کد خبر: ۴۵۵۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

اوج واژگونی خودروها در جاده چه زمانی است؟

معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر ساعات اوج واژگونی خودروها در جاده‌ها را از ساعت 24 تا 3 بامداد اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
شاهین فتحی روز یکشنبه با اعلام این خبرافزود: شاخ به شاخ شدن و واژگونی خودروها بیشترین دلیل تصادفات حوادث جاده‌ای است که دلیل این حوادث نیز خواب آلودگی رانندگان عنوان می شود.

وی به تعطیلات عیدسعید فطرکه در پیش رو است اشاره کرد و گفت: تراکم و حجم زیاد تردد خودروها در جاده‌های بین شهری سبب می شود خودروها سرعت زیاد نداشته باشند و بنابراین دراین نوع تصادفات میزان فوتی ها کمتر و مصدومان افزایش می یابد. 

فتحی با تاکید براینکه رانندگان باید برای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه از خودور پیاده شوند و استراحت، اظهارکرد: بیشتر حوادث رانندگی در نیمه شب و 30 کیلومتری نزدیک مقصد اتفاق می افتد.

فتحی در توصیه‌ای برای کاهش تصادفات رانندگی گفت: یکی از اشتباهات رایج این است که سرنشینان در خودرو می خوابند و این سبب می شود راننده نیزخواب آلوده شود و در این شرایط باید با راننده صحبت کرد تا راننده دچار خواب آلودگی نشود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به کاهش میزان تلفات رانندگی درسال جاری به نسبت سال گذشته، افزود: میزان فوتی درحوادث رانندگی کاهش یافته ولی میزان مصدومان افزایش یافته است و این در نتیجه افزایش پایگاه‌ها امدادی و اورژانس هوایی است.

وی از مردم خواست در صورت مواجه با هر حادثه جاده‌ای با شماره‌های امدادی، 112، 110 و 115 تماس بگیرند.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: به منظور پوشش امدادی تعطیلات و مراسم عید سعید فطر، جلسه هماهنگی معاونان امداد استان‌های البرز، تهران و مازندران برگزار و مقرر شد ظرفیت پایگاه‌های امداد ونجات در محور کرج - چالوس، جاده هراز و محور فیروزکوه افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده برای استان تهران، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به نمازگزاران عید سعید فطر، شعب هلال‌احمر در تهران، ری، شمیرانات و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان، آماده‌باش هستند.

سلیمی با اشاره به استقرار 500 نجاتگر، پرستار و پزشک در مصلی تهران، افزود: 22 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتاق عمل سیار، یک دستگاه آی سی یو موبایل و یک دستگاه خودروی ارتباطات هم در تهران برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین