز یک‌شنبه مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه را در واکنشی تلافی‌جویانه نسبت به حملات تروریستی اخیر داعش در مجلس و مرقد آیت‌الله خمینی (ره) مورد اصابت چندین موشک خود قرار داد.

این روزنامه به کشته شدن 18 نفر در حملات تروریستی اخیر داعش در تهران اشاره کرد و نوشت: سپاه پاسداران در بیانیه‌ای نوشت که چندین موشک را بر علیه مواضع تروریست‌های تکفیری در استان دیرالزور پرتاب کرده است.

خبرگزاری کویت نیز این طور نوشت: سپاه پاسداران ایران علیه مراکز داعش در دیرالزور حمله کرد.

این رسانه در ادامه آورد: یک واحد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکی از واحدهای خود در استان‌های غربی ایران علیه مراکز فرماندهی داعش در دیرالزور در شرق سوریه چندین موشک بالستیک را پرتاب کرد.

نشریه آمریکایی " ضد جنگ" نیز نوشت: حمله موشکی ایران به داعش در شرق سوریه نخستین استفاده از موشک در ایران پس از 30 سال

این نشریه در بازتاب خود نوشت: حمله موشکی شب گذشته سپاه به مواضع داعش نخستین استفاده ایران از موشک پس از 30 سال بود.

سپاه پاسداران روز یک‌شنبه با استفاده از موشک‌های میان‌ ـ‌ برد خود به مراکز فرماندهی و مواضع اصلی گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور سوریه حمله کرد که از زمان پایان جنگ ایران و عراق این نخستین حمله موشکی ایران محسوب می‌شود. در حالی که ایران سال‌هاست در سوریه علیه داعش می‌جنگد، رسانه‌های ایران این اقدام سپاه در واکنش به حملات تروریستی اخیر داعش در تهران اعلام کردند.

هندوستان تایمز گزارش داد: ایران در تلافی حملات اخیر داعش در تهران به مواضع این گروه تروریستی حمله کرد.

ایران روز یک‌شنبه پس از 30 سال برای نخستین بار موشکی را به خارج از مرزهای خود در سوریه و علیه مواضع داعش استفاده کرد.

بلومبرگ گزارش داد: پس از حملات تروریستی تهران، ایران علیه مواضع داعش حمله موشکی کرد.

این خبرگزاری آمریکایی اشاره کرد که بنا بر اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران این حمله موشکی علیه مواضع داعش در استان دیرالزور در تلافی حملات تروریست‌های داعشی در مرقد آیت‌الله خمینی (ره) و پارلمان ایران انجام شده است.

روزنامه الوطن چاپ سوریه با اشاره به حمله موشکی ایران به دیرالزور نوشت: با هدف مجازات عاملان حملات تروریستی تهران، سپاه ایران موشک‌هایی به پایگاه‌های داعش در دیرالزور پرتاب کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: ایران با حمله موشکی به پایگاه‌ها و تجهیزات نظامی داعش در دیرالزور خسارت‌های سنگینی بر این گروهک تروریستی وارد کرد.

خبرگزاری سانا هم‌چنین نوشت: این حمله موشکی ایران در واکنش به حملات تروریستی تهران است و پاسخی برای گروهک‌های تروریستی و تکفیری و حامیان آنها به شمار می‌رود تا این‌گونه عملیات تروریستی را تکرار نکنند.

روزنامه تشرین نیز نوشت: نیروهای ایرانی پایگاه‌ها و مقرّ فرماندهی گروهک تروریستی داعش در دیرالزور را مورد هدف موشکی قرار دادند.

روزنامه زمان‌ الوصل نوشت: در واکنش به حملات تروریستی تهران، ایران دیرالزور را بمباران کرد.

روزنامه البعث نوشت: نیروهای ایرانی پایگاه‌های داعش در دیرالزور را مورد هدف موشکی قرار داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین