کد خبر: ۴۵۷۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

خشم جمهوریخواهان و دمکرات‌ها پس از توهین ترامپ به دو خبرنگار

توهین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دو خبرنگار با واکنش های شدیدی در رسانه ها و همچنین میان اعضای دو حزب جمهوری خواه و دمکرات مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ترامپ روز گذشته با اشاره به میکا برژینسکی و جو اسکاربرو مجریان برنامه 'صبح با جو' که از شبکه MSNBC پخش می شود، در دو توئیت نوشت: شنیده ام در برنامه ناموفق «صبح با جو» از من بدگویی می شود. (دیگر این برنامه را تماشا نمی کنم). اما چطور شده بود که با نزدیک شدن تعطیلات سال نو میکای خنگ و دیوانه با جو روان پریش سه شب پشت سر هم به (عمارتم در) مار-آ-لاگو می آمدند و اصرار می کردند که پیش من باشند. میکا به خاطر جراحی زیبایی پوست صورتش خونریزی داشت. منم گفتم نه.

 ترامپ جمهوریخواه تابستان گذشته در توئیتی تهدید کرده بود: روزی که اوضاع کمی آرام شد، داستان واقعی جو و دوست قدیمی و نامطمئن اش میکا را می گویم. دو تا دلقک.

پس از حمله توئیتری ترامپ به این دو مجری تلویزیون موجی از اعتراض ها به رفتار ترامپ در رسانه ها و در محافل سیاسی آمریکا به راه افتاد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ترامپ قبلا روابط صمیمانه ای با برنامه 'صبح با جو' داشت و مصاحبه های طولانی با این برنامه خبری انجام می داد. او زمانی برژینسکی و اسکاربرو را 'حامیان' خود خوانده بود. اما این دو مجری در ماه های اخیر به شدت از ترامپ انتقاد کرده اند. برژینسکی از سلامت روانی ترامپ حرف می زد و او را 'خودشیفته' و 'احتمالا نامناسب از نظر روانی' می نامید.

اسکاربرو و برژینسکی که به تازگی نامزد کرده اند، طی یادداشتی مشترک در روزنامه واشنگتن پست نوشتند: رهبران و متحدان آمریکا بارها و بارها از خود می پرسند آیا این مرد برای ریاست جمهوری به درد می خورد. ما به نوبه خود شک داریم. اما هر دو در این مورد یقین داریم که این مرد از لحاظ روانی صلاحیت تماشای برنامه ما را ندارد.

این دو مجری برنامه خبری 'صبح با جو' در ادامه مطلب خود توضیح دادند: ادعای ترامپ درباره اینکه ما سه شب متوالی خواسته ایم در مار-آ-لاگو با او باشیم، نادرست است. در ادامه این یادداشت آمده است: آقای ترامپ مدعی است میکا به خاطر جراحی زیبایی پوست صورتش خونریزی داشت. این هم یک دروغ است.

میکا برژنینسکی دختر زبیگنیو برژینسکی است که یک ماه پیش درگذشت. زبیگنیو برژینسکی رئیس سابق شورای امنیت ملی آمریکا بود. میکا به حزب دمکرات گرایش دارد و نامزدش جو اسکاربرو عضو حزب جمهوریخواه است و پیشتر عضو مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

همزمان با جوابیه این زوج تلویزیونی به ترامپ، چهره های شناخته شده سیاسی حزب جمهوری خواه هم از رئیس جمهوری انتقاد کردند.

به گزارش سی.ان.ان، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت: من این را یک اظهار نظر مناسب نمی دانم.
سناتون 'بن ساس' خطاب به ترامپ توئیت کرد: لطفا بس کن! این (رفتار) طبیعی نیست و دون شان تو است.
سناتور لیزا مورکوفسکی از ایالت آلاسکا نوشت: بس کن! از تریبون ریاست جمهوری باید برای کاری بیشتر از به زیر کشیدن مردم استفاده کرد.

سناتور لیندسی گراهام هم در توئیتر به هم حزبی اش ترامپ گفت: آقای رئیس جمهوری، توئیت شما دون شان و مقام شماست و مشکل سیاست آمریکا را نشان می دهد، نه عظمت آمریکا را.

علاوه بر این دمکرات ها هم به شدت به ترامپ اعتراض کردند. نانسی پلوسی رهبر اقلیت دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: نمی دانم جمهوری خواهان چطور می توانند همه چیزی را تحمل کنند... این واقعا غم انگیز است.

کریس مورفی سناتور دمکرات از ایات کنتاکی هم توئیت کرد: نمی دانم این کارها تا چه اندازه بی رحمانه تر می شود.

به گزارش ایرنا، بارارا لی نماینده حزب دمکرات از ایالت کالیفرنیا در توئیتری گفت: از دوستانم در حزب جمهوری خواه می خواهم به سه نوه ام که دختر هستند، توضیح بدهند چرا فکر می کنند این اظهار نظرهای ضدجنسیتی زشت از زبان رئیس جمهور ما پذیرفته می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین