کد خبر: ۴۵۵۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

جانشین احتمالی ابوبکر البغدادی کیست؟

رویترز در گزارشی جانشین‌های احتمالی رهبری داعش را در صورت کشته شدن «ابوبکر البغدادی» معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 خبرگزاری رویترز با استفاده از نظر متخصصان و پژوهشگران ساختار داعش، گزارشی در رابطه با جانشین‌های احتمالی «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش منتشر کرد.

رویتز نوشت: «در صورتی که خبر کشته شدن البغدادی تایید شود، به احتمال زیاد یکی از معاون‌هایش که هر دو از افسران سابق ارتش عراق در زمان حکومت "صدام حسین" بودند، رهبری داعش را برعهده خواهد گرفت.»

رویترز ادامه داد: «هرچند البغدادی جانشینی برای خودش تعیین نکرده اما «ایاد العبیدی» افسر سابق ارتش عراق که به «فاضل هیفا» هم شهرت دارد و «ایاد الجمیلی» یکی دیگر از افسران سابق ارتش عراق، جانشین‌های احتمالی وی هستند.»

«ویکتور اوزروف» رییس کمیته دفاعی و امنیتی مجلس علیا روسیه، امروز- جمعه- اعلام کرد:‌ «به نظرم صحت اطلاعات نزدیک به ۱۰۰ درصد است. این واقعیت که البغدادی (رهبر داعش) هنوز خودش را در هیچ جایی نشان نداده است نیز اطمینان را ایجاد می‌کند که وی کشته شده است.»

وی افزود:‌ «اگر وزیر دفاع روسیه خبر مرگ رهبر داعش را به رئیس‌جمهوری (ولادیمیر پوتین) داده است، پس احتمالا این قضیه صحت دارد.»

این سناتور ارشد روس گفت: «روسیه نمی‌خواهد جزو کشورهایی باشد که گزارش می‌دهند البغدادی هنوز زنده است.»

وزارت دفاع روسیه، هفته گذشته اعلام کرده بود در بمبارانی که در حومه الرقه انجام داده است، احتمالا ابوبکر البغدادی کشته شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای افزوده بود: «در حمله جنگنده‌های روسیه به یک گردهمایی رهبران داعش که روز ۲۸ ماه می در حومه جنوبی الرقه در سوریه تشکیل شده بود، ۳۰ نفر از رهبران رده میانی داعش و ۳۰۰ نفر از نفرات آن نیز کشته شده‌اند.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است، براساس اطلاعاتی که از مجاری مختلف بررسی شده، احتمالا ابوبکر البغدادی در این گردهمایی حضور داشته و کشته شده است.

العبیدی بیش از ۵۰ سال سن داشته و به عنوان وزیر جنگ داعش فعالیت می‌کند. الجمیلی نیز بیش از ۴۰ ساله بوده و ریاست آژانس امنیت این گروه تروریستی را برعهده دارد.

خبر‌های کشته شدن هردو الجمیلی و العبیدی پیش‌ از این بارها مطرح شده است، اما این خبرها هرگز تایید نشدند.

الجمیلی و العبیدی از سال ۲۰۱۶ و پس از کشته شدن «ابو علی الانباری» معاون وقت داعش، «ابو عمر الشیشانی» وزیر جنگ چچنی داعش و «ابو محمد العدنانی» معاون سوری البغدادی، به معاون‌های رهبر داعش تبدیل شدند.
ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین