کد خبر: ۴۵۷۴۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸
محمدعلی پورمختار روایت کرد

ناگفته‌هایی تازه از پرونده متهم بزرگ نفتی/"در آخرین جلسه تند شدم و با پرخاش به او گفتم شرم کنید، بازی بس است"/بابک زنجانی گفت: حاضرم بمیرم اما بدهی‌ام را ندهم!

محمدعلی پورمختار که پیش از این ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس را به عهده داشت، به بیان ناگفته هایی از پرونده بابک زنجانی متهم بزرگ نفتی پرداخت و گفت: یکی از موضوعات مهم ارجاعی به کمیسیون در زمان مسئولیت بنده پرونده بابک زنجانی بود که قبل از دستگیری طی سه جلسه با وی گفت و گو کردم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی پورمختار که پیش از این ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس را به عهده داشت، به بیان ناگفته هایی از پرونده بابک زنجانی متهم بزرگ نفتی پرداخت و گفت: یکی از موضوعات مهم ارجاعی به کمیسیون در زمان مسئولیت بنده پرونده بابک زنجانی بود که قبل از دستگیری طی سه جلسه با وی گفت و گو کردم. 
 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی افزود: خاطرم هست از طرف بانکها علیه وی شکایتی مبنی بر اینکه او بدهی عمده خود را پرداخت نمی کند به ما واصل شد. 

ناگفته‌هایی تازه از پرونده متهم بزرگ نفتی/
 
پورمختار به دعوت کمیسیون از زنجانی به منظور ارایه توضیحات در این خصوص اشاره کرد و گفت: طی جلسات پرسش و پاسخی که با وی داشتیم، صحبتهای مختلفی مطرح می کرد و در مجموع به این نتیجه رسیدم که حرفهای او نادرست است و برای شانه خالی کردن از تعهداتش بشدت سفسطه می کند. 
 
رییس پیشین کمیسیون اصل 90 مجلس، به شرح جلسه دومی که با حضور نماینده بانک مرکزی انجام شد پرداخت و گفت: در این جلسه بالاخره مقرر شد که زنجانی معوقات و بدهی خود را به بانکها بازگرداند. او ادعا می کرد پولهای من نزد بانکی در تاجیکستان است. لذا برای دریافت وجوه به همراه نماینده بانک مرکزی عازم این کشور شدند. 
 
وی خاطر نشان کرد: پس از اینکه نماینده بانک مرکزی از سفر برگشت، دو روز بعد بنده نتیجه را پیگیر شدم که عنوان کردند مسئله حل شده، پول در حساب زنجانی است و به حساب بانک مرکزی وازیر می شود. سپس بر مبنای این خبر هم مصاحبه کردم که پولها وصول خواهد شد، ولی بعدا کاشف بعمل آمد مسئله حل نشده و پولها همچنان به کشور بازنگشته است. 
 
پورمختار در پاسخ به این پرسش که آیا نماینده بانک مرکزی در جریان سفر به تاجیکستان با زنجانی همدستی کرده تا اطلاعات غلط ارایه شود، تصریح کرد: خیر، متاسفانه سر نماینده بانک هم کلاه گذاشته و به وی دروغ گفته بود. 
 
شرم کن دیگر بازی بس است 
نماینده مردم کبودر آهنگ از درگیری لفظی خود در جلسه آخر با این مفسد بزرگ نفتی سخن گفت و افزود: صحبتهای ضد و نقیض و خلاف واقع زنجانی به حدی رسید که در آخرین جلسه تند شدم و با پرخاش به او گفتم، شرم کنید آقای زنجانی دیگر بازی بس است. 
 
در مورد ابعاد شخصیتی بابک زنجانی از وی سوال کردیم که در جواب ابراز داشت: این فرد در ارتباط با مسایل مالی، محاسباتی و اشراف بر روشهای عجیب و غریب جا به جایی پول از هوش بالایی برخوردار بود و این اولین بار است که با چنین آدمی برخورد داشتم. 
 
دوستان و بستگان زنجانی زیر تیغ قانون 
پورمختار درباره آخرین وضعیت پرونده این اختلاس گر نفتی و اینکه آیا درصدی از پول فروش نفت به خزانه کشور برگشته یا خیر، تصریح کرد: بله تاکنون خیلی از پولهایی که در اختیار خواهر، مادر و دوستان و حتی موکلین زنجانی بوده مورد وصول قرار گرفته است. 
 
سند چند هزار میلیاردی بنام وزارت نفت؟! 
مسئول کمیته حقوقی، قضایی مجلس اضافه کرد: زنجانی در یکی از دفترخانه ها سندی چند هزار میلیاردی بنام وزارت نفت زده بود و بابت آن بیش از 8میلیارد تومان به عنوان حق محضر به دفترخانه پرداخت کرده بود، لیکن با وجود کار قانونی دفترخانه مذکور در دریافت هزینه و سهم خود، وجوه توسط مراجع قضایی بازپس گرفته شد. 
 
حاضرم بمیرم بدهی را ندهم / بالاتر از مرگ که دیگر چیزی نیست 
پور مختار با بیان اینکه زنجانی از نحوه برخورد با وی در جریان رسیدگی به تخلفاتش، ناراضی بود، اظهار داشت: در یکی از جلسات به بنده گفت: اگر قرار باشد من را زندانی کنند، حاضر به مرگ خود هستم تا بدهی ها را ندهم، چرا که بالاتر از مرگ دیگر چیزی نیست. 
 
وی در مورد مجموعه اقدامات بابک زنجانی که در مقطعی انجام داده خاطر نشان کرد: وی برای بازگرداندن پول فروش نفت کمکهایی به دولت داشته، بطور نمونه دولت رقمی بالغ بر 12 میلیارد دلار از طریق زنجانی نفت بفروش رسانده اما در کنار آن سوء استفاده هایی هم داشته است. 
 
وقتی بابک سر خارجی ها هم کلاه گذاشت 
عضو کمیته حقوقی قضایی مجلس در پایان به یکی از شگردهای خاص بابک زنجانی در امر اختلاس اشاره و خاطر نشان ساخت: وی در یکی از اقدامات تیزهوشانه خود سر خارجی ها هم کلاه گذاشت. به این ترتیب که از مشتری نفتی تقاضا می کرده در نزد بانکی واقع در مالزی(موسسه مالی که با سرمایه 15میلیون دلاری توسط خود زنجانی تاسیس شد) حسابی افتتاح و پول خرید نفت را به این حساب واریز کند. 
 
وی در خاتمه افزود: از این طریق زنجانی 10 میلیارد دلار از اتباع خارجی اختلاس کرده و در حال حاضر از سوی آنها تحت پیگرد قانونی است.

منبع: جام جم آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
4
من این آدمو یه بار تو استخر دیدم عجب مارمولکی بوده یک قیافه معصومی داشت باورتون نمی شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
8
کی این ادم و وارد معاملات نفتی کرد ؟؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
1
ببریدش پای چوبه دار ببینید مثل بلبل به حرف میاد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
2
با با این بچه کاره ای نیست اخه کی باور میکنه برای یک وٱم ازدواج چند سند ومدرک لازم است یک بچه بدون پشتوانه قدرتمند بتواند دست به سرقت بزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
3
باشه خودش تنهایی این کارا رو کرده.
فکر میکنی با دسته کورا طرفی، اون دولتی ها باهاش بودن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین