کد خبر: ۴۵۹۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

تولید واکسن آنفلوآنزای‌ ایرانی از مهر ماه

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی فناوری گفت: واکسن آنفلوآنزای‌ ساخت داخل تأییدیه‌ آزمایشی خود را اخذ کرده است و در آینده‌ای نزدیک تأییدیه‌ تجاری نیز دریافت می کند.
آفتاب‌‌نیوز : محمود شیخ‌ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی فناوری در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران؛  اظهار کرد: تولید واکسن آنفلوآنزا برای اولین بار در ایران به وسیله شرکت دانش‌ بنیان انجام شده که در مراحل آخر تست قرار دارد.

وی بیان کرد: واکسن آنفلوآنزای‌ ساخت داخل تأییدیه‌ آزمایشی خود را از وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و همچنین سازمان جهانی بهداشت اخذ کرده است و در آینده‌ای نزدیک تأییدیه‌ تجاری نیز دریافت می کند.

شیخ‌ زین‌الدین تأکید کرد: این شرکت دانش‌بنیان واکسن آنفلوآنزا را در محیط آزمایشگاهی تولید و تأییدیه آن را از سازمان‌های مختلف از جمله سازمان بهداشت جهانی کسب کرده است.

 معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی فناوری اظهار کرد: تمام تکنولوژی‌ ساخت این واکسن  بومی بوده و تجهیزات آن به وسیله یک شرکت دانش‌بنیان نصب شده است، این واکسن دارای تأییدیه‌ GMP از سازمان بهداشت جهانی است.

شیخ زین‌الدین گفت: این واکسن در مهر ماه امسال و یا در بهمن ماه به تولید انبوه می رسد و در  مراحل آخر اخذ تأییدیه‌های تجاری است.

وی ادامه داد: ممنوع نشدن واردات داروهای «های تکت»‌ باعث ارتقای کیفیت و رقابت در بین شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی شده و این امر ظرفیت تولید‌کنندگان کشورمان را در حوزه واکسن و یا دارو افزایش می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین