کد خبر: ۴۵۶۶۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
مسجد محل اعلام خلافت رهبرداعش تحت کنترل نیروهای عراقی درآمد

العبادی پایان داعش در عراق را اعلام کرد/موصل آزاد شد+عکس و فیلم

«مسجد نوری موصل» که روزی ابوبکر البغدادی در آن سخنرانی کرد و اخیرا توسط تروریست‌های داعش تخریب شد، تحت کنترل نیروهای عراقی درآمد.تلویزیون دولتی عراق نیز با تسلط نیروهای عراقی بر مسجد نوری موصل، رسما اعلام کرد که حکومت داعش بر موصل به پایان رسید. این اعلام تلویزیون دولتی عراق به معنای پایان درگیری‌ها با داعش در خاک عراق نیست. وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد: هیچ منطقه‌ای در موصل برای داعش باقی نمانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نیروهای مبارزه با تروریسم عراق بالاخره امروز (پنجشنبه) بر مسجد النوری، مناره الحدباء و "السرج خانه" مسلط شدند. این یک پیروزی مهم 
فوری/ تلویزیون عراق: حکومت داعش بر موصل به پایان رسید+فیلم
برای ارتش عراق است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز، پیشتر داعش مناره الحدباء و مسجد النوری را که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در سال ۲۰۱۴ در آنجا اعلام خلافت کرده بود، منفجر کرد.

فرماندهی عملیات "نینوا می‌آییم"، امروز از تسلط نیروهای مبارزه با تروریسم بر منطقه السرج خانه، مسجد النوری و مناره الحدباء خبر داد.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا می‌آییم اظهار داشت: نیروهای ما همچنان در حال پیشروی هستند.

وی افزود: پنج منطقه تنها در داخل منطقه قدیم موصل همچنان تحت کنترل داعش است که به این ترتیب هستند محله الفاروق الثانیه، بخش‌هایی از منطقه المیدان، محله النبی جرجیس، القلیعات، راس الکور، باب جدید و باب طوب.

این در حالی است که ارتش عراق بعد از آزادسازی موصل به سمت تلعفر و حویجه می‌رود.

با آزاد سازی مسجدالنوری و پاکسازی بخش‌های دیگری از موصل از تروریست‌های داعش، یکی از سربازان ارتش عراقی پرچم داعش را به صورت واژگون نگه داشته است
عراق: حکومت داعش بر موصل به پایان رسید/تصرف محل اعلام خلافت البغدادی+فیلم

شب گذشته حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در جریان بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک و دیدار با فرماندهان نظامی و امنیتی عملیات "نینوا می‌آییم" در جریان آخرین تحولات نظامی مربوط به آزادسازی غرب موصل قرار گرفت و دستوراتی را به نیروهای امنیتی و فرماندهان آنها برای یکسره کردن نبرد موصل صادر کرد.

در بیانیه العبادی آمده است: مذاکراتی در مورد طرح‌ها و برنامه ریزی‌ها برای نبرد انجام شد و دستوراتی به نیروها و فرماندهان برای نهایی کردن درگیری داده شد. العبادی پیروزی‌های نیروهای شجاع عراقی را در نبرد برای تحقق پیروزی و شکست داعش ستود و تاکید کرد: فداکاری‌های نیروهای ما، خون شهدا و فداکاری مجروحان نقش موثری در تحقق پیروزی داشت. ما قصد داریم تمام خاک عراق را که تحت تسلط داعش است به طور کامل آزاد کنیم.

این در حالی است که نیروهای عراقی داعش را در مساحت یک کیلومتر مربع در محاصره دارند. این نیروها بر دو منطقه حضره الساده و الاحمدیه در منطقه موصل قدیم تسلط یافتند.این شکست داعش در این دو محله در پی نفوذ نیروهای پلیس فدرال در خیابان الفاروق رقم خورد.

برآوردها حاکی است، نفوذ داعش الان به یک کیلومتر مربع محدود شده و حدود ۳۵۰ تروریست در منطقه قدیم موصل هستند که از همه طرف در محاصره نیروهای عراقی است.به رغم اینکه نیروهای عراقی می‌گویند تنها تعداد اندکی از اعضای داعش در موصل قدیم باقی مانده‌اند سخنگوی ائتلاف ضد داعش پیش‌بینی کرد که درگیری‌های موصل قدیم سخت باشد.

رائد شوکت، رئیس پلیس فدرال نیز گفت: اکثر راه‌های نفوذی به موصل قدیم در کنترل ماست و نیروهای داعش در میان افراد غیرنظامی و در منازل پنهان شده‌اند.

تلویزیون دولتی عراق از "پایان داعش در موصل" خبر داد

تلویزیون دولتی عراق در خبری فوری از "پایان داعش در موصل" خبر داده است. خبری که معنی آن می‌تواند آزادسازی بزرگترین شهر تحت کنترل داعش در عراق باشد.

 با این وجود مسئولان نظامی عراقی می‌گویند گرچه اکنون دیگر هیچ یک از محله‌های شهر در کنترل داعش نیست اما برای اعلام خبر آزادسازی کامل شهر هنوز زود است.

با این حال پاکسازی شهر از اعضای باقی مانده داعش و اطمینان حاصل کردن از امن بودن کامل شهر احتمالا چند روز دیگر به طول خواهد انجامید، به ویژه آنکه گفته می‌شود گروه‌های کوچکی از اعضای داعش هنوز در برخی خانه‌ها حضور دارند و نیروهای عراقی تلاش می‌کنند آنها را به تسلیم شدن وا دارند و یا از پای درآورند.

این خبر به معنی آن است که نیروهای عراقی بر تمام منطقه قدیمی شهر از جمله مسجد النوری سیطره یافته‌اند که خلافت داعش از آنجا اعلام شد. نیروهای عراقی امروز عملیات خود برای تصرف آخرین مناطق باقی‌مانده را آغاز کرده بودند.

اهتزار پرچم عراق بر فرار ساختمان های محله «موصل القدیمه»/ تلویزیون عراق: «دولت دروغین» ساقط شد

عراق: حکومت داعش بر موصل به‌پایان رسید/تصرف محل اعلام خلافت البغدادی+عکس و فیلم

هنوز منابع رسمی از جمله دفتر نخست وزیری یا فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خبر آزادی کامل موصل را اعلام نکرده‌اند.

انتظار می‌رود چنین خبر مهمی مستقیما از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام شود و اعلام کنونی تلویزیون عراق مربوط به کنترل بر تمام محله‌های شهر باشد.

تکمیلی/ العبادی پایان داعش در عراق را اعلام کرد

نخست وزیر عراق در پیامی توئیتری گفت که داعش در عراق به پایان رسید و تا آخرین نفر داعشی‌ها در عراق را یا از بین برده یا اسیر خواهیم کرد.

"حیدرالعبادی" در صحفه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر از پایان گروه تروریستی داعش در عراق خبر داد.

وی در پیامی نوشت: اقدام داعش در منفجر کردن مسجد النوری و مناره الحدباء و بازگشت آنها به دامان وطن توسط نیروهای عراقی طی ساعات گذشته، پایان دولت باطل داعش را اعلام کرده است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه پیام خود نوشت: همچنان به تعقیب داعشی‌ها خواهیم پرداخت تا آخرین نفر آنها یا آنها را از بین می‌بریم یا اسیر می‌کنیم.

ساعاتی پیش عبدالامیر رشید یارالله فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم این کشور، مسجد النوری، گلدسته الحدباء و السرجخانه در موصل قدیم را آزاد کردند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی معرف
|
Netherlands
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
1
8
تبریک
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
2
9
انشاالله شاهد پایان حاکمیت داعش در کشور خودمان هم باشیم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
11
الحمدالله رب العالمین
انشاالله مسببان به وجودآمدن داعش هم درهرکجا هستند در آمریکا در اسراییل وهمچنین آل سعود که مبلغ تفکر تکفیری وغیر انسانی هم درآتش این دنیا وهم درآتش جهنم بسوزند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین