کد خبر: ۴۵۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴

ارزیابی نشریه یدیعوت آحارونوت از حمله موشکی سپاه علیه داعش

نشریه یدیعوت آحارونوت نوشت: ایران با حمله موشکی به داعش خود را به عنوان «قدرت جهانی» مطرح کرده و ممکن است اسرائیل را نیز هدف قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
نشریه «یدیعوت آحارونوت» چاپ فلسطین اشغالی در مطلبی به بررسی شلیک 6 موشک بالستیک میان‌برد از سوی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های داعش در «دیرالزور» در سوریه پرداخته و تاکید کرد ایران با این کار، خود را به عنوان یک «قدرت جهانی» مطرح کرد.

در ابتدای این یادداشت ضمن اشاره به اینکه ایران با این حمله انتقام حملات تروریستی در 17 خرداد به تهران را گرفت، آمده است: «همچنین خودش را بعنوان یک قدرت نظامی، منطقه‌ای و جهانی مطرح کرد. این امر زنگ‌های خطر را نه تنها در اسرائیل بلکه در کشورهای عربی خلیج فارس و همچنین آمریکا به صدا در آورد...این حمله موشکی افزایش حضور ایران در سوریه را نشان می‌دهد.»

یدیعوت آحرونوت تاکید کرد: «ایران با این حمله نشان داد برای مقابله با اسرائیل گزینه‌های به جز حزب‌الله دارد. ایران می‌خواست با این حمله موشکی چندین هدف را بدست بیاورد. هدف اصلی بازیابی از حمله تروریستی داعش در تهران بود...حمله موشکی زمین به زمین سپاه و کشتن داعشی‌ها در مقرشان، به این گروه نشان داد که نمی‌توانند از ایران فرار کنند. این ضربه به تاسیسات داعش در شهر دیرالزور و تدمر به سوری‌ها و روسی‌ها نیز کمک می‌کند.»

در ادامه این یادداشت با اذعان به دقت بالای این حمله موشکی آنهم از فاصله حدود 600 کیلومتری، آمده است: «این، قدرت‌نمایی ایرانی‌ها و با هدف بدست آوردن اعتبار و توان بازدارندگی یک قدرت نظامی، منطقه‌ای و جهانی بود. تا کنون آمریکا و روسیه تنها کشورهایی بودند که موشک‌های نقطه‌زن به چنین فواصلی در خاورمیانه شلیک کرده بود.»

به گزارش فارس، یدیعوت با بیان اینکه این حمله موشکی باید نگرانی‌ها و توجهات زیادی را در اسرائیل برانگیزد، تصریح کرد: «زیرا هرکسی که توانسته اهدافی را در شرق و شمال شرق سوریه از کرمانشاه در غرب ایران نابود کند، قادر خواهد بود موشک‌های مشابهی را به بلندی‌های جولان (اشغالی) و دیگر مناطق اسرائیل پرتاب کند.»

در پایان این مقاله از کابینه رژیم صهیونیستی درخواست شده تا با تهدیدات موشکی ایران از راه دیپلماتیک و با همکاری دولت «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مقابله کند. همچنین این حمله هشداری به کشورهای عربی و پایگاه‌های نظامی آمریکا در آنهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین