کد خبر: ۴۵۶۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

عوارض هولناک خوابیدن با آرایش

پاک نکردن آرایش در زمان مناسب و خوابیدن در این حالت باعث می‌شود که انواع ذرات ریز و مواد آرایشی در لایه‌های زیرین پوست فرو بروند و همین وضعیت، آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از عوامل محیطی را به‌وجود می‌آورد.
آفتاب‌‌نیوز : پاک نکردن آرایش در زمان مناسب و خوابیدن در این حالت باعث می‌شود که انواع ذرات ریز و مواد آرایشی در لایه‌های زیرین پوست فرو بروند و همین وضعیت، آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از عوامل محیطی را به‌وجود می‌آورد.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از برنا، پاک نکردن آرایش در زمان مناسب و خوابیدن در این حالت باعث می‌شود که انواع ذرات ریز و مواد آرایشی در لایه‌های زیرین پوست فرو بروند و همین وضعیت، آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از عوامل محیطی را به‌وجود می‌آورد. ادامه این روند نیز به تجزیه لایه‌های دفاعی پوست منجر می‌شود و درنهایت صورت شما را دچار پیری زودرس می‌کند.

محققان در سال ۲۰۱۳، مطالعه مهمی را در این زمینه انجام دادند که نکات بالا را تایید می‌کند.

در این مطالعه از زنان درخواست کردند که صورت خودشان را حدودا یک ماه نشویند و هر روز صبح تجدید آرایش کنند. در نهایت مشخص شد که چنین کار نادرستی در عرض ۳۰ روز، پوست صورت را حدودا ۱۰ سال پیرتر می‌کند!

از طرف دیگر، با این‌که خوابیدن همراه با آرایش مستقیما نمی‌تواند باعث ابتلا به عفونت‌ها شود، اما متخصصان همواره هشدار می‌دهند که قرار گرفتن پوست در وضعیت سایش فعال، مانند آکنه‌های ملتهب، شرایط را تغییر می‌دهد. درواقع،‌ لایه‌های دفاعی پوست در این وضعیت ضعیف‌تر می‌شوند و احتمال شکل‌گیری عفونت نیز بالا می‌رود. فراموش نکنید که پوست ما، اولین خط دفاعی بدن ما در مقابل انواع عفونت‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین