کد خبر: ۴۵۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲

تولید جدیدترین خودروی تسلا از جمعه آغاز خواهد شد

الون ماسک مالک شرکت تسلاموتورز در توئیتر خود از آغاز تولید جدیدترین خودروی تسلا از روز جمعه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، قرار است در هر هفته 5000 دستگاه از این خودروی برقی تولید شود و "تسلا موتورز"(Tesla Motors) قصد دارد تا پایان سال 2018 این تعداد را به 10 هزار دستگاه در هفته برساند.

این خودرو که گنجایش پنج سرنشین دارد در کلاس صندوقدار(سدان) طراحی شده و 35 هزار دلار قیمت خواهد داشت و با یک بار شارژ می‌تواند مسافت 344 کیلومتر را بپیماید و برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت به شش ثانیه زمان نیاز دارد.

"الون ماسک"(Elon Musk) در رابطه با تولید این خودرو اعلام کرده است که تمام تست‌های مورد نیاز برای تولید آن انجام شده است و طبق برنامه این شرکت تا ماه دسامبر هر ماه 20 هزار خودرو تولید خواهد کرد.

تسلا موتورز اعلام نکرده است که چند نفر حاضر به پرداخت پیش‌پرداخت اولیه 1000 دلاری برای خرید این مدل شده‌اند اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تعداد آنها 500 هزار نفر بوده است.

شرکت تسلا تا به حال در تاریخ 14 ساله خود هیچ تجربه‌ای در فروش محصول در تیراژ بالا نداشته است.

فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای سرویس‌دهی به تعداد بالای خودروها برای تسلا چالش بزرگی خواهد بود و تسلا قول داده که سالانه 30 درصد به تعداد مراکز خدمات‌دهی خود بیافزاید.

سال گذشته تسلا 84 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کرد که در مقایسه با خودروسازان بزرگ دنیا که سالانه 10 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کنند، رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

برای مدت زمانی طولانی تسلا تنها شرکتی بود که خودروهایش می‌توانستند مسافت‌های بالای 324 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیمایند اما در حال حاضر شرایط در حال تغییر است و خودروهای جنرال موتورز نیز در حال نزدیک شدن به این رکورد هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین