کد خبر: ۴۵۴۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

بازداشت سه صیاد غیرمجاز ماهی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان از دستگیری سه صیاد غیرمجاز ماهی توسط محیط بانان شهرستان ایجرود از توابع این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
زعفر افشاری با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این صیادان خاطی، حوالی ساعت پنج صبح امروز حین صید ماهی در سد گلابر از سوی محیط بانان شهرستان ایجرود مشاهده و در دام گرفتار آمدند.

وی افزود: از این سه صیاد خاطی که غیربومی نیز بودند هفت قطعه ماهی کپور، 9 قطعه ماهی زردپر، 2 رشته تور دیواری به متراژ تقریبی یک هزار متر، 2 حلقه تیوپ و یک ثوب جلیقه نجات، کشف و ضبط و به منظور اعمال قانون پرونده ای نیز در این رابطه تشکیل شد.

افشاری با بیان اینکه صید غیرمجاز هر قطعه ماهی کپور 50 هزار ریال و ماهی زردپر یک میلیون ریال جریمه دارد اظهار کرد: این صیادان دستگیر شده در مجموع باید مبلغ 9 میلیون و 350 هزار ریال به عنوان ضرور و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند.

وی ادامه داد: صیادان متخلف یقین بدانند در صورت دستگیری با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز مورد مجازات قرار گیرند.

وی افزود: سدگلابر، تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای زنجان است و ماموران مستقر این شرکت مدام در حال پایش سد هستند تا از صید ماهی جلوگیری کنند و در صورت اصرار متخلفان بر ادامه تخلف، محیط بانان را در جریان می گذارند تا طبق قانون نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین