کد خبر: ۴۵۸۸۱۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

آخرین قرارداد مبهم قالیباف و یارانش/دیوان محاسبات باید ورود کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به جزییات قرارداد شهرداری تهران با قرارگاه امام رضا (ع) گفت: دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و شورای آینده باید به صورت جدی به این مسئله ورود کنند، تا مشخص شود قراردادهای این چنینی با مجوز چه کسی صورت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 با نزدیک شدن به پایان دوران ۱۲ ساله قالیباف، بدنه شهرداری تهران به لرزه افتاده است و هر روز پرونده جدیدی از مزایده یا قرارداد غیرقانونی و افتتاح زود هنگام در شورا باز می‌شود. در آخرین جلسه شورای شهر غلامرضا انصاری، در تذکر پیش از دستور خود از انعقاد قرارداد غیرقانونی میان شهرداری و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خبر داد. مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام در انتخابات امسال شورای شهر تهران، یکی از نامزدهای لیست خدمت بود و نامش در کنار مهدی چمران و باقی حامیان  و نزدیکان قالیباف خودنمایی می‌کرد.


به گزارش آفتاب نیوز، به ادعای انصاری ۲۳ مرکز بهاران در سطح مناطق مختلف با قرارداد سه ساله و مبلغ نامشخص در اختیار قرارگاه امام رضا (ع) قرار گرفته‌اند، مجموعه‌ای که به گفته این عضو شورای شهر معلوم نیست، چه ماهیتی دارد و کجا ثبت شده است. او پیش از این در اسفند ۹۵ هم از قالیباف خواسته بود؛ ماهیت این مجموعه را مشخص کند، اما پاسخی دریافت نکرد و ماجرای قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در میان اخبار انتخابات ۹۶ گم شد.

در همان جلسه هفته پیش ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در پاسخ به تذکر انصاری اعلام کرد، این قرارگاه یک شرکت خصوصی است و انعقاد قرار داد میان شهرداری و این شرکت خصوصی کاملا قانونی است.

با این حال  انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا این سخنان امانی را نشان‌دهنده وجود تناقضات آشکار در ماهیت این قرارداد دانست و گفت: اگر شرکت خصوصی است، بر اساس قانون نمی‌تواند بدون ترک تشریفات قرارداد امضا کند. دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و شورای آینده باید به صورت جدی در این مسئله ورود کنند، تا مشخص شود؛ قراردادهای این چنینی با مجوز چه کسی صورت گرفته است. از طرف دیگر اگر  به قول  امانی این مجموعه یک شرکت خصوصی است، پس چرا اسمش قرارگاه است؟

با وجود آنکه معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران مدعی است، این قرارگاه یک شرکت خصوصی است، در سایت رسمی قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام به آدرس http://g-emamreza.ir هیچ اشاره به ماهیت آن نشده است. بر اساس اطلاعاتی که در سایت رسمی موجود است این قرارگاه با حضور جمعی از جوانان مومن و انقلابی به صورت خودجوش و مردمی از سال ۱۳۹۲ مشغول به کار است.

انصاری معتقد است؛ همین مطلبی که در سایت آمده تناقض آشکار سخنان امانی را نشان می‌دهد و در این مورد به خبرنگار ایلنا گفت: بالاخره این نهادی مردمی و عمومی است یا شرکت خصوصی؟ در حقیقت با مقایسه سخنان امانی، آنچه در سایت رسمی قرارگاه آمده است و قراردادهای چند میلیاردی، این تناقض بیش از پیش آشکار می‌شود‌.

لازم به ذکر است در سایت اینترنتی و رسمی این قرارگاه، هیچ گزارش مشروحی از فعالیت‌های ۴ ساله‌اش نیامده و فقط تعداد انگشت شماری عکس و پوستر از اردوهای جهادی به چشم می‌خورد‌. این در حالی است که انصاری در انتهای جلسه هفته گذشته  در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛ شهرداران مناطق مختلف تهران موظف بودند به حساب این قرارگاه پول واریز کنند. اینکه این پول‌ها از کجا آمده و چقدر بوده نامشخص است و حتی برای هر منطقه سهمیه نیز مشخص شده بود!

البته این قرارگاه در بودجه شورای شهر، همچون خیریه امام رضا (ع) ردیف بودجه ندارد. براساس گفته‌های انصاری در گذشته تنها فعالیت این قرارگاه در حوزه پوشش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بود، اما حالا با واگذاری مدیریت ۲۳ مرکز بهاران این قرارگاه در امور اجرایی وارد خواهد شد. از قرار، شهرداری پیش از این نیز برای کمک به مناطق جنگی و ارائه‌ خدمات به زائرین اربعین از این قرارگاه کمک خواسته بود.

به گفته این عضو شورای شهر تهران اینکه این قرارگاه در اختیار نزدیکان قالیباف است، شائبه‌ها در این زمینه  را چند برابر می‌کند.

در هر حال انعقاد قراردادی ۳ ساله با مجموعه‌ای که متعلق به یکی از نزدیکان قالیباف است، در ماه‌های پایانی کار شهردار جای تامل دارد و به شائبه‌ها و لزوم بازگشت طرح تحقیق و تفحص از شهرداری دامن می‌زند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
1
15
بخور بخوره بیچاره مردم.
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
1
12
پیگیری شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
4
12
آقای قالیباف!شما رو به امام رضا(ع) دست از سر این تهران بدبخت بینوا بردارید و هر چه سریعتر به زادگاه خود برگردید و اونجا منشا خدمت باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
6
ملت ..... باشن اینگونه مسایل طبیعیه
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
8
سوال اینجاست
از کجاش باید ورود کند یکی دو مورد که نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
13
هزینه انتخابات را از کجا باید بده این باقر معصوم 96 درصدی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
1
بابا بنده خدا همش تو حسابش ۵ میلیونه!!!باقر و دزدی!!ن محاله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین