کد خبر: ۴۵۵۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

اسهال، مشکل اصلی روستاهایی که با کمبود آب مواجه هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان گفت: بیشترین موارد ابتلا به بیماری‌های اسهالی در روستاهایی است که با مشکلات آب شرب روبه‌رو هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شایع‌ترین راه انتقال بیماری وبا، بیماری‌های میکروبی و گوارش، آب است، گفت: روستاهایی که در استان زنجان با مشکل آب شرب روبه‌رو هستند، بیشترین موارد ابتلا به بیماری‌های اسهالی را دارند. این در حالی است که میزان کلر باقی‌مانده در 73 درصد از مراکز آب روستاها در استان زنجان، پایین است. 

وی ادامه داد: دسترسی به آب سالم در مناطق روستایی از جمله مواردی است که باید به آن توجه حداکثری شود. همچنین مشکل سرویس بهداشتی در برخی از مدارس استان زنجان جدی است و سلامت افراد را تهدید می‌کند. 

صائینی افزود: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری و با تمهیدات لازم انجام شده و همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان در استان زنجان در آماده‌باش هستند. همچنین می‌توان اذعان داشت که موردی از این بیماری در استان گزارش نشده و خوشبختانه پیشگیری‌های لازم از بیماری وبا توسط مراکز درمانی در شهرها و روستاها اندیشیده شده است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به بحث اجرای فاضلاب شهری در زنجان، افزود: باید به اجرای این طرح در استان توجه شود؛ چرا که در امر سلامتی مردم موثر است و باید شرکت آب و فاضلاب بر اجرای این طرح مبادرت جدی داشته باشد. 

صائینی تصریح کرد: در استان زنجان باید نسبت به تامین آب شرب آشامیدنی مردم تاکید شود و کلرزنی و آزمایش‌های لازم انجام شود بیماری وبا بیشتر در فصل گرما است و در این میان به تمهیدات لازم برای امنیت آب در دستور کار قرار گیرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین