کد خبر: ۴۵۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳

سهم هر بانک از ۷۹ میلیون کارت بانکی فعال در کشور چقدر است؟ + جدول

تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در اردیبهشت ماه ۹۶ معادل ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۴۸۳ کارت بوده است که از این میزان بانک ملی با ۲۰.۷۲ درصد بیشترین سهم را داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 کارت‌های بانکی دارای تراکنش در سوییچ شاپرک به لحاظ کاربری در سه دسته کارت برداشت (بدهی)، کارت اعتباری و کارت پیش‌پرداخته یا بی‌نام (کارت هدیه و بن کارت) طبقه‌بندی می‌شوند.

در اردیبهشت ماه 1396، تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در سوییچ شاپرک مجموعا 79 میلیون و 500 هزار و 483 عدد بوده است که بیشترین تعداد آن با حدود 74 میلیون عدد و سهم تعدادی 93.02 درصدی مربوط به کارت برداشت و کمترین تعداد آن با حدود 83 هزار عدد و سهم 0.1 درصدی مربوط به کارت اعتباری بوده است.

همانگونه که در جدول فوق ملاحظه می‌شود، تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در اردیبهشت ماه 96 نسبت به فروردین ماه نرخ رشد معادل 5.54 درصدی داشته و نیز نرخ رشد در هر سه دسته از کارت‌ها مثبت بوده است. طبق جدول فوق در این ماه نسبت به ماه گذشته، کارت‌های هدیه و بن کارت رشد تعدادی معادل 1.89 درصدی، کارت‌های برداشت رشد تعدادی معادل 5.80 درصدی و کارت‌های اعتباری رشد تعدادی معادل 27.45 درصدی را تجربه کرده‌اند.

طی اردیبهشت ماه 1396 تعداد کارت‌های دارای حداقل یک تراکنش، متعلق به تعداد 36 بانک صادرکننده بوده که سهم تعدادی کارت‌های این بانک‌ها از تعداد کل کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در جدول زیر آمده است.

بر این اساس در اردیبهشت 1396 همچنان بانک‌های ملی، ملت و صادرات در مجموع دارای بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه شاپرک بوده‌اند.

سهم بانک‌های صادرکننده از تعداد هر یک از انواع کارت بانکی تراکنش‌دار برای اردیبهشت سال 1396 در جدول زیر ارائه شده است. اطلاعات این جدول مبین آن است که در اردیبهشت 96 بیشترین کارت برداشت تراکنش‌دار به ترتیب متعلق به بانک‌های ملی، ملت و صادرات؛ بیشترین کارت اعتباری تراکنش‌دار متعلق به بانک‌های ملی، پاسارگاد و ملت و بیشترین کارت هدیه و بن کارت تراکنش‌دار متعلق به بانک‌های صادرات، پارسیان و ملی بوده است.

به گزارش ایبِنا،ملاحظه می‌شود در این ماه، بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار از نوع کارت هدیه و بن کارت با 24.44 درصد متعلق به بانک صادرات، از نوع کارت اعتباری با 49.03 درصد متعلق به بانک ملی و از نوع کارت برداشت با 21.38 درصد متعلق به بانک ملی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین