کد خبر: ۴۵۶۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

تولید نانو کف‌پوش‌های یکپارچه رزینی

تهران– ایرنا- یک شرکت دانش بنیان ایرانی کف‌پوش‌های مایع نانویی تولید می کند که قابلیت محافظت از کف، افزایش طول عمر و ایجاد یک فضای بهداشتی را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
این شرکت که سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرد، سالانه 150 تن از این کف‌پوش‌های نانویی مقاوم در برابر سایش را به بازار عرضه می کند.

کف‌پوش‌های یکپارچه رزینی، محصولاتی مایع و عمدتاً دوجزئی هستند که بر انواع سطوح بتنی، سنگ و موزاییک قابل‌نصب هستند. این کف‌پوش‌ها به دلیل برخورداری از خواص منحصربه‌ فرد در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. مایع بودن این کف‌پوش‌ها سبب می‌شود تا پس از نصب در محل موردنظر، سطحی یکپارچه و فاقد درز ایجاد کنند که آب‌بند و غیر جاذب است. همچنین، استحکام فشاری بسیار بالاتر آنها نسبت به بتن و مقاومت شیمیایی مناسب آنها از مزایای دیگر این محصولات است که استفاده از آنها را در صنعت توجیه می‌کند.

مقاومت بالاتر در برابر سایش به معنای حداقل جدایش ذرات از سطح کف‌پوش در اثر ترافیک رفت و آمدی بر سطح آن است. یکی از معیارهای طبقه‌بندی اتاق‌های تمیز، غلظت ذرات معلق در هواست. بنابراین استفاده از کف‌پوشی که حداقل جدایش ذرات از سطح را داشته باشد، به ارتقای استانداردهای دارویی، غذایی و فضاهای بهداشتی کمک خواهد کرد. علاوه بر معیارهای بهداشتی و سلامت، افزایش عمر و دوام کف‌پوش از اهمیت بالایی برخوردار است. بهبود مقاومت سایشی به معنای کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری خصوصاً در بخش صنعت است. به عبارتی استفاده از این محصولات در سازه، نه به‌عنوان صرف هزینه اضافی، بلکه به‌عنوان سرمایه‌گذاری در راستای محافظت از سازه خواهد بود. 

از مهم‌ترین ویژگی‌های کف پوش های مایع پایه اپوکسی می توان به یکپارچگی سطح، غیرجاذب بودن و آب‌بندی این کف‌پوش‌ها اشاره کرد که خود از معیارهای کف‌پوش‌های مورد تائید در صنایع دارویی (مطابق با اصول (GMP، صنایع غذایی (استانداردهای (HACCP و همچنین دستورالعمل وزارت بهداشت در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. در کنار این ویژگی‌های مثبت، مقاومت سایشی کف‌پوش با بهره‌گیری از فناوری نانو تقویت شده است. مقاومت به سایش کف‌پوش نه‌تنها معیاری از عمر مفید و دوام کف‌پوش است، بلکه بر کیفیت هوای داخلی فضاهای بهداشتی نیز مؤثر است.

به گزارش ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، کف‌پوش‌های نانویی مقاوم در برابر سایش پس از ثبت اختراع در سال 1390، گواهی نانومقیاس را از ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو در سال 1391 اخذ کرد. همچنین انتخاب آن در زمره‌ی طرح‌های برتر در جشنواره‌ی علم تا عمل در سال 1391 و دریافت تأییدیه به‌عنوان محصول دانش‌بنیان در سال 1394 از دیگر دستاوردهای این محصول نانویی است. این کف‌پوش‌ها دارای گواهی عدم سمیت و تحریک پوستی از دانشگاه شهید بهشتی نیز هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین