کد خبر: ۴۵۸۳۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

پاسخ زنگنه به ادعاى علم الهدى: این که سهم توتال نسبت به ایران بیشتر خواهد بود،‌ غلط است

وزیر نفت گفت: بعضی‌ها گفته‌اند 50 درصد و بعضی‌ها گفته اند 70 درصد کل درآمد میدان نفتی‌مان را به خارجی می‌دهیم، این حرف غلط است. حدود 84 میلیارد دلار سهم ایران از قرارداد توتال خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در ارتباط با قرارداد نفتی با شرکت توتال یادآورشد: پیش از این توضیحات لازم را ارائه  کرده بودم و باز هم الان می‌گویم که ارزش خالص آنچه که سرمایه گذاری کردیم،‌ حدود 5 میلیارد دلار است،‌ البته توتال بیش از این و نزدیک 6 میلیارد دلار ارزش خواهد آورد. برآورد ما این است که 1 میلیارد آن صرف مالیات و عوارض به دستگاه‌های دولتی خواهد شد.

وی ادامه داد: همانطور که پیش از این هم گفته بودیم، 50.1 دهم درصد این قرارداد سهم توتال و 30 درصد سهم شرکت ملی نفت چین است و 19.9 دهم سهم شرکت ایرانی پترو پارس است. اصل پول و سود آن حداکثر 50 درصد تولید میدانی است.

زنگنه در پاسخ به برخی شایعات گفت: بعضی‌ها گفته‌اند 50 درصد و بعضی‌ها گفته اند 70 درصد کل درآمد میدان را به خارجی‌ها دادیم، این حرف غلط است. ما گفته‌ایم درآمد ما از این میدان در طول عمرش با نفت 50 دلار حدود 84 میلیارد دلار خواهد شد ولی آنچه که توتال و مجموعه‌اش طی 20 سال، طبق آنچه که به تصویب شورای اقتصاد هم رسیده حدود 12 میلیارد دلار خواهد بود،‌ یعنی چیزی حدود کمتر از 15 درصد درآمد کل میدان در طول عمر میدان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
2
لابد ایشان تخصص بیشتری در بستن قراردادهای نفتی دارند و بیشتر میدونند ایکاش از این همه تخصص و دلسوزیشون کمی هم در دولت پدیده هزاره استفاده میکردند
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
کاش یاد بگیریم در زمینه آنچه تخصص نداریم، اظهار نظر نکنیم!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین