کد خبر: ۴۵۷۵۰۸
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
واکنش به سخنان سخنگوی قوه قضائیه علیه دولت در تریبون نمازجمعه

انتقاد از شبیه‌سازی روحانی با بنی‌صدر توسط اژه‌ای!/ چطور از رفتار و گفتار احمدی‌نژاد احساس فتنه نکردید؟

اگر این شبیه‌سازی‌ها منحصر به همان شعارهای روز قدس و مداحی سیاسی عید فطر و نشریاتی که به مقایسه رفتار بنی صدر با رئیس‌جمهور کنونی می‌پرداختند، محدود می‌شد خیلی جای نگرانی نبود اما با گفته‌های سنگین سخنگوی دستگاه قضا چه باید کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :
هفته قوه قضائیه گذشت و آنقدر که بنی صدر مطرح شد، بهشتی نشد، زیرا اولی برای این ملت دیگر تمام شده بود اما پروژه شبیه سازی شرایط کنونی با حوادث آن دوران، موجب گردید برای نسلی که این حوادث و اسامی را در کتاب‌های تاریخ خوانده بودند و یا از زبان پدر و مادران خویش شنیده‌اند، انگیزه‌ای برای ورود پیدا کنند و متاسفانه فریب‌های دنیای مجازی برای آنها چهره دیگری می‌سازد. و برای همین باید نوشت: "بهشتی باز مظلوم".

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه یادداشت خود نوشته است: اگر این شبیه‌سازی‌ها منحصر به همان شعارهای روز قدس و مداحی سیاسی عید فطر و نشریاتی که به مقایسه رفتار بنی صدر با رئیس‌جمهور کنونی می‌پرداختند، محدود می‌شد خیلی جای نگرانی نبود اما با گفته‌های سنگین سخنگوی دستگاه قضا چه باید کرد؟

آقای اژه‌ای! چگونه وقتی احمدی‌نژاد از ''برادران قاچاقچی'' گفت، احساس فتنه نکردید؟

ایشان در قالب بیان تاریخ و شرح خصوصیات بنی صدر و اینکه او مغرور به رای مردم نهادها را تخریب می‌کرد به زمان حال نقبی می‌زنند و می‌فرمایند: ''در داخل بعضا از لسان مسئولان ملت، نهادهای انقلابی، سپاه و دستگاه قضایی تحقیر می‌شوند، امروز تخریب علیه این نهادها شدت گرفته، به تجربه گذشته که نگاه می‌کنم یک توطئه و فتنه جدید در راه است یک اقدام جدید در پیش است''....اکنون که یک مقام رسمی کشور و یک چهره امنیتی شاخص بطور زنده با جهان سخن می‌گوید، این نگرانی تقویت می‌گردد که جریانی مصمم است جامعه را به سمت و سوی اختلاف و رودرویی ببرد، آن هم در شرایط حاد تهدیدات ترامپ و شیوخ مرتجع منطقه بر علیه کشورمان.

شاید لازم باشد سخنگوی محترم دستگاه قضا به چند سئوال ساده یک شهروند جواب دهند:

1- منش و شیوه رفتار شهید بهشتی حتی در قبال بنی صدر، دعوت به آرامش و وحدت بود. آیا جنابعالی با مرور سخنان خود چنین برداشتی دارید؟

2- منظور از مسئولینی که نهادهای انقلابی و قوه قضائیه را تخریب می‌کنند کیستند؟ اگرضد انقلاب باشد که واقعه جدیدی نیست ولی اگر خدای ناکرده کنایه به رئیس‌جمهور مستقر و منتخب اکثریت ملت است، باید درپیشگاه خداوند متعال و مردم پاسخگو بود. زیرا هیچ سندی وجود ندارد که ایشان نهادهای انقلابی و قوه قضائیه را تخریب کرده باشند.

3- اگر جنابعالی با شامه تیز و تجربیات طولانی خود در حوزه امنیت، فقط به خاطر یک انتقاد ساده از نحوه عملکرد اقتصادی نهادی انقلابی، خبر از فتنه و توطئه جدید می‌دهید پس چگونه بود وقتی رئیس‌جمهور سابق عبارت زننده ''برادران قاچاقچی'' را بکار برد، احساس فتنه نکردید؟

و نهایتا باید گفت شرایط امروز هیچ شباهتی به سال 60 ندارد مسئولان کشور همه انقلابی و یکپارچه زیر چتر قانون و ولایت هستند و در میان آنها حتی یک نفر نیست که با سپاه یا هر نهاد دیگری که جنابعالی در قیاس با حوادث اوایل انقلاب بیان کردید، کوچکترین زاویه‌ای در مشروعیت و تلاش برای استحکام آن داشته باشد. پس هدف از این بیانات چیست؟ چرا مردم باید همواره در ترس و نگرانی از آینده باشند؟ همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند اجازه دهید دولت جدید هرچه زودتر مستقر شود و با همکاری همه نهادها بویژه قوه قضائیه برای پیشرفت کشور و آرامش مردم تلاش نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
3
47
آن فتنه ای که میگویند در راه است همین تشابه سازی ها استکه با واقعیات امروز جامعه ما هیچ شباهتی ندارد .
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
2
33
همه به دولت توصیه میکنند پوست اندازی کند وبا نیروهای جوان به ترمیم کابینه بپردازد . سوال اینجاست نهادهای دیگر چرا چنین کاری نمیکنند. ؟ بهتره همه ارگانها تغییر و تحولاتی داشته باشند و دستگاهها به کار خود بپردازند . از کجا باید به دستگاههای دیگر انتقاد کرد تا به تصحیح امور بپردازند . فعلا که جز رییس جمهور کسی نمیتواند بر کار دیگران خرده بگیرد این هم با هجمه شدید روبرو میشود. بهتره مجمعی تشکیل بشه که اعمال تمام قوا را زیر نظر بگیره که این بگومگوها تمام بشه بنام مجمع ناظر بر امور قوا و تمام نمایندگان طیفهای مختلف درآن به مساوات سهم داشته باشند. وگرنه نمیشود برشانه رییس جمهور باشه و همه کاستیها رادیدن کار مشکلیست چه برسد به اصلاح آنهاکه با لجبازی بجای قبول کردن نقصانها به جوابهای کلامی روی میارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
3
33
فعلا کم هزینه ترین انتقاد، انتقاد از رئیس جمهور مظلوم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
3
29
از قبل زمینه سازی میکنند تا اگر موفق شدند مسئله ای را به مردم و کشور تحمیل کنند ،بگویند ما که گفتیم فتنه ای در راه است. و دوباره سوار خر مراد عاریه ای شوند.
ولی :
و مكروا و مکر الله والله خير الماكرين
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
2
22
سوال من اینست به جای حمله به همدیگر که همگی عاری از خطا هم نیستید به ما ملت بگویید تا به کی ما قرار است جنگ زده بمانیم؟یعنی ما مردم قرار نیست طعم شغل ازدواج زندگی و ارامش را ببینیم؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
1
12
از روحانی شفاف تر نداشتیم یک عده حسود او را دعوت به پنهان کاری میکنند چون اهل ریا و نمایش کاذب نیست با تهدید انگ می زنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
1
12
افراطیون با این سنگ اندازیها میخواهند فرهنگ احمدی نژادی را غالب کنند ( آتش به اختیار = باز شدن دست و زبان افراطیون )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
2
10
بنده طبق تقسیمات جناحی مرسوم این کشور از ابتدا به جناح راست معتقد بودم که بعدا عنوان چپ و راست به اصولگرا واصلاح طلب تغییر نام داد ! به عبارتی از قدیمیهای اصولگرا ومتعصب در این عقیده بودم , تا زمانی که مرحوم ایةالله هاشمی رفسنجانی در برابر احمدی نژاد قرار گرفتند ومن روی شناختی که از ان مرحوم مظلوم داشتم انتظار داشتم اصولگرا ها از هاشمی شناخته شده حمایت کنند تا از احمدی نژادی که بسیاری از سران اصولگرا هم شناختی از او نداشتند ! حمایت کنند ! ونیز دیدم که بسیاری از چپ های خیلی افراطی بعد از ارتحال امام با چرخشی سریع اصولگرا شدند وریاست اصولگرایی را به دست گرفتند ! در طول دورهء 8سالهء ریاست احمدی نژاد چشم بسته از همهء خرابکاریهای احمدی نژاد حمایت کردند ! ولی در رسیدن دکتر روحانی به ریاست جمهوری , همهء فراز و فرودهای از اول پیروزی انقلاب را به گردن روحانی و دولتش انداختند ! وهر سخن روحانی را تفسیر بما لا یرضی به صاحبه کردند ! واز اهانت کنندگان به دکتر روحانی هم به شکلی حمایت کردند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
2
10
ریس جمهور وظیفه اش بیان کاستیهاست ! ...... ایشان مسئول اجرای هرچه بهتر قانون اساسیت. این با انتخاب ریس جمهور خواست مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
رئس جمهور باید هر فرد و فر نهادی که مانع بر سر حل مشکلات اقتصادی و غیره است به مردم معرفی نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
1
10
خواست اقای روحانی خواست ملت است اجرای قانون اساسی بقیه نمی خوان قانون اساسی اجرا بشه اساسا این گروه قانون گرایی را دوست ندارند برایشان عادت شده دور زدن قانون حساب ندادن به ملت
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
7
فتنه درست جایی قرار دارد که با انتخاب مردم مشکل پیدا میشود.
روحانی منتخب مردم است و هر کسی که مخالفت و عناد کند فتنه گر و دشمن است.
مینوسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
2
ما ملت ایران پشت آقای روحانی هستیم و تنهایش نمی گذاریم
زنده باد اصلاحات زنده باد روحانی
تا اوج با پرواز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
2
روحانی حداقل24 میلیون رای دارد
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
مملکت ما نیاز دارد به وحدت وانسجام هرچه اسلام از بدو تا الان از آن ضربه دیده تفرقه ونفاق است وبهتر است جناح بازی را کنار بگذاریم و طرفدار واقعیتها و حقایق باشیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
یعنی چه ما به تفکر و صداقت در گفتار به روحانی رای دادیم یعنی چی که اگر نهادی در سیستم اشتباه کرد انگ ضد این وآن. برچسب بزنیم خوب از پرسش وپاسخ مبرا باشند؟ مگر غیر از این هست آقای روحانی حرف حساب زده دلیل اصلی درستی حرف روحانی همین موضع گیری خطرناک در مقابل حرف ایشان هست وقتی شما در قضیه اقتصاد ورقابت ایجور به رییس جمهور میتازید آیا شرکت های کوچک ومتوسط با تشر وفشار شما از رقابت باز میمانند فقط کافی است اتهاماتی که به شخص سیاسی دوم کشور زدید به مدیر آن شرکت بزنید کارش تمام هست به کار میگن شرکت با تفنگ
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
اصولگرایان قواعد کشور داری بلد نیستن یعنی قواعد علمی را قبپل ندارند مثلا ملاقات 50تا کارشناس اقتصادی 6سال پیش با دولت مستقر ذر در مور دادن یارانه وعوارض آن صحبت کردن رییس دولت تو تلویزیپن گفت چیزی از حرف های آنها نفهمیدم چی میگن همه امور از بهداشت وآموزش واقتصاد روابط بین الملل را خراب میکنند اصلاح طلبان درستش میکنند باز ببینیم چند سال دیگر چی میشه خواهیم دید تجربه علمی میگوید برای اجرای تز جدید در یک الگوی وحجم کوچکی اجرا وسپس ارزیابی میشود وسپس به کل کشور تعمیم میدهند کشور که آزمایشگاه نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
اصولگرایان قواید کشور داری بلد نیستن یعنی قواید علمی را قبول ندارند مثلا ملاقات 50تا کارشناس اقتصادی 6سال پیش با دولت مستقر در مور دادن یارانه وعوارض آن صحبت کردن رییس دولت تو تلویزیون گفت چیزی از حرف های آنها نفهمیدیم چی میگن فیلمش هست ببینید همه امور از بهداشت وآموزش واقتصاد روابط بین الملل را خراب میکنند اصلاح طلبان درستش میکنند باز ببینیم چند سال دیگر چی میشه خواهیم دید تجربه علمی میگوید برای اجرای تز جدید در یک الگو وحجم کوچکی اجرا وسپس ارزیابی میشود وسپس به کل کشور تعمیم میدهند کشور که آزمایشگاه نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین