کد خبر: ۴۵۸۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

چند پیشنهاد برای پیشگیری از گرمازدگی

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: گرمازدگی در موارد شدید می‌تواند منجر به ایست قلبی و مرگ شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا ناظر اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل گرما قرار داریم احتمال بروز گرمازدگی زیاد است. گرمازدگی هم در هوای گرم و هم در هوای مرطوبی که مکانیسم بدن برای تعریق خوب عمل نمی‌کند، ایجاد می‌شود.

ناظر، مهم‌ترین راه دچار نشدن به گرمازدگی را پیشگیری دانست و با بیان اینکه نیاز است افراد مستقیم در معرض هوای گرم قرار نگیرند و مایعات بیشتر مصرف کنند، تصریح کرد: البته مایعاتی که مصرف می‌شود مثل آب یا هندوانه سریع دفع می‌شود و به تنهایی جوابگو نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: باید افراد از میوه‌هایی نظیر خیار، سیب و غیره و همچنین از دانه‌هایی که آب را نگه می‌دارند مثل تخم شربتی، تخم ریحان و خاکشیر که باعث می‌شود آب درمحیط بدن نگه داشته شده و به تدریج به داخل روده آزاد شود، استفاده کنند.

وی افزود: گرمازدگی منجر به افزایش ضربان قلب، احساس گرما، ایست قلبی و نهایتا مرگ می‌شود. افرادی که زمینه بیماری‌های آترواسکلروزیس یا سخت شدن دیواره رگ‌ها در اثر افزایش سن را دارند بیشتر به کم‌آبی حساس هستند. همچنین کسانی که بیماری‌های اختلالات قلبی و تنفسی دارند، به عوارض ناشی از گرمازدگی بیشتر حساس هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطر نشان کرد: افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند بهتر است در محیط خنک قرار گیرند و مایعات خنک را مصرف کنند که البته این موارد در حالت خفیف گرمازدگی جوابگوست، اما در موارد شدید که بیمار به حالت نیمه‌کماست باید به بیمارستان منتقل و سرم‌تراپی شود و بهبودی کامل را به دست آورد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین