کد خبر: ۴۵۶۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰

راه‌های عجیب کاهش وزن

غذا خوردن در مقابل یک آینه می تواند بطور جدی به کاهش مصرف غذای شما کمک کند. شما نسبت به آنچه می خورید آگاهتر خواهید شد، و همچنین متوجه می شوید که در هنگام غذا خوردن، چطور بنظر می رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
اگر تاکنون کم کردن وزن کار چندان سخت و  طاقت‌ فرسائی نبوده، یافته‌ ها نشان می‌ دهد که هرچه سن‌ تان بالاتر می‌رود، نه تنها حفظ حجم عضلانی برایتان سخت‌تر شده بلکه سوزاندن چربی هم به امری طاقت ‌فرسا تبدیل خواهد شد.

به گزارش نبض ما به نقل از مجله تناسب اندام، اضافه کردن ورزشبه این ترکیب، متابولیسم شما را افزایش  خواهد داد، و تعداد کالری هایی که شما هر روز می سوزانید را بیشتر می کند. بنابراین خلاص شدن از شر کالری هایی که به شکل چربی ذخیره شده اند، آسان تر خواهد شد.
اما گذشته از این دو رکن کاهش وزن، گزینه های دیگری نیز برای کم کردن وزن وجود دارد. در اینجا چند مورد از راه های عجیب و غیر معمول برای کم کردن وزن را بیان می کنیم!

یک روبان ببندید

خانم های فرانسوی برای کنترل مصرف غذایشان و کم کردن وزن ، یک ترفند ساده دارند: آنها در زیر لباسشان، یک روبان به دور شکمشان گره می زنند. هنگامیکه روبان شروع به تنگ شدن کرد، آنها متوجه می شوند که بقدر کافی غذا خورده اند! این کار به آنها کمک می کند نسبت به مقدار غذایی که می خورند آگاه باشند، و در نتیجه جلوگیری از پرخوری، آسان تر می شود!

یک عکس بگیرید

قبل از آنکه وعده ی غذایی تان را بخورید، یک عکس از آن بگیرید و به دقت به عکس نگاه کنید. همانطور که آن را بررسی می کنید، متوجه چیزهایی خواهید شد که وقتی اولین بار غذا را آماده می کردید، به آنها توجه نکرده بودید. شاید سس بیش از حدی به غذایتان اضافه کرده باشید، یا سهم سیب زمینی تان بسیار بیشتر از آن چیزی است که بنظر می آمد. این، یک ترفند ساده است که  به شما کمک خواهد کرد از آنچه می خورید، کاملا آگاه باشید!

مقابل یک آینه بنشینید

غذا خوردن در مقابل یک آینه می تواند بطور جدی به کاهش مصرف غذای شما کمک کند. شما نسبت به آنچه می خورید آگاهتر خواهید شد، و همچنین متوجه می شوید که در هنگام غذا خوردن، چطور بنظر می رسید. یک تحقیق دریافته افرادی که در هنگام صرف غذا مقابل آینه می نشینند، به اندازه 33٪ کمتر غذا می خورند.

با وعده غذایی بزرگ شروع کنید

همیشه روزتان را با بزرگترین وعده غذایی آغاز کنید. صبحانه تان را به یک وعده غذایی بزرگ (حداقل 700 کالری) تبدیل کنید تا شما  را ساعت ها سیر نگه دارد. ناهار را بزرگترین وعده غذایی بعدی و شامتان را یک وعده غذایی  کوچک در نظر بگیرید. با این روش، شما کالری بسیار بیشتری خواهید سوزاند و کم کردن وزن آسانتر خواهد شد.

یادداشت کنید

این مورد، شبیه مورد قبلی عمل می کند، و شما را نسبت به آنچه وارد بدنتان می کنید آگاهتر می سازد. یک دفترچه ی غذایی تهیه کنید و هر چیزی که در یک روز مصرف می کنید را در آن یادداشت کنید: هر فنجان آب، هر لقمه غذا، و هر تنقلاتی که هیچکس نمی بیند در حال خوردنش هستید. هر روز، آنچه را که نوشته اید مرور کنید، و ببینید آیا راهی برای بهبود عادات غذا خوردنتان در روز بعد وجود دارد یا خیر.

در دکور آبی غذا بخورید

آیا تا بحال اندیشیده اید که چرا هرگز رنگ آبی را در یک رستوران نمی بینید؟ دلیلش این است که آبی، رنگی است که اشتهای شما را سرکوب می کند. شما در اتاقی که با رنگ آبی دکور شده باشد، تا 33 درصد کمتر غذا می خورید. برای کم کردن وزن ، در بشقاب های آبی، با دستمال های سفره ی آبی، و یک رومیزی آبی غذا بخورید. از رنگ های روشن و شاد مانند قرمز، نارنجی و زرد که باعث  برانگیختن حس گرسنگی می شوند اجتناب کنید.

از وانیل استفاده کنید

شمع های معطر وانیلی می توانند به سرکوب کردن اشتهای شما کمک کنند، بخصوص هوس شما برای خوردن یک دسر. افراد شیرینی دوست باید بلافاصله پس از تمام شدن وعده غذایی اصلی، یک شمع معطر وانیلی روشن کنند تا به احتمال بسیار کمتری، هوس دسر کنند.

یک سیب را بو کنید

مطالعات نشان داده اند که بوییدن یک سیب سبز می تواند اشتهای شما را در بین وعده های غذایی سرکوب کند. شما حتی مجبور نیستید سیب را دندان بزنید، بوی آن، به تنهایی کافی است. بوییدن موز نیز موثر است. اگر معده ی  شما غرغر می کند اما می دانید نباید چیزی بخورید، برای سرکوب کردن گرسنگی و در نتیجه کم کردن وزن ، یک سیب یا موز را بو کنید!

منبع:افکارنیوز


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین