کد خبر: ۴۵۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

گزارش یونیسف از کشته شدن کودکان موصل به دست داعش

سازمان ملل اعلام کرد: شبه نظامیان گروه تروریستی داعش کودکان در موصل را هدف می‌گیرند تا اجازه ندهند غیرنظامیان از این شهر فرار کنند این در حالی است که نیروهای عراقی برای پس گرفتن آخرین پایگاه داعشی‌ها در عراق همچنان تلاش می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف)‌ امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد: مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد شبه نظامیان داعش گزارش یونیسف از کشته شدن کودکان موصل به دست داعشکودکان آن دسته از خانواده‌هایی را که برای فرار از مناطق تحت کنترل آنها تلاش می‌کنند، می‌کشند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یونیسف اعلام کرد: ۱۰۷۵ کودک کشته و ۱۱۳۰ کودک دیگر از زمان آغاز تحرکات داعشی‌ها در سال ۲۰۱۴ زخمی شده‌اند. علاوه بر میزان تلفات بالای غیرنظامیان، نبرد کنونی برای آزادسازی موصل موجب ویرانی‌های بسیار شده است.

در این گزارش همچنین آمده است: بیش از 5 میلیون کودک در نیاز فوری به کمک در عراق هستند. جنگ با داعش یکی از خشونت‌بارترین جنگ‌ها در تاریخ مدرن است.

یونیسف در گزارش خود آورده است: در سراسر عراق کودکان شاهد خشونت و ترس غیرقابل باور هستند.کودکان کشته می‌شوند، زخمی می شوند، ربوده می‌شوند و در یکی از خشونت‌بارترین جنگ‌ها در تاریخ اخیر هدف گلوله قرار می گیرند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین