کد خبر: ۴۵۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

غوغای اقوام ایرانی در یک جشنواره+تصاویر

دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در حالی ششم تیرماه در کرمان آغاز به کار کرد که مردم هنردوست این شهر استقبال گرمی از این رویداد داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
دهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران که به دبیری احمد صدری روی «منظومه خوانی» متمرکز است، با حضور هنرمندانی از استان‌های خراسان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، مازندران، آذربایجان و ... به میزبانی استان کرمان در حال برگزاری است و این در حالی است که چهار مکان متفاوت برای اجرای برنامه های جشنواره در نظر گرفته شده است.

سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان کرمان به بخش «راویان اصالت» و پیشکسوتان حوزه موسیقی مناطق و نواحی ایران اختصاص دارد که یکی از مهم ترین بخش‌های جشنواره محسوب می‌شود. اجرای منظومه‌های عاشقانه مثل «ویس و رامین» و «اصلی و کرم» که توسط ریش‌سفیدان روایت می‌شوند از جمله جذابیت‌های بخش راویان اصالت است.

فضای باز پارک مادر استان کرمان نیز از ساعت ٢٠ میزبان گروه های موسیقی از مناطق مختلف ایران است که پر مخاطب ترین بخش جشنواره محسوب می شود. گروه هایی از ترکمن صحرا، ساوه، قوچان، تربت جام، همدان، علی آباد کتول و... در این محل روی صحنه اجرا رفته و خواهند رفت.

 این در حالی است که بخش ویژه ای نیز برای شهرستان‌های این استان یعنی شهرستان‌های بافت، رفسنجان، زرند، انار، شهر بابک، جیرفت، بم و نرماشیر تدارک دیده شده است و گروه‌ها پس از اجرا در شهر کرمان در شهرستان‌ها روی صحنه می‌روند.

اما بخش پروهشی جشنواره نیز به میزبانی سینماتک هتل پارس برگزار می‌شود. این بخش با حضور مهمانانی از کشورهای ترکیه، آلمان و افغانستان همراه است.

اما در حاشیه جشنواره چه می‌گذرد؟

یکی از نقاط ضعف و قابل توجه جشنواره امسال، صدابرداری ضعیف و میکروفون گذاری غیر تخصصی در سالن‌های اجراست. گروه‌ها بدون انجام ساند چک (تست صدا) تنها دقایقی قبل از اجرایشان وارد سالن می‌شوند که این امر موجب ناهماهنگی در اجرای هنرمندان می شود.

در حالی که مدیر اداره ارشاد کرمان در نشست خبری این رویداد از پوشش گسترده رسانه‌های کرمان از جشنواره موسیقی نواحی خبر داده بود اما رسانه های این استان استقبال چندانی از این جشنواره ندارند. نمایندگان تعدادی از رسانه های معتبر نیز که با مساعدت معاونت امور هنری از تهران به استان کرمان آمده ‌ند به پوشش گسترده این رویداد پرداخته‌اند و این در حالی است که روابط عمومی و ستاد خبری جشنواره در نهایت تعامل و مساعدت با اهالی رسانه هستند.

فرزاد طالبی (مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره) در دومین روز از جشنواره موسیقی نواحی وارد کرمان شد و در بدو ورودش با هنرمندان حاضر در جشنواره دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، ستاد برگزاری دهمین جشنواره موسیقی نواحی یکی از بهترین هتل های استان را برای اسکان هنرمندان در نظر گرفته است.

دهمین جشنواره موسیقی کرمان ٩ تیرماه در باغ فتح آباد به پایان خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین