کد خبر: ۴۵۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
جاذبه‌هایی که توریست‌ها نمی‌توانند وارد آن‌ها شوند

۱۰ مکان ممنوعه جهان

تعدادی از مکان‌ها در جهان هستند که منطقه ممنوعه محسوب می‌شوند و هیچکس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
اگر فکر می‌کنید با داشتن پول و وقت کافی می‌توانید به هرکجای دنیا که می‌خواهید سفر کنید، باید بدانید که تعدادی از مکان‌ها در جهان هستند که منطقه ممنوعه محسوب می‌شوند و هیچکس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد. ورود به این مکان‌ها به دلایل امنیتی و بسیاری دلایل دیگر محدودیت دارد. در ادامه به تعدادی از این مکان‌ها به نقل از «باشگاه خبرنگاران» اشاره‌شده است:

 انبار سری کوکاکولا
فرمول تهیه انواع مختلف نوشیدنی‌های کوکاکولا به یکی از مرموزترین اسرار تاریخ تبدیل‌شده است. فقط تعداد اندکی از مدیران مورد اعتماد این شرکت می‌توانند به این اتاق گاوصندوقی شکل دسترسی داشته باشند. در این اتاق فرمول‌های سری برای تهیه نمونه‌های اصلی نوشیدنی‌های کوکاکولا موجود است که قدمتی 125 ساله دارد.
 
 خزانه جهانی بذر سوالبارد
این انبار در جزیره‌ای دورافتاده در مجمع‌الجزایر سوالبارد نروژ در 100 کیلومتری قطب شمال قرار دارد. این خزانه از مجموعه منحصربه‌فردی از بذر انواع مواد غذایی گیاهی از قبیل بادمجان، کاهو، سیب‌زمینی، ذرت و غیره محافظت می‌کند. شرایط دمای زیر صفر درجه این انبار یخی، امکان بقای بعضی از محصولات کشاورزی نظیر گندم را تا 1700 سال آینده تضمین می‌کند. افراد به‌صورت آنلاین می‌توانند این مکان را تماشا کنند؛ اما عده بسیار اندکی اجازه ورود به آن را دارند. فلسفه ایجاد این مکان نیز، حفظ بذر گیاهان حیاتی در صورت وقوع بلایای طبیعی در سراسر جهان است.

 جزیره مارها
این جزیره در اقیانوس اطلس و در 93 مایلی شهر "سائو پائولو” در کشور برزیل واقع‌شده است. این جزیره یک منطقه ممنوعه محسوب می‌شود؛ زیرا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که در هر یک مترمربع از این جزیره بین 1 تا 5 مار زندگی می‌کنند. مارهای این جزیره به‌شدت سمی هستند و طول آن‌ها بیش از نیم متر است. به همین دلیل سفر به این جزیره بسیار خطرناک ممنوع است و فقط تعداد اندکی از دانشمندان شجاع توانسته‌اند به این مکان سفر کنند.
 
 غار لاسکو
این غار تعدادی از قدیمی‌ترین آثار هنری مربوط به بیش از 17 هزار سال پیش را در خود جای‌داده است و در جنوب غربی فرانسه قرار دارد. این غار پیش‌تر برای عموم آزاد بود اما از سال 1963 به بعد به خاطر آسیب‌هایی که به آن وارد شد، فقط دانشمندان اجازه ورود به آن را دارند.
 
 جزیره آتش‌فشانی سرتسی
این جزیره در جنوب ایسلند و جزء میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این جزیره به‌وسیله فوران آتش‌فشان در سال 1342 تشکیل‌شده و ازآن‌پس حیات جانوری و گیاهی روی آن گسترش‌یافته است. به خاطر اهمیت این جزیره برای جامعه علمی، هیچ‌کس به‌جز عده اندکی از دانشمندان اجازه ورود به آن را ندارند.
 
 شهر متروکه سنترالیا
این شهر در کلمبیا در ایالت پنسیلوانیا قرار دارد. جمعیت این شهر از 1000 نفر در سال 1981 به 10 نفر در سال 2010 رسید. بخارهای ناشی از سوختن زغال‌سنگ در معدن زیرزمینی این شهر و فرونشست ناشی از آتش‌سوزی باعث شد مردم این شهر را ترک کنند. سنترالیا محل بزرگ‌ترین آتش‌سوزی زغال‌سنگ است که از سال 1962 در حال سوختن است و گفته می‌شود به‌قدری زغال‌سنگ در زیر زمین آن وجود دارد که تا 250 سال آینده هم این سوختن ادامه خواهد داشت.
 
 منطقه غیرنظامی کره
این منطقه یک نوار مرزی است که شبه‌جزیره کره را پس از جنگ کره در سال 1953 به دو قسمت تقسیم کرده است. این منطقه علی‌رغم نامش یکی از نظامی‌ترین مناطق دنیاست. این منطقه 250 کیلومتر طول و 4 کیلومتر عرض دارد.
 
 چرنوبیل
در 26 آوریل 1986، حادثه‌ای که در نیروگاه اتمی چرنوبیل رخ داد، این شهر را به دلیل تشعشعات بیش‌ازحد مواد رادیواکتیو خالی از سکنه کرد. هم‌اکنون هیچ‌کس بدون مجوز رسمی اجازه بازدید از این مکان را ندارد.
 
 بانهوف، میزبان (هاست) ویکی لیکس
بانهوف یک شرکت تأمین‌کننده خدمات اینترنتی در سوئد است که میزبانی سایت افشاگر ویکی‌لیکس رابر عهده دارد. دیتاسنتر این شرکت در یک پناهگاه سنگی فوق‌سری به نام پیونن (Pionen) قرار داد که در مناطق کوهستانی اطراف استکهلم پایتخت سوئد ساخته‌شده است و به‌شدت از آن محافظت می‌شود.

منبع:حمایت


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین