کد خبر: ۴۵۶۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

برای رفع غم از پدر پیوند اعضای ایران

نخستین بار که دکتر را دیدم در مطبش بود. شبی که برای درمان کبد فرزندم به او مراجعه کردیم. وصفش را زیاد شنیده بودم. به حدی مردمی بود که زیبنده مردِ لر تربیت شده در سایه علمای خدوم است.
آفتاب‌‌نیوز : نخستین بار که دکتر را دیدم در مطبش بود. شبی که برای درمان کبد فرزندم به او مراجعه کردیم. وصفش را زیاد شنیده بودم. به حدی مردمی بود که زیبنده مردِ لر تربیت شده در سایه علمای خدوم است. 

بعدا بیشتر دیدمش. به ویژه وقتی در جمع متخصصین رشته های مختلف گروه خویش و دانشجویانش به مدارک و احوالات بیمار که در جمع حاضر بود و ضمن طی مراحل درمان سوژه آموزش هم بود، دیدمش به یاد تابلوهای دانشگاه های پزشکی افتادم که بوعلی سینا را در میان دانشجویانش در حال تعلیم نشان میداد. 

اگر کسی با کتاب شفای ابن سینا، در فلسفه و حکمت و کتاب قانون او در طب را آشنا باشد، میبیند که فلسفه مسلمانی یعنی رنج بردن از آن چه مردم را  میرنجاند در او تجلی دارد و روح کتاب قانون در حذاقت و تحقیق و تعلیم پزشکی بر زندگی وی حاکم است، ویژگی هایی که استادان جوانتری مانند دکتر نیک اقبالیان را به ثمر رسانده است.

شاید به همین علت نام بزرگترین بیمارستان تخصصی پیوند اعضا را که به کمک مردم دارد تمام میکند ابوعلی سینا نهاده است. 

میدانستم او غم و غصه را از دل های زیادی زدوده است، ازجمله از دل اعضای خانواده و دوستان من. اما برای دقت پرس و جو کردم، معلوم شد ملک حسینی بزرگوار و گروه وی تا کنون 4019 کبد و 4213 کلیه پیوند زده اند. 

حالا  بر چهره این مردِ مردمی و غم زدا از چهره ها، گرد غم نشسته است و پسر جوانش دکتر سید امیرحسین ملک حسینی که راه پدر را میرفت، این راه را در نیمه رها کرد و به سرای باقی شتافت. 

از دست دادن جوان سخت است ولی به دکتر سید علی ملک حسینی عرض میکنم شما که مرهم دردهای مردمی که صفت رسول اکرم است و انشاءالله به دستور الهی  «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ - اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از خدا آن گونه كه حق پرواكردن از اوست پروا كنيد و زينهار جز مسلمان نميريد» عامل خواهی بود، مشمول این دعای فرشتگان هستی که به نقل قرآن، میگویند: «رَبَّنَا وَأَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدْتَهُمْ وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ - پروردگارا آنان را در باغهاى جاويد كه وعده‏ شان داده‏ اى با هر كه از پدران و همسران و فرزندانشان كه به صلاح آمده‏ اند داخل كن زيرا تو خود ارجمند و حكيمى». 

امیدوارم صبر کریمانه شما که شکیبایی همراه با رضایت است، درس دیگری باشد که به دیگران میدهید.
ما دعا میکنیم شما با عمر طولانی با دست پرتری خدای را ملاقات کنید و برای زندگی ابدی با همسر و فرزندانتان در رحمت الهی بسر برید. تسلیت مرا بپذیرید.

منبع:‌مهر


 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین