کد خبر: ۴۵۷۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱

چربی سوزی سریع با 5 قانون ساده و کاربردی

چربی سوزی یکی از راه های اصلی کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب است. اما چربی سوزی سریع چند قانون ساده و کاربردی دارد که به شما معرفی می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش "منز فیتنس"، گسترش چاقی سبب شده تا روش های مقابله با آن و کاهش کیلوهای اضافی بدن نیز بیش از هر زمان دیگر محبوب شوند. اما برای چربی سوزی سریع باید چند قانون مد نظر قرار بگیرند که در ادامه به آنها اشاره می شود.


کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی بسوزانید

کاهش وزن ساده است، اگر میزان کالری های مصرفی شما کمتر از کالری های سوزانده شده باشد، روند کاهش وزن را شاهد خواهید بود. اما همچنان افراد بسیاری به میزان غذایی که می خورند و میزان کالری های سوزانده شده توجهی ندارند. بهتر است از حدس زدن دست بردارید و برنامه خورد و خوراک خود را ثبت کنید. محاسبه دقیق میزان کالری های مصرفی و سوزانده شده ممکن است موجب شگفتی شما شود.

مصرف کالری های روزانه خود را به میزان 500 کالری کاهش دهید، که در حدود یک وعده غذایی است. البته، نیازی نیست یک وعده غذایی روزانه مانند شام را به طور کامل حذف کنید، بلکه می توانید اندازه وعده های غذایی خود را کوچک کرده و کربوهیدارت ها را محدود کنید. مواد غذایی فرآوری شده و غذاهای کم ارزش مصرفی شما نخستین گزینه هایی هستند که باید حذف شوند.

 

برای چربی سوزی پروتئین بیشتری مصرف کنید

از میان تمام مواد غذایی مصرفی شما، آنهایی که از محتوای پروتئین بالا برخوردار هستند، مهم‌ترین گزینه ها برای از دست دادن چربی محسوب می شوند. نخست، پروتئین احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر در شما ایجاد می کند که از پرخوری و مصرف میان وعده ها پیشگیری می کند. دوم، مواد غذایی سرشار از پروتئین کالری سوزی در طول روز را تقویت می کنند زیرا گوارش پروتئین نسبت به کربوهیدارت یا چربی به انرژی بیشتری نیاز دارد. سوم، هنگامی که با تمرینات قدرتی همراه باشد، یک رژیم غذایی با محتوای پروتئین بالا از کاهش توده عضلانی که ممکن است در نتیجه کاهش ناگهانی کالری های مصرفی رخ دهد، پیشگیری می کند.
به ازای هر پوند (453 گرم) از وزن خود حداقل یک گرم پروتئین مصرف کنید و پروتئین را از منابع کامل مانند گوشت های بدون چربی، تخم مرغ، ماهی، و پودرهای پروتئین تامین کنید.

 

برای چربی سوزی، چربی های سالم بیشتری مصرف کنید

چربی موجود در مواد غذایی لزوما به چربی اطراف دور کمر شما اضافه نمی کند. چربی های حیوانی، کره واقعی، روغن نارگیل، مغزهای خوراکی، روغن زیتون و آووکادو به کاهش احساس گرسنگی و حفظ تولید بهینه تستوسترون کمک می کنند.
چربی های سالم بیشتری مصرف کنید و میزان مصرف کربوهیدارت ها، که می تواند افزایش ناگهانی قند خون و افزایش سطوح انسولین را موجب شده و به ذخیره چربی بیشتر منجر شود را کاهش دهید. حداقل 25 درصد از کالری های مصرفی خود را از منابع چربی خوب تامین کنید و از چربی های ترانس مصنوعی که با مشکلات سلامت مختلف مانند بیماری قلبی پیوند خورده اند، دوری کنید.

 

برای چربی سوزی بیشتر قوی‌تر شوید

بسیاری از مردم همچنان فکر می کنند که عامل کلیدی در چربی سوزی تمرینات کاردیو است. در شرایطی که تمرینات کاردیو به سوزاندن کالری کمک می کنند، اما با رشد عضلات زیر چربی هیچ کاری ندارد. تمرینات کاردیو بیش از اندازه به همراه کمبود کالری می تواند موجب از دست دادن عضله و تضعیف شما شود.
حتی زمانی که هدف شما کوچک‌تر شدن است، همچنان نیازمند کار با وزنه و افزایش قدرت خود هستید. کار با وزنه به حفظ و حتی افزایش توده عضلانی کمک می کند و ترکیب بدن را بهبود می بخشد. پس در کنار تمرینات کاردیو از کار با وزنه و انجام تمرینات قدرتی غافل نشوید.

 

برای چربی سوزی حداقل هفت ساعت در شب بخوابید

کمبود خواب افزایش سطوح کورتیزول، یک هورمون استرس، را به همراه دارد که موجب ذخیره چربی در بدن می شود. در مطالعه ای با حضور بیش از شش هزار شرکت کننده، پژوهشگران ژاپنی دریافتند که مدت زمان خواب کوتاه‌تر با سطوح شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر و اندازه دور کمر بزرگتر در مردان مرتبط بوده است. کمبود خواب می تواند در بازیابی و تولید هورمون رشد نیز اختلال ایجاد کند.
حداقل هفت ساعت خواب بی وقفه شبانه توصیه می شود. اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، مصرف کافئین از اواسط روز را متوقف کنید، مصرف الکل را کنار بگذارید که کیفیت خواب را از بین می برد، و پیش از خواب ذهن و بدن خود را با انجام فعالیت هایی مانند مدیتیشن آماده کنید.

 
منبع : مجله فیتنس


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین