کد خبر: ۴۵۷۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

گشت‌زنی دریایی مشترک فیلیپین و آمریکا برای مقابله با افراط‌گرایان

در پی افزایش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به فعالیت افراط گرایان و دزدان دریایی در آب‌های جنوبی فیلیپین، واشنگتن و مانیل اقدام به گشت‌زنی مشترک دریایی در این آب‌های خطرناک کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی افزایش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به فعالیت افراط گرایان و دزدان دریایی در آب‌های جنوبی فیلیپین، واشنگتن و مانیل اقدام به گشت‌زنی مشترک دریایی در این آب‌های خطرناک کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشتی جنگی آمریکایی امروز (شنبه) با پیوستن به ناوشکن فیلیپینی به صورت مشترک به گشت‌زنی در دریای "سولو"پرداخت؛ جایی که حملات متعدد دزدان دریایی به کشتی‌های تجاری از سال ۲۰۱۵ تاکنون آن را به یکی از خطرناک‌ترین راه‌های آبی تبدیل کرده است.

در همین حال دریادار دون گبریل سون، فرمانده نیروهای حاضر در این عملیات با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: عملیات دریایی مشترک ما با نیروی دریایی فیلیپین نشان دهنده پایبندی ما به اتحاد و همچنین تلاش برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی چون فعالیت دزدان دریایی است.

در حال حاضر جامعه جهانی نگران است شبه‌نظامیان افراط گرا با عبور از مرزهای آبی میان مالزی و اندونزی به شورشیانی بپیوندند که پنج هفته پیش شهر ماراوی در جنوب فیلیپین را به اشغال خود درآوردند.

تاکنون در درگیری‌های این منطقه حدود ۳۰۰ شبه‌نظامی، ۸۲ نیروی نظامی و ۴۴ غیرنظامی کشته شدند.

براساس بیانیه سفارت آمریکا در فیلیپین این گشت‌زنی مشترک با دعوت دولت فیلیپین صورت گرفته است.

این در حالی است که رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور این کشور آسیایی اجازه انجام عملیات گشت زنی مشترک با نیروهای آمریکایی در دریای مورد مناقشه چین جنوبی را نمی‌داد تا از صدمه زدن به روابط خود با چین جلوگیری کند.

اما دوترته با افزایش فعالیت شبه‌نظامیان در کشورش از همکاری با واشنگتن در نقاط جنوبی خود استقبال کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین