کد خبر: ۴۵۵۳۲۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
روحانی دامن‌زدن به تفرقه را به مصلحت ایران نمی‌داند

هشدار مسئولان نسبت به هتاکی خودسرها علیه رئیس‌جمهور/خطايی بزرگ و جرمی آشكار بود/"روحانی تنها نیست"

" روحاني رئيس‌جمهور همه مردم ايران است و توهين به او كه اينك نماد مردم‌سالاري ديني در كشور محسوب مي‌شود، خشكاندن نهال دموكراسي در ايران است"
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- سخنگوی دولت، بي‌احترامي به رييس‌جمهور را اهانت به جمهوريت نظام دانست.هشدار مسئولان نسبت به هتاکی خودسرها علیه رئیس‌جمهور/

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمدباقر نوبخت در خصوص حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: آنچه در حاشيه راهپيمايي بزرگ مردم فهيم و متدين تهران در روز قدس توسط عده معدودي به طور سازمان‌يافته نسبت به رييس‌جهموري اتفاق افتاد كه در ماه گذشته با اكثريت قاطع مردم تهران مورد اعتماد قرار گرفت، از نظر سياسي خطايی بزرگ و از نظر حقوقي جرمی آشكار بود كه براي جلوگيري از تكرار و پيامدهاي آن اركان مسئول در نظام بايد اقدام كنند.

وی افزود: اگر حاكميت قانون مخدوش شود دستاوردهاي نظام در شرايط نامناسب منطقه دچار مخاطره خواهد شد؛ رخدادي كه تشنج‌آفرينان مسئول آن خواهند بود.

واکنش وزیر فرهنگ

صالحي‌اميري وزير ارشاد در واکنش به شعارهاي توهين‌آميز عده‌اي «قليل» و «خودسر» در روز قدس، گفت: «تخريبگران بدانند ميان خودجوش و خودسر فاصله از راه به بيراهه است، فاصله از «خدمت» تا «خيانت» است».

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او افزود: «شگفت‌انگيز است که در روزي که رژيم صهيونيستي و جناياتش بايد محکوم مي‌شد، جماعتي قليل، بهانه‌اي براي بيگانگاني مهيا کردند که همواره سعي داشته‌اند تأثير شعارها و راهپيمايي باشکوه روز قدس را کم‌رنگ کنند». 

وزير ارشاد به انتخاب گفته است: «مردم و بالاخص جوانان عزيز، نيك مي‌دانند كه توهين به منتخب ملت توهين به شعور مردم است. روحاني رئيس‌جمهور همه مردم ايران است و توهين به او كه اينك نماد مردم‌سالاري ديني در كشور محسوب مي‌شود، خشكاندن نهال دموكراسي در ايران است».

واکنش وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد نیز رفتارهای دور از نزاکت اقلیتی ماجراجو در هتک حرمت رییس‌جمهور را مایه خوشحالی دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها دانست و بر لزوم برخورد با این افراد و عوامل پشت صحنه آن تاکید کرد.

 علي طيب‌نيا در گفت‌وگو با «انتخاب» تصریح کرد: دنیا شاهد حضور باشکوه قاطبه مردم عزیز کشورمان در راهپیمایی روز قدس برای اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دعوت از همه کشورهای اسلامی به وحدت و برادری در برابر دشمن مشترکمان یعنی صهیونیست‌ها بود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار شد و ایران اسلامی به عنوان أم‌القرای جهان اسلام منادی وحدت، برادری و بیداری جهان اسلام در دیده جهانیان ظاهر شد.

طیب‌نیا در پاسخ به سوالی درباره توهين عده‌اي به رييس‌جمهور در مراسم روز جهاني قدس خاطرنشان کرد: متاسفانه رفتارهای دور از نزاکت اقلیتی ماجراجو در هتک حرمت خدمتگزاران ملت و تعرض به  رییس‌جمهور خدوم که مجددا مورد اقبال و اعتماد اکثریت مردم قرار گرفته است، معنای خوبی نداشته و فقط از  شیرینی و حلاوت این نمایش بزرگ در کام مردم ما کاسته و مایه خوشحالی و امیدواری دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها خواهد شد.

وی با بيان اينكه اقدامات سبک‌سرانه این افراد نمی‌تواند خللی در عزم و اراده مردم مومن و انقلابی ما به وجود آورد، گفت: خوشبختانه با هوشیاری مردم روزه‌دار، ماجراجویی‌های آنان راه به جایی نبرد و همه یک‌صدا به تقبیح این عمل اقدام کردند.

وزیر اقتصاد در ادامه خواستار برخورد با اين جماعت قليل شد و افزود: نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی لازم است بدون مماشات با این افراد و عوامل پشت صحنه آن برخورد کنند تا خدای ناخواسته شاهد تکرار چنین صحنه‌های دون شأن ملت ایران نباشیم.

طیب‌نیا تاكيد كرد: شايسته جامعه دینی و انقلابی ما نیست در روزی که ندای وحدت و برادری در جای جای آن بلند شده است اقلیتی خودسر اینچنین حاشیه‌سازی‌هایی را رقم بزنند.

وی در پايان با تاكيد بر اينكه سهل‌انگاری در مواردی که پیش از این در جاهای دیگر حادث شد موجب جسارت آنان در برنامه روز قدس بود، ابراز اميدواري كرد كه با قاطعیت نهادهای ذی‌ربط این رفتارهای سبک‌سرانه و دور از نزاکت برای همیشه از جامعه ما رخت بربندد.

واکنش و تحلیل ربیعی درباره شعارها علیه روحانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره شعارهای معدودی از تظاهرکنندگان روز قدس علیه رئیس‌جمهور گفت: اقدام امروز علیه رئیس‌جمهور، توهین به ملت، توهین به شعار وحدت اسلامی برای روز قدس و آرمان‌های آن و کاملا سازمان‌یافته است. امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، همواره نسبت به این‌گونه حرکات گلایه‌مند و مخالف چنین تحرکاتی بوده‌اند.

علی ربیعی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: تجربه طولانی در مواجهه با این‌گونه حوادث دارم. ماجرا در چند گام سامان می‌گیرد. اول اینکه باید گفت این افراد و اقدام آنها به هیچ عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان برنمی‌خیزد.

وی افزود: دوم اینکه تجربه به ما نشان داده است در راهپیمایی‌های مهم مثل بیست و دوم بهمن، روز قدس و ... مردم به رغم گرایش‌های متفاوت سیاسی، بر اصل حضور تاکید دارند و گرایش‌های سیاسی در چنین رویدادهایی مطرح نیست. بنابراین کنش‌های سیاسی این‌گونه در مراسم ملی و مذهبی بزرگ، از متن طبیعت چنین مراسمی سامان نمی‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سوم اینکه جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند.

ربیعی اظهار کرد: چهارم اینکه دوستان و همکاران من که شاهد این ماجرا بوده‌اند نقل کرده‌اند که عده زیادی از راهپیمایان به این افراد توجه نکرده‌اند و بخش دیگری هم به چنین شعارهایی واکنش نشان داده‌اند. این مشاهدات، نظریه پیش‌گفته درباره خودجوش نبودن این اتفاق را تایید می‌کند.

وی افزود: متاسفانه با چنین تجربیاتی از روزهای نخست انقلاب و در جریان شعار دادن علیه شیخ محمد یزدی در مهدیه تهران تا دوره‌های مختلف همچون کفش‌پرانی به لاریجانی در قم و بسیاری از شخصیت‌ها در دوره‌های مختلف مواجه بوده‌ایم.

ربیعی در پایان گفت: دکتر روحانی خود نیز به خوبی با چنین پدیده‌ای آشناست و خوب می‌دانند که چنین اقداماتی، شان و منزلت ایشان را در پیشگاه مردم افزایش می‌دهد.

نهاوندیان: نيت‌هاى حقير دشمن‌پسند در برابر عظمت حضور مردم ارزشی ندارد

رییس دفتر رییس‌جمهور نیز گفت: عظمت حضور مردم آنقدر بزرگ است كه نيتهاى حقير دشمن پسند در مقابل آن ارزش ديدن ندارد. خورشيد وحدت براي رفع هر ظلمتي كافى است.

محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به حواشی ایجادشده در زمان حضور رییس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس با بیان اینکه «طرح شعارهاى انحرافى و تقابلى توسط تعداد معدودی و با تدارك  قبلى با هدف حاشيه‌سازى و انحراف توجهات از موضوع اصلي انجام شده است»، تاکید کرد: موضوع ابعاد بسيار محدود و كوچكي داشت كه حتي قابل ذكر و پرداختن هم نيست ولی برخى رسانه‌هاي داخلى و خارجى تلاش مي‌كنند ابعاد گسترده به آن بدهند.

وی افزود: روز قدس، روز نشان دادن وحدت ملي و يكپارچگى جهان اسلام در برابر دشمن صهيونيستي است و امسال هم فرصتى مغتنم شد براى طنين افكندن صداى رساى مردم در محكوميت رويكرد استكبارى دولت و كنگره آمريكا و حمايت از اقدام قاطع در مبارزه با ريشه‌هاى تروريسم تكفيرى. دوستداران اسلام و انقلاب از شكوه و صلابت اين مشاركت پر تنوع و پرمعنا خرسند شدند و طراحان شعارهاى تفرقه‌افكنانه با توهين به اراده مردم، دانسته يا ندانسته در خلاف مسير رهبرى و مردم حركت كرده‌اند. عظمت حضور مردم آنقدر بزرگ است كه نيت‌هاى حقير دشمن‌پسند در مقابل آن ارزش ديدن ندارد. خورشيد وحدت براي رفع هر ظلمتي كافى است.

انتقاد اسماعیلی از شعار علیه روحانی در روز قدس

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور نسبت به برخی حواشی ایجاد شده در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و سر دادن شعارهای توهین‌آمیز علیه رییس‌جمهور کشورمان از سوی برخی واکنش نشان داد.

پرویز اسماعیلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏به نظر شما صهیونیست‌ها و داعش چقدر باید هزینه می‌کردند تا رسانه آمریکایی تیتر بزند: راهپیمایی روز قدس باشعار علیه روحانی برگزار شد!

ابوطالبی: روحانی دامن‌زدن به تفرقه در شرایط کنونی را به مصلحت ایران نمی‌داند

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور نیز در واکنش به حواشی ایجاد شده در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و سردادن شعارهای توهین آمیز علیه رییس جمهور کشورمان از سوی برخی در کانال تلگرامی خود نوشت: «رییس‌جمهورمظلوم است؛ او نماد عقلانیت، تدبیر، امید و اخلاق‌مداری در کشور است و برایش عظمت ایران و اسلام و آرمان‌هایش اصالت دارد.

دکتر روحانی دوقطبی‌سازی، نه در موضع کلام و قلم و نه اکنون انتقال آن به موضع اکسیون و عمل را به مصلحت کشور نمی‌داند و همه را به آرامش حول محور «قانون و رهبری» فرا می‌خواند. اینکه عده‌ای در حمایت از ایشان بگویند سازماندهی‌شده بوده، برخی ندا سر دهند که از نتایج آتش به اختیاری است و عده‌ای دیگر از آن پیراهن عثمان برای بر سر نیزه کردن بسازند، به مصلحت هیچ‌کس نیست.

دکتر روحانی نه می‌پسندد و نه می‌پذیرد که حقوق مردم و شهروندان، به‌ویژه نماد ملیت و ایرانیت و جمهوریت نظام و کشور توسط اندک افرادی گمراه و ماجراجو خدشه‌دار شود ولی دامن‌زدن به تفرقه و بحران‌آفرینی را در شرایط کنونی به مصلحت ایران نمی‌داند. بهترین راه آن است که راه قانون و قانون‌مداری در کشور پیموده شده و همه در برابر آن سر تعظیم فرود آورند.

اما مردم و رسانه‌های جمعی و مجازی وظیفه‌ای دیگر دارند و آن آگاه‌سازی فکری و ایمن‌سازی روانی جامعه در برابر هجمه به نماد اقتدار این ملت و تحت‌الشعاع قرار دادن تمامی عظمت‌آفرینی‌های مردم روزه‌دار مظلوم در روز قدس است.

باید یک بار برای همیشه در اجماعی ملی به پلیدی‌آفرینی و تخریب امیدهای این ملت، نه گفت.»

واکنش واعظی به حواشی راهپیمایی روز قدس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حواشی راهپیمایی روز قدس واکنش نشان داد.

محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود ضمن محکوم کردن اهانت به رئیس‌جمهور نوشت: متاسفانه عده‌ای به جای محکوم‌کردن اسرائیل، به رئیس‌جمهور منتخب مردم بی‌احترامی کردند و نشان دادند که در شرایط بسیار حساس منطقه، تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد، منافع ملی و حفظ اقتدار و یکپارچگی نظام است.

به راستی این افراد با چه تفکری به عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس‌جمهور منتخب مردم و رئیس شورای عالی امنیت ملی در روزی که باید به اسرائیل حمله کنند، بی‌احترامی کرده و احتمالا خود را مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز می‌دانند!

توهين به رئيس‌جمهور، توهين به جمهوريت است 

معاون حقوقی رئیس جمهور هم شعار علیه رئیس‌‌جمهور منتخب ملت و توهین به او را ایستادن در برابر جمهوریت نظام و شعار علیه ملت ایران دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در خصوص برخی شعارها که در راهپیمایی روز قدس علیه رئیس‌جمهور و دیگر اعضای کابینه دولت سر داده شد، اظهار کرد: شعار علیه رئیس‌جمهور منتخب ملت و توهین به ایشان، ایستادن در برابر جمهوریت نظام و شعار علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: متأسفانه در نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ایران و همه مسلمانان جهان در روز جهانی قدس در برابر رژیم اشغال‌گر صهیونیستی و دشمنان ملت ایران، عده‌ای دانسته یا نادانسته در جهت منافع اسرائیل و آمریکا و حکام مزدور سعودی اقدام به شعارهای تفرقه‌افکنانه و توهین‌آمیز کردند.

انصاری با تأکید بر اینکه بی‌تردید پشت صحنه این اقدامات خلاف منافع و امنیت ملی عناصر نفودی اسرائیل و منافقین قرار دارند، تصریح کرد: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور باید به شناسایی و برخورد قاطع با آنها بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دوقطبی کردن جامعه، عده‌ای همچنان در فضای رقابت‌های انتخاباتی و عصبانی از رای مردم با توهین به رئیس‌جمهور منتخب ملت در حقیقت از مردم انتقام می‌گیرند و خوراک تبلیغاتی مناسب برای رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور که با جماران گفت‌وگو کرده است، در پایان اظهار کرد: البته تجربه نشان داده است که این دسته از اقدامات قطعا به زیان آنان و موجب بیداری بیشتر ملت و حمایت جدی‌تر مردم از رئیس‌جمهور خواهد شد.

ضرورت برخورد با جریان‌های زمینه‌ساز تحرکات دشمن شادکن

وزارت کشور نیز درباره راهپیمائی مردم ایران در روز جهانی قدس و حواشی آن اطلاعیه ای منتشر کرد و نوشت: اکنون که در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، راهپیمائی روز جهانی قدس با شکوه وصف‌ناپذیر در گوشه گوشه وطن برگزار شده است و ملت مسلمان ایران با احیای این سنت گرانقدر انقلاب اسلامی، همراهی خود با محرومان و مستضغفان و پایداری و ایستادگی خود بر آرمان اسلامی فلسطین را برابر دیدگان افکار عمومی جهان به  منصه ظهور رساندند، وزارت کشور با شکرگزاری به درگاه الهی برای این توفیق بزرگ، مراتب تقدیر و سپاس صمیمانه و خالصانه خود را به پیشگاه ملت سربلند ایران تقدیم می‌کند.

بحمد الله این راهپیمائی بزرگ در سراسر کشور با حضور مقتدرانه اقشار گوناگون ملت و با تلاش همه نیروهای حافظ نظم  و امنیت کشور در امنیت و آرامش کامل برگزار شد و جلوه ای دیگر از وحدت و انسجام ملی و استواری این سرزمین پرگهر بر آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبری گرانقدر را به نمایش گذاشت.حماسه بزرگ حضور ملت ایران در راهپیمائی دشمن شکن روز قدس، البته با برخی حواشی بسیار محدود نظیر اقدام غیرقانونی و دشمن شادکن تعدادی انگشت شمار از عناصر غافل یا فریب خورده در قالب توهین به برخی مقامات ارشد نظام همراه شد که رفع آن، مستوجب برخورد ریشه ای و  ارزیابی علل اصلی وقوع چنین غفلت‌هایی است.

وزارت کشور با ابراز تأسف از چنین کوته‌اندیشی‌های وحدت‌شکنانه بر ضرورت برخورد با جریان‌های شبه رسانه‌ای زمینه‌ساز و سبب‌ساز این‌گونه تحرکات دشمن شادکن تأکید می‌کند.بعلاوه به استحضار ملت شریف و شهید پرور ایران و رسانه‌ها می‌رساند؛ بررسی دقیق ابعاد مختلف این موضوع در دستور کار  مراجع ذیربط قرار گرفته و  نتایج آن اعلام خواهد شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
8
22
توهين به رئيس‌جمهور، توهين به جمهوريت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
9
19
اوباش خود سر زیبنده مخالفان منتخب مردم کلمه خوبی است.
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
7
16
بازآی و بر چشمم نشین ای دلستان نازنین کاشوب و فریاد از زمین بر آسمانم می رود
گفتم بگریم تا ابل چون خر فروماند به گل وین نیز نتوانم که دل با کاروانم می‌رود
سعدی فغان از دست ما لایق نبود ای بی‌وفا طاقت نمیارم جفا کار از فغانم می‌رود
دوستان !
این امری طبیعی است. برخی افراد دیگه دسترسی به بیت المال و غارت اموال مردم رو ندارند و میز قدرت از دست اونا خارج شده و چون از حساب ملت خارج شدن حالا دست به کارهای دون شان ملت بزرگوار ایران می زنند. این غافلان لازم است بدانند: با این برچسب های نچسب موجب ایجاد تفرقه بین مردم به خواست دشمنان این کهن مرز و بوم بوده و در دل امت برای خویش کینه ذخیره می کنند. دوران افترا و برچسب تمام شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
7
18
متاسفانه این افراد کار را به جایی رسانده اند که دینداری مترادف شده با خشونت و فحاشی و تندروی و تحجر
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
7
12
باید ببینیم از کجا می دونستن که رئیس جمهور از کجا میاد رد بشه که ازقبل کمین کرده بودن ! بیشتر حاضرین فیلم بردار بودن تا مردم عادی ! آره شاید هم رول تروریست ها رو دارن برای آمریکا بازی می کنن !!
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
7
12
بقول آقای مطهری اینها گروهی مستضعف فکری هستند
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
7
12
متاسفانه برخي با حمايت کردن از اين افراد کشور را به افراط گرائي و بحران مي برند اينها حامي دارند
بلال
|
Germany
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
7
14
بابا شما را به خدا قسم می دهم برای یکبار هم که شده . بطور جدی با این داعش صفتان امنیت فروش برخورد کنید. مدارا تا کی. اینها باید به بدترین شکل مجازات شوند. تا درس عبرتی شود برای خودسرهای همیشه طلبکار.
تیرداد مهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
7
10
بایدآن اراذل واوباش ازطریق وزارت اطلاعات شناسایی وبه قوه قضائیه معرفی شده ومطابق با قانون مجازات شوند تا حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی بخصوص منتخب ملی آن که نمادی از مردمسالاری دینی وجمهوریت نظام مقدس میباشد محفوظ ومجازات اینگونه فواحش اقلیت دراقلیت درس عبرتی برای هم حامیان وهم دنباله روهای آنهاباشد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
7
7
اینها گروهی خودسر بی خرد متحجر حسود کینه جو وفلج مغز هستند که اقبال جامعه را نمی فهمند در کل این جماعت تند رو وگروه فشارنفهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
5
4
جانم فدای حجةالاسلام دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین