کد خبر: ۴۵۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

"نه گفتن" به خواستگار سبب هتک حیثیت دختر جوان شد

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که اقدام به هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و تهدید و اخاذی از شهروند گرگانی در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که اقدام به هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و تهدید و اخاذی از شهروند گرگانی در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد.

سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: در پی وصول مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و تهدید و اخاذی‌، تحقیقات و بررسی‌های مقدماتی ‌آغاز و مشخص شد فردی ‌در ‌یکی از شبکه‌های ‌اجتماعی اقدام به انجام این کار می‌کند.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده و تحقیقات اولیه مشخص شد فردی به واسطه دسترسی به اطلاعات شخصی شاکیه‌، عکس‌های وی را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و اقدام به هتک حیثیت وی می‌کند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته‌، نهایتا محرز شد، خواستگار ناکام پس از شنیدن پاسخ منفی از این خانم گرگانی اقدام به انتشار تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

سروان صاحبکاران گفت: حسب هماهنگی قضایی متهم احضار و در بازجویی انجام شده به همه اعمال مجرمانه خود اذعان کرده و پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارسال شد.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در توصیه به شهروندان اظهار داشت: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کند و به هیچ وجه کد احراز هویت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سروان صاحبکاران ادامه داد: نشست‌های فعال شبکه اجتماعی خود را بررسی نموده و در صورت مشاهده کاربر دیگر نسبت به حذف آن اقدام کنند و همچنین تنظیمات امنیتی جهت حفاظت از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی خود را آموخته و آن‌ را اجرا نمایند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از شهروندان خواست تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IRبخش تماس با ما گزارش نمایند.

منبع:‌تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین