کد خبر: ۴۵۷۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
رییس جمهور در دیدار مدیرعامل توتال:

قرارداد توسعه فاز 11پارس جنوبی نه یک قرارداد اقتصادی، بلکه یک همکاری علمی،فناوری و مدیریتی است

رییس‌ جمهور با اشاره به جایگاه فرانسه در زمینه اقتصاد و تکنولوژی انرژی، اظهار داشت: امضاء و اجرای این قرارداد گام مثبتی در مسیر توسعه همکاری‌های بیشتر اقتصادی و فناوری میان دو کشور خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس‌ جمهور، منطقه پارس جنوبی را مرکزی مهم برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی با ایران در زمینه انرژی – تکنولوژی برشمرد و گفت: به‌واسطه وجود استعدادهای خوب و جوانان پرتلاش در ایران، قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی نه تنها یک قرارداد اقتصادی، بلکه یک همکاری مهم در انتقال تجربیات علمی، فناوری و مدیریتی خواهد بود.

به گزارش آفتاب نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «پاتریک پویانه» مدیرعامل شرکت توتال فرانسه، امضای قرارداد طرح توسعه بخش فراساحل فاز 11 پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه را در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی – تکنولوژیک ایران و فرانسه مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همواره روابط و همکاری‌های خوبی با هم داشته‌اند.

رییس‌ جمهور با اشاره به جایگاه فرانسه در زمینه اقتصاد و تکنولوژی انرژی، اظهار داشت: امضاء و اجرای این قرارداد گام مثبتی در مسیر توسعه همکاری‌های بیشتر اقتصادی و فناوری میان دو کشور خواهد بود.

دکتر روحانی با اشاره به این‌که تلاش دولت یازدهم بر این بوده تا با به ثمر رسیدن توافق برجام راه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی شرکت‌های بزرگ با ایران هموار شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وجود این اراده سیاسی در طرف ایرانی و در میان کشورهای 1+5 باعث شد که توافق با توتال به نتیجه برسد.

رییس‌ جمهور با اشاره به سفر خود به اروپا و فرانسه پس از امضای برجام، گفت: در پاریس اراده سیاسی میان مسئولان دو کشور برای توسعه روابط به خوبی وجود داشت و توافقنامه‌های مهمی برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور به امضاء رسید.

دکتر روحانی پیشتازی شرکت توتال پس از برجام برای فعالیت در بخش نفت و گاز ایران و امضاء این قرارداد را، قابل انتظار دانست و افزود: سیاست ما همکاری با شرکت‌های بزرگ مانند توتال است.

دکتر روحانی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 200 میلیارد دلار پروژه در بخش نفت و گاز آماده سرمایه‌گذاری است که شرکت‌های بزرگ خارجی می‌توانند برای همکاری در این پروژه‌ها مشارکت کنند.

رییس‌ جمهور گفت: باید برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه در راستای پیشرفت اقتصادی و توسعه منطقه تلاش کنیم، چرا که همکاری علمی و توسعه‌ای می‌تواند به مبارزه با جهل و فقر به عنوان زمینه‌های رشد و گسترش تروریسم کمک کند.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد با توافقات و همکاری‌های جدید در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی، ایران و فرانسه در راستای توسعه مناسبات گام‌های شایان توجهی بردارند.

پاتریک پویانه مدیرعامل شرکت توتال فرانسه نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات رییس جمهور کشورمان امضاء قرارداد با ایران را برای شرکت توتال بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: امروز بسیار خرسندیم که توانستیم این توافق را با تلاش‌های مسوولان دو طرف به نتیجه برسانیم و اجرایی کنیم.

مدیر عامل شرکت توتال فرانسه با تأکید بر اهتمام و تلاش برای انجام و به ثمر رساندن این قرارداد، اظهار امیدواری کرد که این توافق بتواند راهگشای حضور سایر شرکت‌های اروپایی در راستای توسعه همکاری‌ها با ایران باشد.

پاتریک پویانه با بیان این‌که توافق برجام زمینه‌های مساعد فراوانی برای توسعه روابط میان کشورهای اروپایی با ایران دربر دارد، گفت: ما نسبت به همکاری با شرکت‌های ایرانی خوش‌بین هستیم.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت توتال فرانسه همچنین خواستار توسعه همکاری‌ها و روابط در بخش‌های مختلف میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی شد و افزود: توتال همکاری دراز مدت با ایران را در زمینه گاز، نفت و پتروشیمی انتخاب کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
9
این قرارداد اگه منتج به ایجاد فرصتهای شغلی مناسب در ردیف صف و ستاد برای این همه دانش آموخته بیکار رشته های مهندسی بشه که میشه انشاالله همونطور که زمان سید محمد عزیز شد اونوقته که ثمره نهایی برجام رو میشه گفت چیدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین