کد خبر: ۴۵۸۵۲۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

میرسلیم: روش‌های ضربتی برای امر به معروف و نهی از منکر آخرین مرحله است

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: روش‌های ضربتی برای امر به معروف و نهی ازمنکر درآخرین مرحله انجام می‌شود. در ابتدا باید از روش‌های هنری و اقناعی استفاده کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سید مصطفی میرسلیم در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: باید به شناخت موضوعی، حقوقی و زمانی معروف و منکر توجه کنیم زیرا این مساله دامنه گسترده‌ای دارد و باید آن را بصورت مستمر یادآوری کنیم.

وی افزود: رویه‌های منکری که در جامعه وجود دارد، مسائلی است که بصورت مکرر مطرح می‌شود و همین تکرارها کار تخریبی خودش را انجام می‌دهد. ما مسائل دینی و برحق خودمان را هم باید همواره به روش مناسب تکرار کنیم و بر آنها اصرار بورزیم زیرا تکرار صحیح است که برای ما سازندگی ایجاد می‌کند. در عین حال نیز نباید اجازه بدهیم دشمنان از اثر تکرارهای باطل خود استفاده کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به استفاده از هنر در امر به معروف و نهی از منکر گفت: آنچه در عرصه فضای مجازی و حقیقی ارائه می‌دهیم باید هنرمندانه باشد زیرا این کار هنری است که با جذابیتش اثرگذار است و ایجاد تحول می‌کند.

میرسلیم با بیان اینکه ما در امر به معروف و نهی از منکر نباید از روش‌های هنرمندانه غافل شویم، اظهار کرد: معمولا روش‌های ضربتی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در آخرین مرحله انجام می‌دهند. بعنوان مثال وقتی می‌خواهیم فساد را در ذهن جامعه به انزجار بکشانیم در ابتدا باید از روش‌های هنری و اقناعی استفاده کنیم و در آخرین مرحله دست به اقدامات ضربتی بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی خود را در قرآن و سیره اهل بیت پیدا کنیم، گفت: ما می‌توانیم این سبک زندگی را در قالب فعالیت‌های هنری در جامعه جا بیاندازیم. امروز اشاعه معروف از این طریق محقق خواهد شد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما برای امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک اقدام خیر، باید ۸ مرحله را طی کنیم. یک اینکه بدانیم بر مبنای فطرت الهی آفریده شده‌ایم و نباید نسبت به کاری که انجام می‌دهیم نگاهی مایوسانه داشته باشیم. در مرحله دوم باید برای «شنیدن» اصالت قائل شویم و در مرحله سوم باید بتوانیم تبعیت از بهترین سخن را رواج دهیم.

میرسلیم ادامه داد: چهارمین مرحله این است که باید سعی کنیم افرادی وارد صحنه شوند که اراده‌ای برای اصلاح داشته باشند. در مرحله پنجم نیز باید جوانان خود را به قیام برحق ترغیب کنیم و نکته ششم هم اینکه باید وارد مرحله «حرکت» بشویم چراکه در صراط مستقیم به حرکت نیاز داریم.

وی همچنین افزود: در مرحله هفتم باید حرکت خود را بدون سستی و خمودگی انجام داده و زمان را از دست ندهیم و به حرکت اصلاحی خود سرعت ببخشیم. مرحله آخر هم اینکه باید در امر به معروف و نهی از منکر با یکدیگر مسابقه بگذاریم.
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
4
روش های ضربتی یاد اول انقلاب افتادم که قانون هنوز به درستی حاکم نبود. این کارها یک مبارزه مدنی با مردم است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
1
4
ای کاش به فکر اب و نون مردم هم باشین استاد دو عالم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
3
0
ما انقلابی عمل میکنیم

دلواپس
حق بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
6
آخه تو چقدر حرف میزنی... نمی گن... یی. تو برو از اون شناسنامه دوره پهلویت نگه داری بکن و ازش سوء استفاده.... والا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
4
امر به معروف فقط شامل نخودیها و امور شخصیه شان میشود البته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
توجه مردم را به حاشیه های بی خاصیت برای دنیا و اخرت منحرف کردند و دست توی جیب مردم از هزار تومان فقط سیصد تومات را نتوانستند ببرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
لطفا اینقدر حرف نزنید . کارنامه این چندین ساله تون یه بررسی بکنید .. فقط بفکر تشر زدن و نصیحت کردن و پوشاندن و جدا سازی و همین مسخره بازیها هستید . به کجا رسیدید با اینهمه سخت گیری ؟؟؟؟ خسته مون کردید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین