کد خبر: ۴۵۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
ثبت 120 شرکت تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

56 قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه

وزیر بهداشت با اشاره به ثبت 120 شرکت تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کشور، گفت: تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در حال حاضر در مقایسه با ابتدای دولت یازدهم، 90 درصد رشد داشته و صادرات داروهای گیاهی نیز دو برابر افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از مسجد جامع نطنز و نیز آیین اختتامیه دومین جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی، اظهار داشت: سهم گیاهان دارویی در بازار کشور حدود 600 میلیارد تومان در سال است و رشد تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کشور بسیار مناسب است زیرا دانش فنی، منابع و مواد اولیه و فرهنگ مصرف آن وجود دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شرایط اقلیمی ایران ایجاب می کند که تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی توسعه یابد، افزود: امیدواریم در دولت دوازدهم، شاهد فرصت های سرمایه گذاری، اشتغال و رونق طب سنتی به روش علمی نه آنکه باعث سودجویی از مردم شود، باشیم.

دکتر هاشمی فرصت ایجاد اشتغال در حوزه طب سنتی را بسیار زیاد دانست و ابراز امیدواری کرد که مسئولان و دست اندرکاران این حوزه، وحدت نظر بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان این که دولت دوازدهم حتما باید از فرصت طب سنتی برای رونق تولید و اشتغال استفاده کند و به طب سنتی به عنوان یک میراث ملی گرانبها، بیشتر بپردازد، یادآور شد: خوشبختانه در دولت یازدهم، تعداد فرآورده های سنتی از 245 به بیش از 800 مورد افزایش پیدا کرد و در ایران 8000 گونه گیاهی وجود دارد که 1200 نوع از آن، دارویی است.

دکتر هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که هشدار شما برای سودجویان حوزه طب سنتی چیست، گفت: هشدار فایده ای ندارد؛ باید عمل کنیم و انجام اقدام هم به هماهنگی نیاز دارد و لازم است که حتما دستگاه قضایی، اتحادیه های صنفی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی به عنوان مسئول اماکن، کمک موثری در این زمینه داشته باشند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: نیاز است که مجلس شورای اسلامی قوانینی را وضع کند تا با افرادی که با سلامت مردم، بازی می کنند، برخورد شدید تری شود زیرا حوزه طب سنتی، با جان انسانها سر و کار دارد.

دکتر هاشمی در خصوص پوشش بیمه ای داروهای گیاهی، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها 56 قلم از داروهای گیاهی تحت پوشش بیمه قرار دارند و معتقدم اگر بیمه در کشور به عنوان صنعت تقویت شود، حتما استفاده از داروهای گیاهی با همان اثردهی داروهای شیمیایی مورد توجه و محاسبه قرار می گیرد.

وزیر بهداشت گفت: داروهایی گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی، در دسترس تر و ارزان قیمت تر هستند و در داخل کشور نیز تولید می شوند و بیمه ها می توانند پوشش حمایتی خود از داروهای گیاهی را افزایش دهند.

دکتر هاشمی در ادامه هدف از سفر خود به شهرستان نطنز را حضور در دومین جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: نطنز در حوزه گیاهان دارویی، شرایط بسیار ویژه ای دارد زیرا از 1200 گونه گیاهی دارویی، حدود 600 گونه در نطنز وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان نطنز و بادرود، خاطرنشان کرد: طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز با مشارکت خیرین در حال ساخت است که تا پایان سال، تکمیل می شود و عملیات ساخت پایگاه سلامت شهری شماره 2 نطنز نیز آغاز شد که تا حدود یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

براساس گزارش وبدا، دکتر هاشمی افزود: اقدامات بسیار خوبی برای بازسازی و نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی، تامین تجهیزات و نیروی انسانی به ویژه نیروی متخصص مورد نیاز در نطنز و بادرود انجام شده است و امیدواریم که مردم این منطقه کمتر دچار بیماری شوند و در صورت بیمار شدن، به بیمارستانهای شهرشان اعتماد کنند زیرا شرایط، نسبت به دوران گذشته، تغییر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین