کد خبر: ۴۵۸۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

اعتصاب 16 روزه کارکنان پروازی بریتیش ایرویز به دلیل حقوق پایین/ انگلیس 9 هواپیمای قطر را اجاره کرد

شرکت هواپیمایی بریتانیا نهمین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان بر اساس تعداد مقصد است و روزانه به 169 مقصد در سراسر جهان پرواز مستقیم دارد.
آفتاب‌‌نیوز : هواپیمایی بریتانیا (بریتیش ایرویز) 9 فروند هواپیمای مسافربری به همراه کادر کامل پروازی را از هواپیمایی قطر اجاره کرد.
این هواپیماها شامل ایرباس 320 و 321 هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هواپیمایی بریتانیا (بریتیش ایرویز) به دلیل اعتصاب 16 روزه کارکنان پروازی اش از خدمت رسانی به مسافران ناتوان شد. کارکنان هواپیمایی بریتانیا از شنبه 10 تیرماه اعتصاب خود را آغاز کردند اما فعالیت 9 فروند هواپیمای اجاره ای قطر در بریتیش ایرویز از جمعه آغاز شد.

قبل از اعتصاب کارکنان، شرکت هواپیمایی بریتانیا از دولت این کشور خواست برای اجاره هواپیماهای جایگزین مجوز صادر کند. دولت بریتانیا نیز این مجوز را به شرکت بریتیش ایرویز داد.

شرکت هواپیمایی بریتانیا برای جلوگیری از سرگردانی مسافرانی که پیشتر بلیت رزرو کرده بودند، تعداد 9 فروند هواپیما با کادر پروازی آنها را از شرکت هواپیمایی قطر اجاره کرد تا بتواند پروازهای خود را طبق برنامه انجام دهد.

شرکت هواپیمایی بریتانیا متعهد شد کلیه مسافران خود را طی 2 هفته آینده که کارکنان آن در اعتصاب به سر می‌برند را به مقصد برساند.

کارکنان شرکت هواپیمایی بریتانیا اعلام کردند که از شنبه 10 تیرماه به مدت 16 روز اعتصاب خواهند کرد. آنها در اعتراض به وضعیت پایین بودن حقوق و جریمه‌های مربوط به کارکنان دست به اعتصاب زده‌اند و بهبود شرایط خود هستند.

در چنین شرایطی کمیته پروازهای غیرنظامی بریتانیا برای جلوگیری از بحران در حمل و نقل به دولت توصیه کرد تا مجوز استفاده شرکت هواپیمایی بریتانیا از هواپیماهای قطری را صادر کند.
هواپیمایی قطر شریک تجاری مورد اعتماد شرکت هواپیمایی بریتانیاست.

نماد شرکت هواپیمایی قطر

کارکنان هواپیمایی بریتانیا اعتصاب کردند دولت هواپیمایی قطر را جایگزین کرد

کارکنان هواپیمایی بریتانیا اعتصاب کردند دولت هواپیمایی قطر را جایگزین کرد
شرکت هواپیمایی بریتانیا نهمین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان بر اساس تعداد مقصد است و روزانه به 169 مقصد در سراسر جهان پرواز مستقیم دارد.

البته هواپیمایی قطر در رده‌بندی‌های معمول در مرتبه برتری نسبت به هواپیمایی بریتانیا قرار دارد. هواپیمایی قطر بر اساس سایت worldairlineawards که رده بندی‌ شرکت‌های هواپیمایی در جهان را سالانه اعلام می‌کند تا سال 2015 در مرتبه نخست قرار داشت و در سال 2016 در مرتبه دوم جهانی قرار گرفت.

این شرکت با 173 فروند هواپیمای مسافربری و با داشتن بیش از 30 هزار نفر کادر پروازی به 133 مقصد در همه قاره‌های جهان پرواز مستقیم دارد.

این اتفاقی همزمان با بحران در روابط قطر با عربستان سعودی روی می دهد. به دنبال قطع رابطه 4 کشور مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین با قطر و توقف پروازهای شرکت هواپیمایی قطر به این کشور، روزانه 50 پرواز هواپیمایی قطر حذف شد.

کارکنان هواپیمایی بریتانیا اعتصاب کردند دولت هواپیمایی قطر را جایگزین کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین