کد خبر: ۴۵۴۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

هواپیمای مافوق صوت جانشین کنکورد می‌شود+تصویر

شرکت آمریکایی 'بوم' می خواهد برای خطوط هوایی، هواپیمای مسافربری با سرعت مافوق صوت بسازد که از سال 2023 به خدمت گرفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بزرگ‌ترین نمایشگاه هوا ـ فضای جهان که در 'له بورژه' در نزدیکی پاریس برگزار می‌شود، معمولا عرصه‌ی رقابت دو غول هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس است. اما این بار در کنار این دو شرکت بزرگ، شرکت سومی به نام 'بوم' نیز توجه همگان را به خود جلب کرده است.

به گزارش 'اشپیگل آنلاین'، این شرکت قصد دارد مسافربری را با سرعتی مافوق صوت برای خطوط هوایی بسازد که می‌توان آن را جانشین کنکورد به شمار آورد. به گفته‌ی بلیک شول، موسس این شرکت، تا کنون 76 فروند از این نوع هواپیما به این شرکت سفارش داده شده است و نخستین هواپیما از این دست می‌تواند از سال 2023 در خطوط هوایی به خدمت گرفته شود.

سرعت این هواپیما به 2700 کیلومتر در ساعت می‌رسد، یعنی بیش از دو برابر سرعت صوت. بنابراین سرعت آن حتی از کنکورد هم بیشتر است. این جت می‌تواند تا 55 مسافر را حمل کند.
قرار است نخستین پرواز آزمایشی نوع کوچک‌تری از این جت در اواخر سال 2018 صورت گیرد. شرکت 'بوم' قصد دارد گام به گام پیش برود و پس از موفقیت این آزمایش و دریافت پروانه، هواپیماهای بزرگ‌تر ساخته خواهد شد.

از آنجا که 'بوم' هم مانند کنکورد دو برابر جت‌های مسافربری بوئینگ و ایرباس سرعت دارد، زمان مسافت طی شده به نصف تقلیل خواهد یافت. برای نمونه مسیر پرواز پاریس به نیویورک به جای هفت ساعت در سه و نیم ساعت انجام خواهد گرفت.

قیمت هر فروند از این هواپیما نیز حدود 200 میلیون دلار است که از کوچک‌ترین جت‌های مسافربری بوئینگ و ایرباس ارزان‌تر است.

به گزارش خبری دویچه وله، پروازهای کنکورد در سال 2003 به دلیل مصرف زیاد سوخت و آلودگی صوتی شدید آنها متوقف شد. اما قرار است 'بوم' این مشکلات را نداشته باشد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین