کد خبر: ۴۵۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

هشدار وزیر احمدی‌نژاد به اصولگراها

پرویز کاظمی، وزیر تعاون دولت نهم به نامه نیوز گفت: تقریبا 10 سالی می‌شود که برنامه‌ها و سیاست‌ورزی‌های اصولگرایی دیگر موردپسند مردم قرار نمی‌گیرد. اگر می‌خواهند در عرصه سیاسی کشور فعالیت کنند این راه و روشش نیست چون دارند برعکس عمل می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
بخش‌هایی از گفتگو با پرویز کاظمی را در ادامه بخوانید؛

اصولگرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری رویه توجیه شکست را پیش گرفتند و از آرای حلال و حرام یا سفید و سیاه سخن گفتند اما در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد رویکرد سیاسی خود را در قبال آقای روحانی پیروز انتخابات عوض کردند و به اقدامات چریکی و ایذایی در عرصه سیاسی کشور علیه رئیس جمهور مستقر رو آوردند. روز قدس علیه آقای روحانی شعار داده می‌شود اما بلافاصله شاهد هستیم کسانی که در طول 4 سال گذشته برای افشارگری پشت پرده‌های دولت یازدهم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، می‌آیند آن اتفاق را محکوم می‌کنند یا شعری را به مداح جوانی می‌دهند تا از تریبون نمازجمعه و نماز عیدفطر با حرارت بخواند بعد می‌گویند ما نبودیم و از محتوای شعر اطلاع نداشتیم، به عبارت روشن‌تر اصولگرایان می‌خواهند با تحرکات چریکی-ایذایی ضرباتی را به دولت آقای روحانی و شخص او وارد سازند اما مسئولیتی را هم به گردن نگیرند حال آنکه تا پیش از این با شخصیت‌های مطرح خود اقدام به افشاگری می‌کردند و مسئولیت افشاگری‌ها را هم برعهده می‌گرفتند، شما این تغییر رویه اصولگرایان را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

هم اکنون اصولگرایی سلیقه‌های مختلفی دارد، یعنی وقتی نام اصولگرایان آورده می‌شود معلوم نیست می‌خواهیم درباره چه طیفی صحبت کنیم. پایداری، موتلفه، دلواپسان و حتی برخی کسانی که در لیست امید قرار می‌گیرند داعیه اصولگرایی دارند. مولوی می‌گوید «آفتاب آمد دلیل آفتاب» یعنی وقتی آفتاب است نیازی به استدلال آوردن برای وجود آفتاب نیست. در مناظرات انتخابات همه حرف‌ها را در نقد آقای روحانی زدند گفتند او سوءاستفاده می‌کند و دروغ می‌گوید اما با همه این وجود 24 میلیون نفر به آقای روحانی رأی دادند. شورای نگهبان هم صحت نتیجه انتخابات را تأیید کرد. معنایش آن است که مردم این نوع روش و تفکر را قبول کردند و پذیرفتند.

رهبر انقلاب نیز روز عید فطر تعریف روشنی از آتش به اختیار ارائه کردند فرمودند «مردم باید برای ارتقای کیفیت کارهای فرهنگی و تعالی فکری خودشان احساس مسئولیت کنند ولی اقدامات شان نباید ناقض قانون باشد». بنابراین اصولگرایان در حال انجام یک اشتباه استراتژیک هستند نمی‌خواهند واقعیت‌ها را ببینند. این هم از آن اشتباهاتی است که دارند ادامه می‌دهند. بهتر است در عوض این کار به آسیب شناسی رفتار خود بپردازند، نقاط ضعف‌شان را برطرف و نقاط قوت‌شان را تقویت کنند. اصولگرایان یکی دو سال نیست که به این وضعیت دچار شدند تقریبا 10 سالی می‌شود که برنامه‌ها و سیاست‌ورزی‌های اصولگرایی دیگر مورد پسند مردم قرار نمی‌گیرد. اگر می‌خواهند در عرصه سیاسی کشور فعالیت کنند این راه و روشش نیست چون دارند برعکس عمل می‌کنند. کسانی که با پرچم اصولگرایی رفتارهای نابخردانه و ناپسند می‌کنند بدانند که نخست دارند به خودشان لطمه و آسیب می‌زنند.

آیا در عرصه سیاسی کشور اساسا می‌شود حرکت چریکی و ایذایی داشت؟

خیر، معتقدم عاملان این کارها دارند خودشان را از بین می‌برند. در واقع با این کار خودزنی می‌کنند. الان مردم به فضای مجازی آنقدر دسترسی دارند که واقعیت‌ها را می‌دانند. همان آقایی که آمد در نمازجمعه و نماز عیدفطر آن اشعار را گفت بلافاصله عکس دستبوسی او از آقای علم الهدی و عکسش در کنار آقای احمدی نژاد بیرون آمد وقتی اینها کنار هم قرار می‌گیرد نتیجه‌ای جز تضعیف عامل این اقدام نتیجه دیگر ندارد.

اگر تا چندی پیش اصولگرایان می‌آمدند در نقد دولت حرفی می‌زدند، آقای روحانی می‌توانست جواب دهد و اقدامات اصولگرایان در آن حوزه‌ها را به رخ‌اشان بکشد اما وقتی حرکت‌های سیاسی ایذایی شود دیگر مرجع اقدام پنهان می‌ماند اما گویا شما معتقدید خیر، می‌شود مرجع اقدام چریکی در حوزه سیاسی را ردیابی کرد؟

بله، همان کسانی که روز قدس آن اقدام‌ها را انجام دادند، به راحتی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی قابل شناسایی هستند. انتقاد با تمسخر و توهین کاملا متفاوت است. هیچ کسی حق توهین و اهانت به رئیس جمهور را ندارد و قوه قضائیه باید با این اقدام برخورد جدی کند که دیگر کسی به خودش اجازه ندهد مقامات کشور را تمسخر کند.

آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در حرم حضرت معصومه (س) با مُهر و کفش زدند در حالی‌که برادر او رئیس قوه قضائیه بود. بعد از 2 سال وقتی از او درباره مجازات عاملان آن حادثه پرسیدند گفت «اگر شما خبردارید ما هم خبرداریم».

قوه قضائیه باید طبق قانون با اهانت کنندگان و توهین کنندگان برخورد کند شناسایی و دستگیری این افراد هم امکان پذیر است. ثانیا رفتارهای توهینی، در واقع اهانت به 24 میلیون ایرانی، دموکراسی و مقامات کشور است. چنین کسانی کاملا از صحنه سیاسی کشور در حال حذف شدن هستند و هرچه از این اقدامات انجام دهند روند حذف‌اشان سریعتر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین