کد خبر: ۴۵۵۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

رژیم صهیونیستی مسجدی را به رستوران و میخانه تبدیل کرده است

رژیم اشغالگر صهیونیستی در اقدامی وقیحانه مسجد تاریخی "قیساریه" در فلسطین را به رستوران و میخانه تبدیل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، قیساریه یکی از تاریخی‌ترین اماکن باستانی فلسطین است که دارای چندین طبقه و آثار معماری زیبا و نادر است.

اخیرا مقامات اسرائیلی در اشاره به برخی اکتشافات آثار تاریخی یهودی در این مسجد که ماهیت اسلامی آن را تهدید می‌کند، کار مرمت و صیانت از این مکان تاریخی را در وسط تلاش‌ها برای نشان دادن آثار امپراتوری بیزانس به اتمام رساندند.

اما موقعیت مسجد تاریخی قیساریه به این تلاش‌ها دامن می‌زند چراکه مناره آن مشرف به دریاست و به تنهایی عنوانی برای این مکان بوده و نشانگر سکوت نسبت به هویتش است آن هم پس از اینکه رژیم صهیونیستی روستای فلسطینی با همین نام را در سال ۱۹۴۸ میلادی تخریب کرد.

مسجدی که روزانه پر از نمازگزاران بود امروز به تفریگاهی برای ده‌ها گردشگر و سرو غذا و نوشیدن انواع مشروبات تبدیل شده است.

۲۰ سال پیش "بخش اسرائیلی توسعه جاذبه‌های گردشگری قیساریه" افتتاح این رستوران و میخانه را یکی از دستاوردهای عمرانی می‌دانست.

مسجد جامع قیساریه در دوره عبدالملک بن مروان، خلیفه اموی ساخته شد و سپس در دوره مملوک بازسازی و سپس در قرن ۱۹ به دست شهروندان بوسنی فرار کرده از دست مقامات اتریشی مرمت شد.

قیساریه با آثار فراوان اسلامی و بیزانس متمایز می‌شود و در ساحل دریای مدیترانه واقع در جنوب غربی شهر حیفاست.

کنعانی‌ها آن را بنا کردند و نام آن را "برج استراتون" نامیدند و هرودوت رومانی روی آن نام "قیصریه" منسوب به قیصر روم را گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین