کد خبر: ۴۵۶۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

آموزش مسدودسازی دسترسی سرویس‌های ویندوز 10 به اینترنت

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با لپ‌تاپ وقت زیادی در فضای اینترنت می‎گذرانید، لازم است که دسترسی سرویس‎ها و برنامه‎ها به اینترنت را کنترل کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
سیستم عامل ویندوز ۱۰ به‌طور خودکار، به‌روزرسانی‎ها را بررسی و دریافت می‎کند. اگر حجم به‌روزرسانی‎ زیاد باشد، بخش زیادی از ترافیک اینترنت مصرف خواهد شد. علاوه بر این، کاربران این سیستم عامل تمایل دارند که خود ویندوز، قبل از دانلود و نصب به‌روزرسانی‎ها، ابتدا سؤال و درخواستی مبنی بر دانلود به‌روزرسانی‎ داشته باشد که کاربران ویندوز ۱۰ برای رفع این مشکل، ارتباط وای‌فای خود را روی «metered connection» تنظیم و با انجام این کار از دانلود بیش از حد به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ ممانعت می‎کنند.

البته هنوز هم برنامه‎های مختلف دیگری از ویندوز به اینترنت دسترسی دارند و اغلب آن‎ها هر چند وقت یک‌بار به اینترنت متصل می‌شوند و داده‎هایی را دانلود و آپلود می‌کنند. متأسفانه در حال حاضر هیچ راه ساده‎ای برای جلوگیری دسترسی به اینترنت برای برنامه‎های ویندوز ۱۰ وجود ندارد؛ اما اگر مایل باشید، با پرداخت ۸ دلار و اجرای یک برنامه شخص ثالث، چنین کاری ممکن خواهد بود که البته نمونه‌های کرک شده‌ی این نرم‌افزار نیز در دسترس هر دو سیستم عامل ویندوز و مک است. این نرم‎افزار TripMode نام دارد.

هدف اصلی تریپ‌مود جلوگیری از دسترسی برنامه‎ها به اینترنت در زمان وب‌گردی شما است. با این برنامه قادر خواهید بود انتخاب کنید که چه برنامه و سرویس‎هایی به اینترنت دسترسی داشته باشند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که تریپ‌مود را فعال و برنامه‎ها و خدمات اینترنتی را برای اتصال یا متصل نشدن به اینترنت، به‌صورت موردی انتخاب کنید. این کار خیلی راحت‎تر از زمانی است که به‌صورت دستی بخواهید دسترسی به اینترنت را برای برنامه‎های مختلف در زمان وب‌گردی مثلا با فایروال، مسدود کنید.

همچنین تریپ‌مود تشخیص می‎دهد که چه موقع یک سرویس ویندوز می‎خواهد به اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتوانید دسترسی آن را مسدود کنید.

تریپ‌مود دارای یک نسخه آزمایشی ۷ روزه است که می‎توانید قبل از خرید، آن را امتحان کنید. این برنامه را دانلود، نصب و اجرا کنید و سپس به‌طور عادی، مشغول استفاده از سیستم خود شوید. این برنامه یک آیکون به قسمت نوار پایین سمت راست صفحه نمایش اضافه می‎کند. با کلیک روی این آیکون و قرار دادن در حالت روشن، می‎توانید دسترسی اینترنت برای خدمات و سرویس‎های ویندوز ۱۰ را مسدود کنید.

هر موقع که یک سرویس جدید یا نرم‎افزار به اینترنت دسترسی پیدا کند، آیکون برنامه در نوار پایین، قرمزرنگ می‎شود و شروع به چشمک زدن می‎کند.

با کلیک روی آیکون برنامه، یک لیست از خدمات و سرویس‎ها را برای دسترسی اینترنت ملاحظه خواهید کرد. روی یکی از سرویس‎ها یا برنامه‎ها کلیک کنید تا دسترسی آن‎ها غیر فعال شود. برنامه‌ها و خدماتی که خاکستری‌رنگ شده‌اند، به این معنی است که از ارتباط آن‎ها با اینترنت جلوگیری شده است.

تعیین دسترسی اینترنت

تریپ‌مود امکان تغییر دسترسی اینترنت برنامه‎ها را تنها با یک سوئیچ ارائه می‎دهد. اگر می‌خواهید برای مدت‌زمان مشخص از ارتباط برخی سرویس‎های ویندوز به اینترنت جلوگیری کنید، می‎توانید از تریپ‌مود بخواهید آن را برایتان انجام دهد؛ بنابراین اصلا احتیاج نیست که به‌صورت دستی دسترسی اینترنت را مسدود یا در رجیستری برنامه‎ها تغییری اعمال کنید.

جالب است بدانید که هر چند وقت یک‌بار یک سرویس از ویندوز به اینترنت متصل می‎شود. تصویر بالا نشان می‎دهد که کورتانا برای ارائه خدمات اطلاع‌رسانی ویندوز به اینترنت متصل شد و این امر زمانی اتفاق افتاد که یک اسکرین‎شات از صفحه گرفته شد؛ در این حین اصلا از کورتانا برای انجام کاری استفاده نمی‎شد!

تریپ‌مود برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. این نرم‎افزار، برنامه‎ها و خدماتی را که می‎خواهند به اینترنت متصل شوند، کنترل می‎کند. لازم به ذکر است که باید مراقب باشید و بدانید چه سرویس‎هایی را مسدود می‎کنید؛ چون ویندوز برای اینکه برخی از فعالیت‎هایش را به‌طور کامل انجام دهد، نیاز به اینترنت دارد و عدم دسترسی آن‎ها ممکن است عواقبی در بر داشته باشد. اگر چیزی روی سیستم اقدام به فعالیت کرد، حتما در مسدود کردن لیست خود، دقت و تجدید نظر کنید.

توجه داشته باشید، اگر وقت زیادی از روز را صرف لپ‌تاپ خود می‎کنید، TripMode می‎تواند یک برنامه ضروری برای شما به شمار برود.

منبع: زومیت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین