کد خبر: ۴۵۸۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

تشکیل زنجیره تولید گوشت بوقلمون در ایران

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: زنجیره تولید گوشت بوقلمون در ایران شکل میگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این خبر خاطر نشان کرد: با راه اندازی واحدهای تولیدی مادر و تشکیل زنجیره تولید گوشت بوقلمون در ایران گوشتی بوقلمون، زنجیره کامل تولید این نوع پروتئین در ایران فراهم می شود.

رکنی تولید گوشت بوقلمون و شکل گیری زنجیره کامل آن را یکی از برنامه هایی اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی دنبال می کند ودر چهار سال گذشته هم به سمت کاهش نیاز به کشورهای خارجی پیش رفته است.

وی با اشاره به این که در چهار سال گذشته با راه اندازی 9 واحد مرغ مادر در سطح کشور، زمینه شکل گیری زنجیره کامل تولید گوشت بوقلمون فراهم شده است اظهار کرد : سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ در ایران تولید و تمام نیاز کشور به این محصول تامین می شود.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی متوسط مصرف پروتئین بوقلمون در ایران را 300 گرم و در کشورهای پیشرفته بیش از سه کیلوگرم اعلام کرد و گفت: باید گام های بلندی برای تامین پروتئین مورد نیاز مردم از طریق مصرف گوشت بوقلمون برداشت.

رکنی در پایان افزود: با این اقدام ایران از کشور وارد کننده نهاده های تولید بوقلمون، به سمت تامین نیاز داخلی و صادرات بخشی از محصولات مازاد حرکت می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین